Domain alias & email versturen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
wbsr

Domain alias & email versturen

Bericht door wbsr » 03 feb 2017, 15:26

Ik heb laatst een alias voor domein A.nl toegevoegd, B.nl, dit is allemaal goed gegaan.

Het alias heeft er voor gezorgd dat email dat gestuurd wordt naar info@B.nl, binnenkomt op info@A.nl.
Nu wil ik echter ook emails kunnen verzenden vanaf info@B.nl, naast info@A.nl. Is dit mogelijk? Ik kan dit niet bij email accounts (directadmin) instellen, want daar is het adres [ ]@A.nl. Het liefste zou ik in roundcube een 'identiteit' toevoegen, zodat je bij het verzenden kan kiezen vanaf welk adres het wordt gestuurd, maar dit werkt niet aldus de klant.

Alvast bedankt!

Elmar Besselink
Antagonist staff

Re: Domain alias & email versturen

Bericht door Elmar Besselink » 06 feb 2017, 11:54

Hi wbsr,

Aangezien B.nl een alias is van A.nl spiegelt domein B het domein A volledig, dus ook e-mailaccounts. Het e-mailaccount 'info@A.nl' is dus in feite hetzelfde e-mailaccount als 'info@B.nl'.

Wanneer je vanuit 'info@B.nl' wilt verzenden, dan kun je specifiek dat e-mailaccount instellen in een e-mailprogramma. Het wachtwoord dat je dan gebruikt, is hetzelfde wachtwoord als voor 'info@A.nl'.

Je kunt ook zowel met 'info@A.nl' als 'info@B.n'l en hetzelfde wachtwoord op de webmail inloggen. Je komt dan in dezelfde inbox uit.

Zou je willen dat het gescheiden e-mailaccounts worden die ook een eigen inbox hebben, dan zul je B.nl een 'eigen plekje' moeten geven op het pakket, zodat je er afzonderlijke e-mailadressen voor kunt aanmaken.
Met vriendelijke groet,

Elmar Besselink
Antagonist staff

wbsr

Re: Domain alias & email versturen

Bericht door wbsr » 08 feb 2017, 13:43

Hi Elmar,

Super bedankt voor de uitleg, het werkt nu inderdaad!

Groet, en nogmaals bedankt!

Plaats reactie