Cronjob lijkt twee keer af te vuren

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Jonathan N

Cronjob lijkt twee keer af te vuren

Bericht door Jonathan N » 09 feb 2017, 20:03

Ik heb op mijn server hier een cronjob gemaakt die op donderdag (en een tweede voor op zondag) mailtjes stuurt naar een groep mensen. Dit ging al een paar maanden goed, maar nu komen de mailtjes 2x aan. Het lijkt alsof de cronjob twee keer achter elkaar (de mailtjes hebben exact dezelfde tijd dat ze verzonden zijn).

Ik zag dat het mogelijk is dat een cron deamon dubbel draait, maar volgens mij kan ik dit niet op de server bekijken. Kunnen jullie dit checken en fixen als dat het is?

Zijn er misschien nog andere redenen?

(Ik heb inmiddels de twee cronjobs verwijderd en twee nieuwe aangemaakt. Misschien verhelpt dit de zaak.)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Cronjob lijkt twee keer af te vuren

Bericht door Joris de Leeuw » 10 feb 2017, 12:38

Hallo Jonathan,

Vervelend om te lezen dat je dubbele e-mails ontvangt van je cronjob.

Mocht je de e-mail dubbel ontvangen wil ik je graag adviseren te controleren bij de cronjobs instellingen hoe je hebt ingesteld dat de e-mail wordt verzonden. Afhankelijk van de instellingen kan je meerdere mails laten versturen.

Hoe je cronjobs en de mailinstellingen die daarbij horen kunt configureren is toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... ed/cronjob

Mocht je spaak lopen met het achterhalen van de oorzaak stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag uitzoeken wat er specifiek aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Jonathan N

Bericht door Jonathan N » 17 feb 2017, 12:59

Daar de cronjob opnieuw te plaatsen lijkt het probleem verholpen te zijn.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 21 feb 2017, 11:11

Hallo Jonathan,

Goed om te horen dat je het hebt weten te verhelpen. Mocht je nogmaals problemen ervaren met je cronjob, neem dan gerust contact op met support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag specifiek uitzoeken waar het mis gaat.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie