Problemen met Cron Job uitvoeren via DirectAdmin

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
machiavelli

Problemen met Cron Job uitvoeren via DirectAdmin

Bericht door machiavelli » 05 dec 2016, 18:08

Goede avond allen,

Ik wil via DirectAdmin een Cron Job uitvoeren. Ik krijg echter steeds de volgende foutmelding:

"crontab returned non zero value: "./data/users/deb99999/crontab.conf.tmp":2: bad hour errors in crontab file, can't install."

In de velden heb ik het volgende ingevoerd:
Minute: 30
Hour: 11
Day of Month: *
Month: *
Day of week: *

Command: /usr/local/bin/php -q -f /home/deb99999/domains/voorbeeld.nl/public_html/cronjob.php
Of: /usr/local/bin/php /home/deb99999/domains/voorbeeld.nl/public_html/cronjob.php
Of: /home/deb99999/domains/voorbeeld.nl/public_html/cronjob.php

Ik heb dus al verschillende commands en tijdstippen geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb al verschillende websites zoals http://www.cronjob.nl/cronjob-directadmin.html geraadpleegd maar blijf steeds dezelfde error krijgen. Weet u wat er fout gaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bole

Re: Problemen met Cron Job uitvoeren via DirectAdmin

Bericht door Bole » 05 dec 2016, 20:55

Je kan het beste even support@antagonist.nl mailen, dan kijken ze rechtstreeks met je mee op de server.

machiavelli

Bericht door machiavelli » 06 dec 2016, 08:21

Bedankt voor je reactie Bole, dat had ik inderdaad ook al gedaan maar nog geen reactie ontvangen (logisch) dus dacht misschien reageren ze hier sneller. ;-)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 06 dec 2016, 10:52

Beste machiavelli,

Vervelend dat je spaak loopt met het instellen van cronjobs. Je ticket met ID NIZ-835-30098 is opgepakt en we gaan uitzoeken waarom jouw specifieke cronjob spaak loopt.

De melding waar je tegenaan loopt kan er op wijzen dat één van je ingestelde cronjobs incorrect staat geconfigureerd waardoor deze niet kan uitvoeren.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van het ticket reageer dan gerust op het ticket. We helpen je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

machiavelli

Bericht door machiavelli » 06 dec 2016, 12:30

Het is gelukt!

Oplossing:
Onderstaande command invoeren bij cron job:

/usr/local/bin/php -q -f /home/deb35589/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob.php

En opletten dat je een formaat minuten kiest tussen 0 en 59 en uur tussen 0 en 23.

Plaats reactie