subdomein op domain pointer

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
questionmark

subdomein op domain pointer

Bericht door questionmark » 20 nov 2016, 10:24

Ik heb meerdere domeinnamen in een pakket hangen. Die zijn met domain pointers naar het 'hoofddomein' verwezen.

Is het ook mogelijk om een subdomein in te stellen op de 'alternatieve' domeinen? Deze mag hetzelfde zijn al een subdomein op het hoofddomein. Dus sub1.altdomein.nl moet doorverwijzen naar sub1.hoofddomein.nl

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: subdomein op domain pointer

Bericht door Joris de Leeuw » 20 nov 2016, 10:53

Hallo Questonmark,

Dank voor je bericht!

Wat betreft de werking van subdomeinnamen van je aliasdomein of pointerdomein worden deze gedeeld met je hoofddomein. Mocht je dus sub1.hoofddomein.nl aanmaken werkt deze ook automatisch voor sub1.altdomein.nl.
Het alias/pointer subdomein wordt niet direct weergegeven in DirectAdmin en hoef je ook niet aan te maken; dit werkt automatisch.

Vanwege de technische werking van DNS en domeinnamen kan het soms wel enkele uren duren voordat je aangemaakte subdomein werkt.

Mochten hierover nog onduidelijkheden zijn stuur dan gerust een mail naar support@antagonist.nl. We helpen je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

questionmark

Bericht door questionmark » 21 nov 2016, 07:43

Ik zie dat ik niet volledig ben geweest met het opstellen van mijn 'probleem'.
Als ik een subdomein aanmaak via DirectAdmin > Subdomain Management, dan werkt het inderdaad bij beide domeinen, maar ik had alleen een A record aangemaakt in het DNS beheer, omdat ik dat subdomein op een andere server wil laten uitkomen.
Deze werkt nu voor het hoofddomein, maar niet voor de 'alternatieve' domeinen. (ook na 24uur nog niet).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 21 nov 2016, 16:16

Beste Questionmark,

Dank voor je toelichting!

Indien het om DNS gaat dien je deze los te bewerken. Dit gaat niet automatisch. Voor je alias-domeinnamen dien je los de DNS in te stellen.

Het is mogelijk om de DNS-gegevens van je aliasdomein te wijzigen. Hiervoor log je in op DirectAdmin van het betreffende hostingpakket en klik je op 'Domain Pointers'. Deze optie kun je terugvinden onder de categorie 'Advanced Features'.

Vervolgens zie je daar de domeinen die als alias aan het hostingpakket zijn gekoppeld. Wanneer je achter het gewenste domein onder 'DNS' op 'Manage' klikt, dan kun je vervolgens op die pagina de DNS-gegevens van dat domein wijzigen.

Vanwege de technische werking van DNS en domeinnamen kan het dan nog enkele uren duren voordat de nieuwe DNS van je alias domeinnaam werkt.

Mocht je hier verder vragen over hebben stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. We helpen je namelijk graag.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie