Rainloop sieve protocol

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Brian

Rainloop sieve protocol

Bericht door Brian » 04 sep 2018, 14:23

Ik zocht naar een manier om te zorgen dat ik niet 24/7 een computer aan moet laten staan, om alle mail in mijn mailboxen te filteren. Roundcube biedt geen filtering mogelijkheden. Ik zocht en vond een oplossing in vorm van Rainloop. Ik heb Rainloop in een subdomein geïnstalleerd en alles werkende gekregen. Echter … met uitzondering van de filters. Dit gaat in Rainloop middels het sieve protocol en toegang tot port 4190 wordt door Antagonist geweigerd.
Is er een mogelijkheid om dit vrij te geven?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Rainloop sieve protocol

Bericht door Joris de Leeuw » 04 sep 2018, 14:47

Beste Brian,

Interessant dat je met Rainloop aan het experimenteren bent. Werkt het verder naar wens en zie je voordelen ten opzichte van Roundcube?

De reden daarbij dat je niet met poort 4190 kan verbinden komt omdat daar niets achter draait. Op dit moment wordt Sieve namelijk nog niet ondersteund door ons platform. Het toevoegen van Sieve staat echter wel als wens genoteerd zodat wij het ook zelf kunnen gebruiken op onze mailomgeving.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Reno

Bericht door Reno » 04 sep 2018, 16:12

Rainloop, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Net even gekeken wat het precies was, en het ziet er véél gebruiksvriendelijker uit dan alle online mailbox-omgevingen waarin ik ooit heb gewerkt.

Mijn collega's en klanten zijn gewend aan een Outlook-achtige stijl, die je ook terugziet in Rainloop, wat voor hen dus vertrouwder eruit ziet en gemakkelijker is. Als de performance hiervan niks nadeligs met zich meebrengt, zou ook ik Rainloop wel willen gebruiken i.c.m. zo een filtering (wellicht dat ik ook eens op een subdomein ga testen).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 05 sep 2018, 13:23

Hallo heren,

Zeker interessant om te bekijken. Ik zie hier een demo staan:
- https://mail.rainloop.net/

Ik zal het iedergeval als wens noteren zodat we het gebruik van Rainloop kunnen onderzoeken.

Voor nu kan je het als klant dus gerust zelf installeren in je pakket, mocht je de werking van Rainloop prettiger vinden dan Roundcube.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Brian

Bericht door Brian » 05 sep 2018, 17:47

Beste Joris,

Hartelijk dank voor jouw snelle reactie.

Alles werkt naar wens. Het grote voordeel van Rainloop is dat je meerdere accounts (lees: mailboxen) kan koppelen.
Het andere voordeel is dus de filter-optie. Jammer om te horen dat Sieve nog niet ondersteund wordt. Het staat bij mij hoog op de wish-list, dus wanneer het zover is hoor ik het graag.

Plaats reactie