Redis instellen Joomla 4

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
remo

Redis instellen Joomla 4

Bericht door remo » 08 aug 2022, 20:01

Ik probeer Redis in te stellen bij Joomla 4.
Maar wat ik ook probeer, na opslaan krijg ik een error en kan ik niets meer op de site.

Heeft iemand de exacte instellingen voor Joomla 4, de instelling die ik terug vindt op de site is voor Joomla 3.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Redis instellen Joomla 4

Bericht door Joris de Leeuw » 09 aug 2022, 13:50

Het is lastig om te zeggen waaraan dit ligt gezien je niet deelt tegen welke foutmelding er wordt aangelopen.

Een handleiding hoe je het dient in te stellen is echter te vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... dis/joomla

Redenen waarom verbinden met Redis niet kan werken zijn:
- Het pakket ondersteund geen Redis. Enkel op Plus- en Pro-pakketten staat Redis automatisch aan
- Er is een conflict met een andere (caching) plugin. Het door elkaar heen draaien van caching plugins kan vreemd gedrag veroorzaken.
- Er zit een bug in de caching plugin. Met name oudere WordPress caching plugins hebben dit.
- Er is per abuis een typfout gemaakt bij invoeren van de instellingen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

remo

Bericht door remo » 10 aug 2022, 14:46

Dank voor je reactie, handleiding had ik aangehouden. Heb het Pro pakket, dus het zou moeten werken. Het is een nieuwe Joomla 4 installatie.
Zodra ik op opslaan klik ligt de site er uit en krijg de de melding;

Sorry, er deed zich een probleem voor dat we niet konden herstellen.
The server returned a "500 - Whoops, looks like something went wrong."

Help dit probleem op te lossen

Ik kan dan niet meer inloggen op de site.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 aug 2022, 14:28

Dit betreft een generieke fout als er iets mis gaat binnen de werking van je Joomla website.
Het beste kan je debugging in Joomla aanzetten om dan gerichtere toelichting te krijgen van wat er mis gaat.

Mocht overigens een wijziging voor ongewenst gedrag zorgen kan je de wijziging het beste terug draaien. Denk daarbij aan het gebruik van een Antagonist Backup. Dan gaat je website iedergeval snel weer werken in de vorige situatie.

Merk op dat we op dit forum enkel algemene antwoorden en tips kunnen geven. Mocht je een kritiek probleem niet kunnen duiden kan je het beste contact opnemen met onze support. Dan kunnen we er gericht in duiken.
Belangrijk is dat je dan deelt om welke website en hostingpakket het gaat. Ook extra relevante informatie zoals foutmeldingen en wat je exact hebt gedaan delen helpt daarbij enorm.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie