Pagina 1 van 1

Instellen email lukt niet

Geplaatst: 31 jan 2017, 13:31
door Ergotherapie-Hartel
Hallo,
Ik krijg de volgende melding bij het instellen van mijn email account.
"Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP)."

Ik weet niet wat ik nu anders moet instellen kan iemand mij hierbij helpen ?
Alvsast bedankt

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 31 jan 2017, 14:36
door Joris de Leeuw
Hallo,

Vervelend om te lezen dat het instellen van je e-mailaccount binnen je e-mailprogramma niet werkt.

De melding kan er op wijzen dat je gebruik maakt van afwijkende gegevens in jouw e-mailprogramma. Onze geadviseerde gegevens zijn te vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Mocht je ondanks gebruik van onze geadviseerde gegevens nog tegen foutmeldingen aanlopen stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag uitzoeken wat er aan de hand is.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 31 jan 2017, 15:15
door ASS-Ware
Ergotherapie-Hartel schreef:Hallo,
Ik krijg de volgende melding bij het instellen van mijn email account.
"Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP)."

Ik weet niet wat ik nu anders moet instellen kan iemand mij hierbij helpen ?
Alvsast bedankt
SSL aangezet?
mail.antagonist.nl gebruikt voor verzenden en ontvangen?

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 31 jan 2017, 19:27
door gouwepeer
mail.antagonist.nl werkt bij mij ook niet. In plaats daarvan heb ik mail.mijn domeinnaam.nl ingesteld (inkomende berichten), waarna de mail accounts bij al mijn domeinen wel werken (mijn domeinnaam vervangen door jouw domeinnaam).
Om een mail te kunnen versturen moet de smtp instelling van jouw internet provider worden gebruikt.
De meeste internet providers blokkeren namelijk "vreemde" smtp instellingen.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 01 feb 2017, 13:30
door ASS-Ware
gouwepeer schreef:mail.antagonist.nl werkt bij mij ook niet.
Dan heb je de verkeerde poort gebruikt en/of SSL niet aan staan, want ze werken altijd.
gouwepeer schreef:In plaats daarvan heb ik mail.mijn domeinnaam.nl ingesteld (inkomende berichten)
Dan kun je niet veilig gebruik maken van SSL, aangezien het certificaat op de mailserver(s) van Antagonist alleen zijn uitgegeven voor mail.antagonist.nl.
gouwepeer schreef:Om een mail te kunnen versturen moet de smtp instelling van jouw internet provider worden gebruikt.
De meeste internet providers blokkeren namelijk "vreemde" smtp instellingen.
Nee, dat is niet helemaal waar.
Poort 25 wellicht, maar 465 etc (weer SSL) wordt nooit geblokkeerd.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 10:07
door Cliff
Ik loop nu ook tegen dit probleem op op de S225

Alle instellingen staan goed. Dit weet ik zeker, omdat ik exact dezelfde instellingen heb als op S204

Ik heb deze handleiding gebruikt: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/overview

Verder kan ik wel aanmelden op de server (eerste groene vinkje in Outlook), maar bij verzenden komt de opmerking de server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet en deze blijft komen als ik probeer iets te versturen.

Heel vreemd dit. Ik krijg de account niet toegevoegd.

Of... heeft het ermee te maken dat ik geen postmaster@mijndomein.com in kan stellen?

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 10:44
door ASS-Ware
Wat heb je ingesteld?
Host, poort, ssl/tls, formaat userid, etc.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 11:44
door Cliff
Zoals ik hierboven zei: exact zoals op de pagina van Antagonist aangegeven.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 12:20
door ASS-Ware
Geef ze hier eens door.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 13:45
door Cliff
Je wilt dat ik knip en plak van de Antagonist pagina?

Host voor zowel ingaand als uitkomend: mail.antagonist.nl
Inkomend en uitgaand SLL
Inkomend port 993
Uitgaand port 587

Inmiddels overigens alle instellingen geprobeerd ook. Zoals hierboven al vermeld: ik heb een aantal hostingpakketten lopen met een aantal verschillende mailadressen en die werken allemaal wel met dezelfde instellingen.

Inkomende mail gaat goed, mail verzenden wordt geweigerd.

Ik denk dus dat het in iets anders zit. Als ik de DNS laat checken via intoDNS, dan krijg ik deze melding:

SOA Serial Your SOA serial number is: 15650xxxxx. This can be ok if you know what you are doing.

(laatste 5 cijfers verwijderd)

Zou dat het probleem kunnen zijn?

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 14:18
door ASS-Ware
> mail verzenden wordt geweigerd

Wat voor user id gebruik je om te verzenden?
Weet je absoluut zeker dat je password correct is?
Maak eens een test mail accountje aan en probeer daar eens mee te versturen.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 14:38
door Cliff
Ja, userID en password zijn correct.

Ik kan daarmee ook inloggen op de webmail.

Vanuit Webmail kan ik wel verzenden.

Ik begrijp dat je probeert te helpen, maar dit zijn echt vragen als 'zit de stekker erin'. Ik werk inmiddels al 25 jaar in de IT dus ik ben wel iets verder dan het correct invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Er is iets mis met de server.

Re: Instellen email lukt niet

Geplaatst: 06 aug 2019, 17:19
door ASS-Ware
Ik ken genoeg idioten die al 30 jaar in de IT zitten, dus dat zegt niets, maar ik stel gewoon wat vragen.
Leg je vraag dan neer bij Support@Antagonist.NL, als het hier niet lukt.