SSH connection timed out

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
t_de_jonge

SSH connection timed out

Bericht door t_de_jonge » 10 aug 2020, 21:33

Hallo,

Ik probeer verbinding te maken via ssh. Dit is vorige week gelukt via Putty, maar ik krijg nu de fout:
Network error: connection timed out.

Zelf heb ik niets veranderd, gezien de Putty instellingen opgeslagen zijn (deze instellingen werkten de vorige keer). Ik heb al geprobeerd een nieuwe key aan te maken, maar hou hetzelfde probleem. De keys zijn niet verlopen.

Weet iemand wat er eventueel fout gaat?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: SSH connection timed out

Bericht door Joris de Leeuw » 11 aug 2020, 12:02

Hallo t_de_jonge,

Dit ontstaat meestal omdat het IP-adres van je verbinding is veranderd. Bijvoorbeeld omdat je op een andere locatie bent, van een andere netwerk gebruik maakt of je internet provider je IP-adres heeft veranderd.

Het beste kan je kijken wat je huidige IP is en controleren of die ook is toegevoegd onder de SSH instellingen in DirectAdmin.

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... _toevoegen

Wij accepteren namelijk enkel verbindingen over SSH indien die van een bekende IP-adres komt met juiste key. Op deze manier kan worden voorkomen dat iemand makkelijk toegang kan krijgen tot de data en processen van je pakket.

Indien het verbinden dan toch niet werkt wijst dit er op dat iets in je netwerk voorkomt dat je via SSH kan verbinden. Denk hierbij aan een beveiliging, firewall, vpn-verbinding of proxy-verbinding.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

t_de_jonge

Bericht door t_de_jonge » 11 aug 2020, 12:53

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik had bij domeinnaam een subdomein toegevoegd, en niet het hoofddomein. Wanneer ik het hoofddomein toevoeg kan ik nu verbinden.

Kan het zijn dat dit het probleem was?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 aug 2020, 14:05

Beste t_de_jonge,

Fijn om te lezen dat het verbinden nu wel is gelukt. Daar gaat het om. :)

Het is verder lastig te zeggen wat de oorzaak was. Op dit forum kunnen wij enkel algemene antwoorden geven over algemene situaties.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie