csv importeren in database lukt niet

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
dogsfun

csv importeren in database lukt niet

Bericht door dogsfun » 29 dec 2021, 00:47

Hoi,

Ik wil in een tabel een csv importeren met alle voetbalclubs van NL

Ik krijg echter:

#1045 - Toegang geweigerd voor gebruiker: 'deb.....'@'localhost' (Wachtwoord gebruikt: JA)

Ik heb CSV using LOAD DATA gebruikt.
Bij gewoon CVS krijg ik de melding verkeerd aantal kolommen.

Is het niet mogelijk een csv te importeren?
Zou me behoorlijk wat tikwerk schelen.

Alvast bedankt

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: csv importeren in database lukt niet

Bericht door Joris de Leeuw » 29 dec 2021, 09:36

Hallo Dogsfun,

Deze functionaliteit LOAD DATA is vanwege veiligheidsredenen reeds enige tijd niet meer beschikbaar omdat dit onveilig is. De makers van MySQL hebben dit dan ook uitgeschakeld enige terug als standaard functionaliteit.

Dit gezien de functie zonder enige controle data kan inladen in MySQL wat zorgt voor een enorm veiligheidsrisico.

Al weet ik niet exact wat je wilt doen zou ik je aanraden de CSV via je website te importeren/verwerken.
Het voordeel is dat je dan ook automatisch controles kan toepassen of alles klopt zodat je ook niet zomaar onjuiste of zelfs onveilige acties naar je database kan krijgen.

Voor bestaande systemen als WordPress en Joomla zijn er ook veel plugins beschikbaar die CSV automatisch kunnen verwerken.

Wat je ook nog kan doen is via de Import CSV optie van phpMyAdmin de CSV inladen mits je CSV klopt en matched met de structuur van je database. Merk op dat dit dus wel gevoeliger is en sneller fouten veroorzaakt.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie