Domeinnaam koppelen van andere registrar

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
rog1er
Contacteer:

Domeinnaam koppelen van andere registrar

Bericht door rog1er » 02 mei 2017, 18:07

Hallo forumleden,

Ik heb even een vraagje. Rondom Koningsdag had TransIP de actie waardoor een .nl-domeinnaam maar 50 cent kost. Omdat ik al langer na dacht over een tweede domeinnaam, heeft dat me over de streep getrokken.

Het lukt me alleen niet om deze te koppelen aan mijn Antagonist-site… Ik heb het Slim-pakket, en ik weet dat het niet mogelijk is om meerdere websites te hosten voor verschillende domeinnamen. Maar hoe kan ik deze domeinnaam koppelen?

Als snelle oplossing heb ik deze via CNAME verwezen naar mijn huidige site, alleen krijg ik de “Apache is functioning normally” van de rootserver.

Uit ervaring weet ik dat ik een tweede domeinnaam wel had kunnen koppelen als ik deze bij Antagonist had aangeschaft.

Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?

Alvast bedankt,
Rogier

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Domeinnaam koppelen van andere registrar

Bericht door Joris de Leeuw » 03 mei 2017, 08:35

Beste Rogier,

Dank voor je bericht! Graag vertel ik hoe je extra domeinnamen toevoegt.

De melding “Apache is functioning normally” krijg je omdat ons platform jouw domeinnaam niet kent. Hierdoor weet ons platform niet dat de domeinnaam specifiek op jouw pakket dient uit te komen.
Dit kan je oplossen door je domeinnaam alsnog toe te voegen in DirectAdmin.

Met een Slim-pakket kan je een domeinnaam toevoegen als alias op de volgende manier:

1. Login in DirectAdmin
2. Ga onder Advanced Features naar 'Domain Pointers'
3. Voeg bij 'Add New Domain Pointer' je nieuwe .nl domeinnaam toe als alias

Je domeinnaam is nu kenbaar als alias van je pakket binnen ons platform.

Om je domeinnaam volledig op ons platform uit te laten komen inclusief mail kan je bij de externe partij de volgende nameservers instellen:

ns1.webhostingserver.nl
ns2.webhostingserver.nl
ns3.webhostingserver.nl

Hierna duurt het nog enkele uren voordat je domeinnaam op je Slim-pakket uitkomt. Dit komt door technische werking van DNS.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

PeterBastiaan

Bericht door PeterBastiaan » 06 jun 2017, 21:18

Hi! Dit lukte in mijn geval al binnen enkele de seconden! Wellicht net geluk gehad ;-) . Is het ook mogelijk om de domeinnaam van de derde registar in de URL te laten staan ipv enkel door te verwijzen? Alvast bedankt!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 07 jun 2017, 09:08

Fijn om te lezen dat het met deze instructies is gelukt.

Wat er verder gebeurt met de domeinnaam en of deze in beeld blijft tonen is afhankelijk van de werking en configuratie van de website. Je zult dus zelf binnen het CMS in te stellen dat deze via het betreffende domeinnaam mag werken.

Mocht je meerdere domeinnamen naast elkaar wensen gebruiken voor losse websites kan dit met ons Plus-of Pro-pakket. Hoe je dit kunt doen hebben we beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... liastosite
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

flappie

Bericht door flappie » 15 apr 2019, 12:36

Sorry voor het opnieuw in leven roepen van een oud topic, maar ik heb een issue dat er veel op lijkt.
Ik wil een subdomein (dus niet het hele domein) van een andere registrar aan mijn webspace bij Antagonist koppelen.
Daarvoor heb ik in dit geval het subdomein mijnpws.staatonline.com middels een CNAME laten verwijzen naar pws.gravedecayband.com (welke bij Antagonist gehost wordt).
Daarnaast heb ik in directadmin een domain pointer (alias) toegevoegd welke staatonline.nl doorverwijst naar gravedecayband.com.

Echter, ik krijg de melding "Apache is functioning normally"

Weet iemand raad?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 15 apr 2019, 13:34

Dit wordt veroorzaakt omdat DirectAdmin jouw (sub)domeinnaam 'mijnpws.staatonline.com' niet kent. Hierdoor weten wij niet waar bezoekers dienen uit te komen.

Je dient dus 'mijnpws.staatonline.com' kenbaar te maken in DirectAdmin. Bijvoorbeeld door de domein toe te voegen onder 'Domain Pointers' in DirectAdmin.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

flappie

Bericht door flappie » 15 apr 2019, 14:03

Ja maar dan krijg je 'mijnpws.staatonline.com' -> 'gravedecayband.com'.
Wat ik wil is 'mijnpws.staatonline.com' -> 'pws.gravedecayband.com' (dus een subdomein).
Aan de kant van staatonline.com heb ik een CNAME 'mijnpws.staatonline.com" -> 'pws.gravedecayband.com' aangemaakt.
Echter, de domain pointer op Antagonist maakt er 'mijnpws.staatonline.com' -> 'gravedecayband.com' van.
Kun je ook een domain pointer naar 'pws.gravedecayband.com' maken?

Zo nee, is er een workaround voor?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 apr 2019, 12:55

Welke structuur je het beste kan aanhouden is afhankelijk van jouw website en wat jij prettig vindt werken.

De netste oplossing is dat je mijnpws.staatonline.com een eigen plek geeft in je pakket zodat je gehele alias en pointer constructies niet nodig hebt. Zo kan je de website direct plaatsen onder mijnpws.staatonline.com.
Kun je ook een domain pointer naar 'pws.gravedecayband.com' maken?
Nee, in dat geval dien je een pointer aan te maken van staatonline.com naar gravedecayband.com, zodat subdomeinnamen ook automatisch worden meegepakt.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie