Domain pointer SSL fout bij reseller

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
wbsr

Domain pointer SSL fout bij reseller

Bericht door wbsr » 14 dec 2016, 08:47

Ik heb een resellerpakket, met 1 hoofdaccount (A) en 2 users (B en C). Alle drie hebben hun eigen website en domeinnaam, en A heeft er ook een SSL certificaat aan hangen. Deze setup heeft werkt al een jaar helemaal goed.

Nu heeft B laatst gevraagd of er een 'extra' domeinnaam kan komen, zodat er met B1.nl (zoals het nu is) en B2.nl naar de website gebrowsed kan worden. Geen probleem natuurlijk, dus ik heb domein B2.nl gekocht en aan het pakket gehangen. Toen de domain pointer weggehaald van A (daar zat 'ie standaard aan vast toen ik 't kocht) en bij B in DirectAdmin een domain pointer voor B2.nl toegevoegd (type: alias).

Nu m'n probleem: als ik browse naar www.B2.nl werkt alles prima, maar als ik ga naar B2.nl (zonder www) dan krijg ik een cert error:

Code: Selecteer alles

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van B2.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

De server kan niet bewijzen dat dit B2.nl is. Het beveiligingscertificaat van de server is afkomstig van *.webhostingserver.nl. Dit kan worden veroorzaakt door een verkeerde configuratie of een aanvaller die je verbinding onderschept.
Voor de duidelijkheid: B heeft geen certificaat, en dit is ook niet de bedoeling.

Iemand enig idee waarom dit zo is? En hoe dit op te lossen? Alvast bedankt!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Domain pointer SSL fout bij reseller

Bericht door Joris de Leeuw » 14 dec 2016, 13:42

Beste wbsr,

Vervelend om te lezen dat je bij je domeinnaam B2.nl wordt geleid naar SSL terwijl dit niet de bedoeling is.

Aangezien ik verder niet bekend ben met de specifieke website, kan ik je niet precies vertellen hoe dit komt.

De kans is groot dat er binnen de website van B2.nl nog een .htaccess-bestand staat welke bezoekers incorrect stuurt naar de https://-versie van je domeinnaam. Graag wil ik je adviseren de .htaccess-bestanden en verdere werking van je website te controleren.

Mocht je er niet uitkomen stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag de goede kant op!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

wbsr

Re: Domain pointer SSL fout bij reseller

Bericht door wbsr » 16 dec 2016, 17:00

Ik ben er ondertussen achter gekomen wat het probleem was. Hieronder de reden, zodat eventuele anderen met hetzelfde probleem het misschien zo ook kunnen oplossen.

Sinds ik B2.nl had gekocht en toen direct naar dat addres ben gegaan om te zien of 'ie al werkte (en op dat moment hij nog aan A hing in DirectAdmin), kreeg ik een cert error. Dit is logisch, want het certificaat van A.nl werkt niet voor B2.nl.

Als ik nu met een andere browser (anderen hebben er ook geen problemen mee) naar B2.nl ga, werkt het wel. Klaarblijkelijk heeft mijn browser onthouden dat er een cert error is bij dat domein, dus blijft hij errors geven. Ik weet niet genoeg van SSL of dit logisch gedrag is, maar Chrome zal 't wel beter weten :wink:

Stom natuurlijk dat ik niet eerder met een andere browser getest heb, maar ik ben blij dat het geen echt probleem is!

Bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie