Verzonden mail staat niet in de Verzonden items outlook

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
ChrisHaan

Verzonden mail staat niet in de Verzonden items outlook

Bericht door ChrisHaan » 23 nov 2021, 12:24

Waar ik werk speelt het volgende probleem bij verschillende gebruikers die hun mail hebben ingesteld in Outlook. Ze gebruiken op mijn werk POP accounts waarbij de mail na 2 week van de server verwijderd wordt.

Het probleem is het dat het regelmatig voorkomt dat Verzonden mails niet in de map Verzonden items komen. Vermoedelijk heeft dat ermee te maken dat wanneer ik bij een bestaand account de mailservera en poorten check de uitgaande mail staat op SMTP.bedrijfsurl.nl ipv mail.antagonist.nl. Zodra ik het handmatig probeer aan te passen naar mail.antagonist.nl wordt die automatisch teruggezet naar SMTP.bedrijfsurl.nl de poorten en pop en smpt server die ik gebruik komen uit de handleiding van de antagonist.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb om het op te lossen
* Gecheckt in outlook of het vinkje kopie Verzonden berichten opslaan aan stond (stond aan)
* Minstens 15 keer geprobeerd handmatig de server te veranderen (elke keer automatisch teruggezet)
* Het account verwijderd uit outlook en vervolgens s opnieuw toegevoegd. (hielp niet)
* een ander account nieuw toe te voegen (zelfde probleem)
* contact gehad met de klantenservice (loste het probleem niet op)

Het bijzondere is dat het bij 1 iemand wel goed staat. Maar bij minstens 3 andere mensen op de computer (allemaal outlook van dezelfde office 365 offline account licentie).

Wie heeft de gouden tip?

ps. owja volgens de directeur is de smtp.bedrijfsurl.nl niet eens ingesteld

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Verzonden mail staat niet in de Verzonden items outlook

Bericht door Joris de Leeuw » 24 nov 2021, 08:17

Hallo ChrisHaan,

Vervelend om te lezen dat je tegen mailproblemen aanloopt.
Het korte antwoord om dit op te lossen is geen POP3 gebruiken.

Graag licht ik dat toe.

Het probleem is dat bij het ophalen van POP3 alle e-mail van onze server wordt verwijderd en enkel nog op het apparaat blijft staan dat de e-mail heeft opgehaald. Hierdoor kan je deze e-mail niet meer lezen via Webmail en lijkt het er op dat je e-mail op bepaalde computers of in webmail verdwijnt.

Ook ondersteund POP3 geen synchronisatie van mappen. Zoals jezelf al merkt kan je nu niet goed overal verzonden mail terug lezen.

Tevens omdat de mail niet bij ons bewaart blijft ben je niet gewapend tegen een incident. Indien het apparaat waar de mail op staat stuk gaat is immers al je mail weg. Ook worden in geval van POP3 omdat wij je oudere mail niet bewaren deze dus ook niet automatisch meegenomen in onze back-ups. Wat dus voor zeer vervelende situaties kan zorgen.

IMAP is hiervoor de uitkomst. Daardoor zie je op al je apparaten overal dezelfde mail. Ook dus alle mappen zoals verzonden mail. Tevens omdat wij ook al je mail bewaren ben je dus gewapend tegen een crashende PC en kan je daarnaast bij ons ook handig je mail via de webmail lezen.
Zie ook de volgende uitleg voor het verschil tussen POP3 en IMAP: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... /popvsimap

Graag wil ik je adviseren de instellingen van al je apparaten langs te lopen zodat allen wel verbinden via IMAP. De geadviseerde instellingen voor de meest gebruikte e-mailprogramma's en voor smartphones staan beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Indien je wijzigingen gaat maken aan je e-mailprogramma wil ik je graag adviseren eerst je mail te back-uppen.
Ook is dus belangrijk dat je gebruik maakt van onze geadviseerde instellingen via 'mail.antagonist.nl'.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie