Webmail te gauw vol

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Jelskedei
Contacteer:

Webmail te gauw vol

Bericht door Jelskedei » 29 jun 2020, 12:53

Een probleem duikt hier op, ik heb een klant die kan niet vinden hoe ze in Outlook kan instellen dat de webmail na lezen van de server wordt gehaald. Nu heb ik gelezen dat Outlook die mogelijkheid niet meer in de nieuwe versie heeft. Ik wil het wel voor haar instellen in Roundcube, maar ook daar zie ik geen mogelijkheid. Alleen de mogelijkheid van in- en uitloggen, maar ze wil de mail op haar computer. Wat kan ik doen?

Jelske
Nooit te oud om te leren

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Webmail te gauw vol

Bericht door Joris de Leeuw » 29 jun 2020, 13:57

Hallo Jelskedei,

Al ten zeerste af te raden dien je degene dan gebruik te laten maken van POP3 in zijn/haar mailprogramma, zodat mail niet meer wordt onthouden op onze mailservers en enkel op degene zijn/haar computer.

We raden echter gebruik van IMAP ten zeerste aan. Het voordeel hiervan is dat alle mail ook op onze mailsystemen worden bewaard en mee worden genomen in onze back-ups.
Zo voorkom je dat als een computer ooit defect raakt je niet opeens al je mail kwijt bent.

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... /popvsimap
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Jelskedei
Contacteer:

Bericht door Jelskedei » 29 jun 2020, 17:52

Ik wil dat ze de mail niet op de server laat staan, kost teveel schijfruimte. Ik wil dat de mail na binnenhalen op de computer, van de server af gaat. Dat is nergens in te stellen.

groet

Jelske
Nooit te oud om te leren

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 01 jul 2020, 08:45

Beste Jelske,

In dat geval dien je POP3 in je mailprogramma te gebruiken. Dan blijft de mail niet meer op onze server staan.

Dat is specifiek iets wat je in je mailprogramma dient in te stellen. Hoe de mail op onze server blijft staan wordt namelijk bepaald door de mailprogramma's die jij gebruikt. Aan onze kant hoef je daar verder niets voor in te stellen.

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... /popvsimap

Overigens als je schijfruimte tekort komt is het ook altijd mogelijk je pakket flink uit te breiden. Mocht je daar nog vragen over hebben neem gerust contact op met onze support.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Jelskedei
Contacteer:

Bericht door Jelskedei » 01 jul 2020, 13:09

Sorry, de link niet gelezen! Verschil tussen POP en IMAP, ik geef het door. Bedankt.

Jelske
Nooit te oud om te leren

Plaats reactie