Thunderbird - mail wordt niet goed binnengehaald

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
paradijsvogel

Thunderbird - mail wordt niet goed binnengehaald

Bericht door paradijsvogel » 04 nov 2022, 14:23

Dag,
Sinds een week of 2 heb ik problemen met Thunderbird (bij een nieuwe versie): de mail wordt niet goed binnengehaald.
Ik krijg wel de lijst met mailtjes binnen, maar ik kan de mail niet openen. Soms krijg ik ook een foutmelding over dat het aantal verbindingen is overschreden. Vaak ook een melding in de statusbalk met "bericht x van y naar postvak in downloaden" die dan heel lang blijft hangen.
Omdat ik op internet niet makkelijk iets kon vinden wat mij verder hielp ben ik eerst maar webmail gaan gebruiken (wat wel goed werkt), maar ik hoop dat ik toch gewoon weer met Thunderbird kan werken.
Intussen heb ik net versie 102.4.2, ik had gehoopt dat het nu wel weer zou werken, maar helaas niet.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of waar ik meer informatie kan vinden?
Alvast bedankt! Els

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Thunderbird - mail wordt niet goed binnengehaald

Bericht door Joris de Leeuw » 08 nov 2022, 12:42

Hallo Els,

Vervelend om te lezen dat je opeens mailproblemen ziet met een nieuwe Thunderbird.

Heb je al gekeken of het installeren van de oudere Thunderbird versie het oplost? Zo weet je zeker of het om een bug in Thunderbird gaat of er wellicht toch iets anders aan de hand is.

Een mogelijke oorzaak van dit gedrag kan ook zijn dat een firewall of virusscanner op je computer iets vreemds doet. Dat zien wij vaker. Je kan dat uitsluiten door beveiligingen tijdelijk uit te schakelen.

Indien je er niet uitkomt kan je het beste contact opnemen met onze support. Belangrijk is dan dat je complete foutmeldingen deelt, om welke mailadres het exact gaat en eventuele uitleg over hoe het probleem reproduceerbaar is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie