Eenvoudige captcha voor comments in Wordpress

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
ASS-Ware
Contacteer:

Eenvoudige captcha voor comments in Wordpress

Bericht door ASS-Ware » 11 mar 2017, 14:38

All,

Ik heb een vrij eenvoudige Wordpress site en wil in de comments graag een Captcha plaatsen.
Mijn website maakt gebruik van qTranslate-X en is er in het Nederlands en Engels.
Wie kent er een paar?
Wat is de eenvoudigste?
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Eenvoudige captcha voor comments in Wordpress

Bericht door Joris de Leeuw » 13 mar 2017, 12:40

Hallo Arjan,

Goed om te lezen dat je aan het kijken bent naar een gebruikersvriendelijke captcha plugin.

Heb je al gekeken naar een plugin die is gebaseerd op reCaptcha? Het enige wat de gebruiker dan dient te doen is op "ik ben geen robot" te klikken. Je zou bijvoorbeeld eens naar de volgende plugin kunnen kijken:

- https://nl.wordpress.org/plugins/google-captcha/

Hopelijk kan je deze tip gebruiken!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 13 mar 2017, 20:06

Thanks, die heb ik inderdaad gevonden, alleen kan ik deze niet in het Engels en Nederlands gebruiken.
Als ik hem wil laten vertalen, dan moet ik de betaalde versie nemen, en die is niet goedkoop.
Bye,
Arjan.

ruude4s

Bericht door ruude4s » 24 mar 2017, 09:23

ASS-Ware schreef:Thanks, die heb ik inderdaad gevonden, alleen kan ik deze niet in het Engels en Nederlands gebruiken.
Als ik hem wil laten vertalen, dan moet ik de betaalde versie nemen, en die is niet goedkoop.
Vreemd. Ik dacht dat de taal van de captcha niet door de plugin wordt bepaald, maar vanuit Google zelf wordt aangepast aan je browsertaal. Of bedoel je de teksten van de plugin zelf in de admin? In dat geval kun je ook zelf bijdragen aan de vertaling via https://translate.wordpress.org/locale/ ... le-captcha. Daar hoef je echt niet perse een pro versie voor aan te schaffen.

Misschien heb je inmiddels al een oplossing gevonden, maar zo niet dan zou je ook deze plugin eens kunnen bekijken: NoSpamNX. Heel effectief en een stuk gebruiksvriendelijker dan een captcha.

Als je perse een captcha wilt gebruiken, dan is de plugin Shield Security misschien iets voor je. Dit is een uitgebreide beveiligingsplugin die ook captcha aanbiedt. Zowel voor reacties als voor inloggen op WP. Deze plugin is voor een groot deel al vertaald naar het Nederlands (o.a. door mijzelf).
Laatst gewijzigd door ruude4s op 03 apr 2017, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 24 mar 2017, 09:46

ruude4s schreef:Vreemd. Ik dacht dat de taal van de captcha niet door de plugin wordt bepaald, maar vanuit Google zelf wordt aangepast aan je browsertaal.
Mijn Windows versie is Engels, alle settings Engels, maar ik krijg op de ene PC de Nederlandse tekst en op de andere PC Nederlands.
Ik bepaal dat liever zelf.
ruude4s schreef:Misschien heb je inmiddels al een oplossing gevonden, maar zo niet dan zou je ook deze plugin eens kunnen bekijken: NoSpamNX. Heel effectief en een stuk gebruiksvriendelijker dan een captcha.
Thanks, ga ik naar kijken.
Bye,
Arjan.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 24 mar 2017, 22:13

ruude4s schreef:Misschien heb je inmiddels al een oplossing gevonden, maar zo niet dan zou je ook deze plugin eens kunnen bekijken: NoSpamNX. Heel effectief en een stuk gebruiksvriendelijker dan een captcha.
Dat is exact dezelfde als die ik nu gebruik en die gaat dus niet mee in de talen die je kiest middels qTranslate-X.
Bye,
Arjan.

Daniël Langela
Antagonist staff

Bericht door Daniël Langela » 31 mar 2017, 14:17

Hallo Arjan,

Goed dat je bezig bent met captcha, dit is namelijk een echte noodzaak wanneer je gebruik maakt van formulieren op je websites, zoals voor comments.

Hier heb ik onlangs een blog voor geschreven, welke je kunt vinden onder deze link:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/03/recaptcha/

Mocht de plugin die je gebruikt het niet ondersteunen, dan kun je altijd in de HTML code handmatig de captcha toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 31 mar 2017, 15:13

Thanks, die ga ik lezen.
Bye,
Arjan.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 31 mar 2017, 16:57

Daniël Langela schreef:Hallo Arjan,

Goed dat je bezig bent met captcha, dit is namelijk een echte noodzaak wanneer je gebruik maakt van formulieren op je websites, zoals voor comments.

Hier heb ik onlangs een blog voor geschreven, welke je kunt vinden onder deze link:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/03/recaptcha/

Mocht de plugin die je gebruikt het niet ondersteunen, dan kun je altijd in de HTML code handmatig de captcha toevoegen.
Ik kom er niet uit.
Als je in de settings van de Captcha het vinkje plaatst bij "Comments form", dan verschijnt de captcha in het "Leave a reply" gedeelte.
Ik kan in de settings van de Captcha het vinkje weghalen bij "Comments form" en dan verschijnt hij niet meer.
Daarna kan ik hem in de Engelse en Nederlandse versie van de comments pagina weer toevoegen middels de knop "Add BWS Shortcode", er wordt dan [bws_google_captcha] in je pagina gezet, maar dan verschijnt de captcha bovenaan.
Hoe zet je hem dan handmatig in het "Leave a reply" gedeelte?
En hoe vertaal je hem naar het Nederlands, als je 2 talen hebt?
Bye,
Arjan.

Daniël Langela
Antagonist staff

Bericht door Daniël Langela » 03 apr 2017, 15:19

Dag Arjan,
ASS-Ware schreef:Ik kom er niet uit.
Dat is vervelend om te vernemen. Het lijkt erop alsof de plugin die je gebruikt voor het plaatsen van comments en het maken van formulieren niet goed kan omgaan met reCaptcha, dat is jammer.

In principe valt dit buiten onze ondersteunen en we zullen derhalve ook geen inhoudelijke aanpassingen aan je website doen. We zijn immers geen webdesigners, maar webhosters, en het gaat hier om software welke geschreven is door derden.

Echter kijk en denk ik graag met je mee als stukje extra service om je in de juiste richting te sturen, omdat niemand spam prettig vindt.

Zou je me een mail willen sturen op support@antagonist.nl en daarbij je deb-nummer willen vermelden? Dan kijk ik even naar de configuratie van je website, en wat er mogelijk is op het gebied van reCaptcha.
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 03 apr 2017, 17:34

Hoi Daniël,

Ik zal de helpdesk er niet mee lastig vallen, ik hoop gewoon dat een ander lid me een tip kan geven, thanks.

Ik gebruik voor de comments geen plugin, by the way, dit zit standaard in Wordpress ingebakken :-)
Bye,
Arjan.

ruude4s

Bericht door ruude4s » 03 apr 2017, 19:01

ASS-Ware schreef:
Dat is exact dezelfde als die ik nu gebruik en die gaat dus niet mee in de talen die je kiest middels qTranslate-X.
Ik zie dat de link in mijn bericht niet klopte. Deze ging naar de vertaalpagina van de plugin die je al gebruikte. Ik heb de link aangepast. De juiste link is https://wordpress.org/plugins/nospamnx/. Maar zoals gezegd, dit is een anti-spam plugin die een andere techniek gebruikt van recaptcha, waarvan de gebruiker niets ziet.

Een andere recpatcha plugin is https://wordpress.org/plugins/recaptcha ... ents-form/. Op basis van de screenshots van de settings pagina, zou je bij deze de taal moeten kunnen instellen.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 04 apr 2017, 15:53

Thanks, ik ga er naar kijken.
Bye,
Arjan.

Plaats reactie