IMAP en POP3 naast elkaar

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
ray

IMAP en POP3 naast elkaar

Bericht door ray » 26 feb 2017, 09:44

Ik wil IMAP en POP3 naast elkaar gebruiken, en het werkt bijna…

Op telefoon, tablet en laptop (Outlook 2007, W7) mail ingesteld met IMAP protocol. Binnen zelfde Outlook ook 1x ingesteld met POP3 protocol, waarbij de mails na 1 maand worden verwijderd.
Zo heb ik altijd alle mails lokaal en kan eenvoudig backuppen en blijft de omvang van de online mail ruimte beperkt.
Met de IMAP accounts gaat alles goed, ook de inkomende mail bij POP3 komt goed binnen.

De verzonden mails komen echter niet binnen in het POP3 account. Is hier een oplossing voor?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: IMAP en POP3 naast elkaar

Bericht door Joris de Leeuw » 27 feb 2017, 15:31

Beste Ray,

Dank voor je bericht! Graag vertel ik je waarom het gebruik van POP3 en IMAP voor problemen kan zorgen en waarom je het beste IMAP kan gebruiken.

Het probleem bij POP3 is dat standaard alle e-mail van onze server wordt verwijderd en enkel nog op het apparaat blijft staan dat de e-mail heeft opgehaald. Hierdoor kan je deze e-mail niet meer lezen via Webmail.
Bij IMAP blijft alle e-mail enkel op de server en wordt deze gesynchroniseerd met al je apparaten.

Indien je beide gelijktijdig gebruikt kan dit voor vreemd gedrag zorgen en hierdoor voor zorgen dat mail spontaan 'verdwijnt' of ergens niet toont. Zie ook de volgende uitleg voor het verschil tussen POP3 en IMAP https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... /popvsimap

Graag wil ik je daarom ook aanbevelen enkel IMAP te gebruiken op al je apparaten. Hierdoor wordt al je mail veilig op ons platform voor je bewaard en heb je tevens de mogelijkheid hierna om terug te vallen op onze periodieke backups.

Het is daarbij te adviseren eerst je mail te backup-pen voordat je wijzigingen maakt en overstapt van POP3 op IMAP.

Mocht je hierover vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie