Beveiligingslekken automatisch door Patchman gedicht

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
westell

Beveiligingslekken automatisch door Patchman gedicht

Bericht door westell » 15 dec 2016, 18:55

De laatste tijd krijg ik af en toe een bericht van de support dat er beveiligingslekken automatisch zijn gedicht in mijn Joomla-installatie. Daar ben ik wel blij mee, maar ik heb ook begrepen dat ik zelf mijn website op orde moet houden. En dat ben ik ook aan het doen.

Ik controleer regelmatig of er updates zijn (zo ja, dan update ik natuurlijk) en ik laat Patchman af en toe een scan maken. Desondanks blijken er toch weer beveiligingslekken gevonden en gedicht te zijn.

Ik weet nu niet meer wat ik zelf kan/moet doen om dit te voorkomen.

Of is Joomla zo brak?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Beveiligingslekken automatisch door Patchman gedicht

Bericht door Joris de Leeuw » 16 dec 2016, 08:27

Beste Westell,

Dank voor je bericht op ons forum. Graag leg ik je uit wat Patchman doet en waarom je later nog een e-mail hebt ontvangen na je uitgevoerde update.

Patchman is ons automatische systeem welke jouw website in de gaten houdt voor malafide bestanden en lekken in je website. De werking van Patchman is hierbij vergelijkbaar met de werking van een virusscanner op je computer.

Patchman is daarbij in staat automatisch en proactief beveiligingslekken in applicaties zoals WordPress, Joomla en Drupal te vinden en deze automatisch te dichten. Wanneer een beveiligingslek wordt gedicht, dan heeft dit geen enkele invloed op de inhoudelijke werking van de website noch wordt het bijvoorbeeld geüpdatet naar een andere versie. Je hoeft dus zelf niets te doen.

Het staat dus aan jouw zijde. Het zorgt ervoor dat er geen actief misbruik meer kan worden gemaakt van een lek binnen een applicatie die je gebruikt en het geeft je de mogelijkheid om op een moment dat het je beter uitkomt de applicatie alsnog te updaten.

In dit geval heeft Patchman al automatisch veiligheidslekken gedicht welke was ontdekt in de Joomla software. Op deze manier heeft Patchman al vier kwetsbaarheid in Joomla gedicht, welke wij dankzij Patchman al op afgelopen woensdag proactief in de websites van onze klanten hebben gedicht. Er is dus niet specifiek iets mis met jouw website. Het is een extra stap die wij graag voor onze klanten uitvoeren om er voor te zorgen dat de websites van onze klanten veilig blijven.

Patchman is hiermee de officieeele updates van Joomla vaak (net) voor, zodat de Joomla websites van onze klanten extra veilig zijn. Het gaat daarbij om de volgende veiligheidsupdate van Patchman:
- https://www.joomla.org/announcements/re ... eased.html

Er is dus verder niets specifiek mis met jouw Joomla website en door gebruik te maken van de hosting van Antagonist is dankzij Patchman jouw website extra veilig.

Mocht je nog vragen hebben of onduidelijkheden hebben over de werking van Patchman. Stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan leggen we graag de specifieke situatie uit.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

westell

Re: Beveiligingslekken automatisch door Patchman gedicht

Bericht door westell » 16 dec 2016, 16:47

Dank je wel voor je antwoord.
Ik had al wel begrepen dat Patchman een extra feature van Antagonist is. Maar ik dacht ook dat ik zelf mijn beveiligingslekken moet dichten en niet jullie. Nu begrijp ik dat Patchman zelfs Joomla voor is, wat ook wel weer een veilig gevoel geeft. :)
Fijn weekend!

Plaats reactie