PHPMyAdmin/MySQL: table Columns in Information_Schema

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
fransje

PHPMyAdmin/MySQL: table Columns in Information_Schema

Bericht door fransje » 03 mar 2017, 14:45

Als ik in PHPMyAdmin kolominformatie in mijn database opvraag via systeemtabel Information_Schema (table Columns) krijg ik 'vreemde' tabel- en kolomnamen te zien. De overige informatie is wel 'normaal'.

Voorbeeld:
SELECT * FROM information_schema.columns` WHERE table_name = 'users'

geeft dan als resultaat:

TABLE_NAME
sql.php?table=ALL_PLUGINS&db=information_schema&
amp;token=fb22d002defffb8a6b4e1e7cc652ae85

COLUMN_NAME
sql.php?sql_query=SELECT+%60PLUGIN_NAME%60+FROM+%60
information_schema%60.%60ALL_PLUGINS%60&db=information_schema&table=ALL_PLUGINS&token=fb22d002defffb8a6b4e1e7cc652ae85

terwijl ik verwacht:

TABLE_NAME
Users

COLUMN_NAME
Id

Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: PHPMyAdmin/MySQL: table Columns in Information_Schema

Bericht door Joris de Leeuw » 03 mar 2017, 14:51

Hallo Fransje,

Graag vertel ik waarvoor de information_schema database is.

De database information_schema is specifiek voor het bijhouden van technische informatie welke behoort bij MySQL en alle technische instellingen van de databases op ons platform.

Deze database kan onder andere worden gebruikt om instellingen van MySQL uit te lezen. De Information_Schema database zul je dus ook zien bij iedere omgeving waarin MySQL wordt gebruikt en dit is verder normaal.

Het is aanbevolen verder niets met deze database, naast uitlezen te doen. Gezien deze database vereist is voor de werking van je andere databases.

Hoe je eigen MySQL databases kan aanmaken voor je website is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... e#aanmaken

Mocht je nog specifieke vragen hebben over de databases die bij jouw website horen, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag verder!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie