email komt niet aan.

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
janramon

email komt niet aan.

Bericht door janramon » 15 feb 2017, 19:54

hallo,
Ik maakte op mijn domein een email account. Ik kan op dat account emails versturen en emails ontvangen. De handleiding legt uit hoe in te stellen op verschillende operating systemen, dat werkt allemaal al meer dan een jaar.
Als ik vanaf dat account een email verstuur, dan komt hij vaak aan (ik heb mailboxen in een drietal volledig aparte domeinen, en overal komen testmails aan), maar een aantal mensen ontvangen mijn emails niet.
De mailboxen van die bestemmelingen zijn nochtans redelijk goed geconfigureerd, ze gebruiken die voor hun werk, en als ik een email stuur uit eender welke van mijn andere (niet-antagonist) mail-accounts, dan komt de mail altijd aan.
Heeft iemand een idee wat er fout zou kunnen lopen?
mvg,
Jan

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: email komt niet aan.

Bericht door Joris de Leeuw » 16 feb 2017, 11:31

Hallo Jan,

Vervelend om te lezen dat je mail in sommige gevallen niet aankomt. De meest voorkomende oorzaken dat mail niet aankomt zijn:

- De mail bevat eigenschappen van ongewenste mail (spam) en komt bij de ontvanger in de map ongewenst
- Het domeinnaam bevat een incorrect SPF-record, waardoor mail sneller wordt aangezien als ongewenst (spam)
- De e-mail wordt verzonden vanaf een e-mailadres welke niet bij jouw domeinnaam hoort, waardoor de ontvangende partij de mail filtert.

Meer redenen waarom je mail niet goed aankomt of als spam wordt gezien kan je vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... mindicated

Stuurt gerust een e-mail naar support@antagonist.nl, dan helpen we je graag specifiek uitzoeken of één van de genoemde punten het geval zijn. We helpen je graag uitzoeken waarom je mail soms niet aan komt.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

snarf007

Bericht door snarf007 » 21 feb 2017, 16:30

Wat ik heb gemerkt is dat wanneer je gmail gebruikt voor als mailprogramma zoals deze handleiding beschreven:
https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/gmail
Mail vaak niet aankwam, vooral bij Microsoft mail producten (outlook, hotmail, ect).

Naa toevoegen van:
include:_spf.google.com
in het spf record lijkt het issue verholpen.

Voorbeeld:
"v=spf1 a mx ip4:x.x.x.0/22 ip4:x.x.x.0/21 ip6:x:x:x::/48 ip6:x:x:x::/48 include:_spf.google.com ~all"

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 22 feb 2017, 14:18

Hallo Snarf007,

Goed dat je de oorzaak hebt gevonden. Het is inderdaad belangrijk dat je SPF-record op orde is als je namens een andere partij mailt zoals Google.

We zullen dit als tip in de betreffende Gmail handleiding gaan plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie