De server heeft de verbinding onverwachts verbroken

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
jeroen.v

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken

Bericht door jeroen.v » 07 mar 2017, 13:02

Ik heb windows 7 weer nieuw op mijn computer gezet omdat ik problemen had met verzonden mail die niet in mijn verzonden map werd gezet (het werd wel verzonden). Dit gebeurde alleen bij antagonist imap mail. De mail van upc (pop3)werkte gewoon. Nu wil ik mijn antagonist imap weer aanmaken in windows live mail maar nu wil hij geeneens de mappen structuur ophalen met dezelfde melding die ik kreeg als ik een mailtje verzond.
Hoe los ik dit op..... iemand een idee.

Melding: De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server , netwerk problemen of te lange inactiviteit.

De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.

Configuratie:
Account: Vreekenbouw (info)
Server: mail.antagonist.nl
Gebruikersnaam: info@vreekenbouw.nl
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800ccc0f

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: De server heeft de verbinding onverwachts verbroken

Bericht door Joris de Leeuw » 07 mar 2017, 14:21

Beste Jeroen,

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met het verzenden van je mail. Graag denk ik algemeen met je mee waar dat aan kan liggen.

De betreffende melding kan optreden bij een instabiele netwerkverbinding of verbinding van je internet provider.
Ook een firewall, anti virusprogramma, mailbeveiliging of andere netwerkinstelling zoals VPN verbinding, proxy verbinding of kantoorverbinding kan voor dit gedrag zorgen.

Het is daarbij aan te raden de bovenstaande punten na te lopen om uit te sluiten of hier de oorzaak zit.
Vooral bij virusscanners en beveiligingssoftware zien we dit gedrag.

Mocht je de oorzak niet kunnen achterhalen, stuur dan gerust een mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag specifieker uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

jeroen.v

Bericht door jeroen.v » 07 mar 2017, 19:39

Ik heb nu nu wel de mappen kunnen downloaden en de emails staan weer in windows live mail.
Ik zag dat er twaalf stippen stonden bij mijn wachtwoord en dat klopte niet ,dus opnieuw wachtwoord ingevoerd en het was opgelost.

Nu heb ik nog wel dat met de smtp van antagonist de emails wel verzonden worden maar niet naar de verzonden map worden verplaats na verzenden. Dan krijg ik een verhaaltje over onvoldoende geheugen. Nu heb ik de smtp van upc erin gezet en nu word hij verzonden en verplaatst. Lijkt mij toch een fout aan de kant van antagonist.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 08 mar 2017, 13:11

Beste Jeroen,

Mocht je ondanks dit vreemd gedrag blijven zien wijst dit er op dat een beveiliging op je computer of je netwerk de verbinding tegenhoudt of een verkeerde instelling er binnen Windows Live Maileer nog voor zorgt dat mail niet goed wordt verzonden.

Er zijn binnen ons platform verder geen problemen met de mail.

Stuur gerust een e-mail naar support@antagonist.nl met daarin de exacte foutmelding die je mailprogramma geeft. Dan helpen we je graag specifiek uitzoeken waar het correct verzenden van mail in je mailprogramma of op je computer nog spaak loopt.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie