Antagonist + WP + Cloudflare

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
martini

Antagonist + WP + Cloudflare

Bericht door martini » 08 nov 2018, 22:58

Vandaag begonnen aan een internationaal project en wil graag Antagonist gebruiken als webhost. Aangezien het publiek voor die project niet alleen uit Nederland komt, lijkt het me noodzakelijk om een CDN te gebruiken.

Mijn vragen:

Heeft Antagonist (net als bijvoorbeeld Siteground) een gratis CDN waar wij als klanten gebruik van kunnen maken?

Zo nee, waar vind ik een handleiding voor de beste Cloudflare instellingen icm met Antagonist hosting en WordPress, zodat deze optimaal samenwerken en bijvorbeeld geen dingen dubbel doen?

Thanks!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Antagonist + WP + Cloudflare

Bericht door Joris de Leeuw » 09 nov 2018, 14:50

Hallo Martini,

Dank voor je berichtje!

Onze platform is al geheel op performance en snelheid ingericht. Mocht je bezoekers puur uit Nederland en omringende Europese landen komen is een CDN niet per se nodig. Je zal dan vooral merken dat deze extra stap niet per se snelheidswinst levert.

Mede om deze reden plaatsen wij ook geen extra CDN voor jouw website.

Indien je veel bezoekers hebt uit 'verre' landen zoals de Verenigde Staten of Australië kan je het gebruik van een CDN als CloudFlare overwegen.

Gezien CDN's vooral statische content cachen en optimaliseren zoals afbeeldingen is het aanbevolen alsnog binnen je WordPress website caching in te stellen voor de dynamische onderdelen. Dat kan een CDN namelijk (nog) niet volledig.

Tips voor het instellen van caching in je WordPress website hebben wij beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2016/06/ ... a-caching/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

martini

Bericht door martini » 09 nov 2018, 16:43

Joris de Leeuw schreef:
09 nov 2018, 14:50
Onze platform is al geheel op performance en snelheid ingericht. Mocht je bezoekers puur uit Nederland en omringende Europese landen komen is een CDN niet per se nodig. Je zal dan vooral merken dat deze extra stap niet per se snelheidswinst levert.

Mede om deze reden plaatsen wij ook geen extra CDN voor jouw website.

Indien je veel bezoekers hebt uit 'verre' landen zoals de Verenigde Staten of Australië kan je het gebruik van een CDN als CloudFlare overwegen.

Thanks Joris, hier maak ik uit dat Antagonist geen CDN aanbiedt. Geen probleem, dan zou ik toch graag de tweede vraag beantwoord zien.

Bezoekers komen ook uit de VS en Australië (de website is Engelstalig), vandaar mijn 2e vraag waar ik een handleiding van vinden voor de juiste Cloudflare instellingen icm met Antagonist hosting + WP.

Ik neem aan dat jullie meer klanten hebben die internationale/Engelstalige websites bij jullie hosten?

Thanks voor de caching tip!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 nov 2018, 12:13

Hoe je CloudFlare instelt is vooral afhankelijk van de opzet van je website en hoe strikt je tegen bezoekers wenst te zijn. Het maakt hierbij qua CloudFlare configuratie verder niet echt uit welke webhoster hier achter zit. Al is een snelle webhoster, zoals Antagonist, natuurlijk wel te merken, voornamelijk bij dynamische aanvragen die CloudFlare niet/nauwelijks kan afvangen.

Gezien je aangeeft dat bezoekers vanuit Australië komen kan je hierbij overwegen CloudFlare zo lang mogelijk situaties te cachen op hun servers over de wereld en daarbij ook pagina's zo veel mogelijk te laten cache.

Voornamelijk de 'Security Settings' zijn een eigen keuze, waarin je bepaalt hoe snel bezoekers een CAPTCHA melding van CloudFlare krijgen. De stap met 'Whitelist Cloudflare IP addresses' hebben wij al voor onze klanten gedaan.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

martini

Bericht door martini » 11 nov 2018, 14:52

Joris de Leeuw schreef:
11 nov 2018, 12:13
Hoe je CloudFlare instelt is vooral afhankelijk van de opzet van je website en hoe strikt je tegen bezoekers wenst te zijn. Het maakt hierbij qua CloudFlare configuratie verder niet echt uit welke webhoster hier achter zit. Al is een snelle webhoster, zoals Antagonist, natuurlijk wel te merken, voornamelijk bij dynamische aanvragen die CloudFlare niet/nauwelijks kan afvangen.

Gezien je aangeeft dat bezoekers vanuit Australië komen kan je hierbij overwegen CloudFlare zo lang mogelijk situaties te cachen op hun servers over de wereld en daarbij ook pagina's zo veel mogelijk te laten cache.

Voornamelijk de 'Security Settings' zijn een eigen keuze, waarin je bepaalt hoe snel bezoekers een CAPTCHA melding van CloudFlare krijgen. De stap met 'Whitelist Cloudflare IP addresses' hebben wij al voor onze klanten gedaan.
Thanks, dus geen specifieke handleiding voor deze combi. Ik ga er zelf mee aan de slag.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 12 nov 2018, 12:08

Het volgen van de CloudFlare handleidingen is afdoende. Hierin staan ook specifiek tips voor WordPress websites. De links die ik geef zijn dus zeker het doornemen waard.

Je hebt dus geen extra handleidingen nodig bij Antagonist om CloudFlare voor je website te laten werken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

martini

Bericht door martini » 15 nov 2018, 15:09

Thanks Joris!

Plaats reactie