Mediawiki picture scaling

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Tjep

Mediawiki picture scaling

Bericht door Tjep » 06 aug 2020, 10:33

Hallo,
Wij zijn al redelijk op weg met een door jullie gehoste mediawiki site. Het enige dat we tot nu toe niet gefixed krijgen is het schalen van plaatjes. Op full size werken plaatjes goed, maar zodra er een size aangegeven wordt dan krijg je de fout "Error creating thumbnail: Error code:" Dit schijnt gerelateerd te zijn aan een werkende temp directory in de localsettings.php. $wgTmpDirectory = "{$wgUploadDirectory}/tmp" Wat is hier de juiste instelling voor?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Mediawiki picture scaling

Bericht door Joris de Leeuw » 10 aug 2020, 10:02

De standaard locatie van MediaWiki is correct.

Het beste kan je kijken wat er precies aan de hand is door te lezen wat er achter de 'Error code:' precies verder aan informatie staat.

Dit soort problemen kunnen namelijk door een enorm aantal oorzaken ontstaan binnen de MediaWiki website, de mapstructuur daarvan als mede welke PHP modules je gebruikt. Een preciezere foutmelding helpt dus snel de oorzaak vinden.

Heb je al verdere debugging toegepast? Zo is je snel meer duidelijk wat de oorzaak is:
- https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:How_to_debug
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Tjep

Bericht door Tjep » 10 aug 2020, 15:29

Ik had gehoopt dat het een bekent issue zou zijn, maar helaas. Achter the Error Code: staat helaas niets. Ik ga morgen even met de systeembeheerder naar die Debug instructies kijken om er meer info uit te halen.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 aug 2020, 14:17

Hallo Tjep,

Zonder daadwerkelijke foutcode is het puur gissen en ben ik bang dat niemand je een antwoord kan geven. Als je die wel hebt dan is de oorzaak duidelijker.
Met specifieke foutcodes zie ik via Google namelijk al direct uitleg waarom dat gebeurt op de website van Mediawiki

Hopelijk kan je systeembeheerder meer duidelijkheid vinden. Dat voorkomt dat er hoeft worden geraden over de oorzaak en dan heb je ook sneller een oplossing. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rickkop

Bericht door Rickkop » 17 aug 2020, 07:15

Er zijn op de debugging page een hele hoop aan settings die je aan kunt zetten, dit heb ik ook gedaan maar eigenlijk wil ik alleen weten wat ik moet doen om een foutnummer te krijgen achter mijn foutmeldingen. Dit is mij nog niet gelukt.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 18 aug 2020, 09:42

Hallo Rickkop ,

Door display_errors aan te zetten krijg je waarschijnlijk snel meer duidelijkheid waar jij om vraagt.

Zie ook de documentatie van MediaWiki: https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:How_to_debug
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rickkop

Bericht door Rickkop » 18 aug 2020, 12:55

Joris de Leeuw schreef:
18 aug 2020, 09:42
Hallo Rickkop ,

Door display_errors aan te zetten krijg je waarschijnlijk snel meer duidelijkheid waar jij om vraagt.

Zie ook de documentatie van MediaWiki: https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:How_to_debug
Hallo Joris,

Ik heb deze functie reed aangezet in mijn localsettings.php maar ik krijg nog steeds geen error code nummers.

Code: Selecteer alles

<?php
error_reporting( -1 );
ini_set( 'display_errors', 1 );
Edit: Ik heb ook al de mediawiki gerestart via de mw-config.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 24 aug 2020, 14:37

Dat maakt het inderdaad zeer lastig.

Heb je al MediaWiki geupdated naar de laatste versie? Klinkt als een bug in het upload-systeem.
Wellicht is het verstandig om hier ook een Mediawiki expert naar te kijken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie