stats opvragen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
schorum

stats opvragen

Bericht door schorum » 12 apr 2017, 10:18

Ik ben er even een tijdje uit geweest en nu ben ik het even kwijt hoe je de stats van je websites opvraagt.
www.domein.nl/stats/subdomein oid ?

Bedankt, Rob

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: stats opvragen

Bericht door Joris de Leeuw » 12 apr 2017, 10:43

Hallo Rob,

Graag vertel ik je hoe je de statistieken van je website kunt bekijken.

De statistieken van je website kun je opvragen binnen DirectAdmin. Dit kan je doen op de volgende manier:

1. Login op DirectAdmin. (Zie: https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... irectadmin)
2. Klik op de optie 'Site Summary / Statistics / Logs'.
3. Klik onder de kop 'Domain Webalizer Stats' op je domeinnaam . De statistieken worden nu ingeladen. Hier kun je per maand uitgebreide statistieken opvragen zoals o.a. het land van afkomst.

Voor uitgebreide informatie zie ook:
https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... etup/stats

Mocht je gebruik maken van een WordPress website is het wellicht interessant om Piwik toe te voegen. Dit is een zeer uitgebreid statistieken systeem waardoor je nog beter inzicht kan krijgen in de bezoekers naar je website. Hoe je dit kunt doen is toegelicht op: https://www.antagonist.nl/blog/2016/04/ ... tistieken/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

schorum

Bericht door schorum » 16 mei 2017, 17:45

Ik heb nu ongeveer 8x het vinkje geset en op set gedrukt, maar het vinkje wil niet blijven staan.

www.bucket.gompy.net/stats1.gif
www.bucket.gompy.net/stats2.gif
www.bucket.gompy.net/stats3.gif

Blijkbaar een foutje want opeens werkte dit niet meer zonder dat ik iets had gedaan.

Mvg, Rob

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 mei 2017, 10:41

Hallo Schorum,

Vervelend om te lezen dat je spaak loopt. Graag leg ik je uit wat de betreffende functionaliteit doet.

Het vinkje is specifiek bedoelt om aan te zetten van welke domeinnamen jij je statistieken openbaar wilt zetten. Je schakelt het hiermee dus enkel in en het vinkje blijft daarna verder niet staan. De betreffende functionaliteit is dus verder geen aan/uit knop.

Mocht je de statistieken openbaar aan zetten voor domeinnaam.nl kan daarna iedereen openbaar je statistieken bekijken via domeinnam.nl/stats

Merk op dat eigen toegevoegde blokkades en configuraties in het .htaccess-bestand van je website er alsnog voor kunnen zorgen dat bepaalde bezoekers wel of geen toegang hebben tot de statistieken.

Dit bestand kan je controleren en aanpassen door de volgende stappen te volgen:
1. Login in DirectAdmin met je gebruikersnaam en je bijbehorende wachtwoord.
2. Ga onder Your Account naar de File Manager
3. Blader door naar domains → je gewenste domeinnaam → public_html
4. Druk bij het .htaccess bestand op edit
5. Maak je gewenste wijziging
6. Druk onderaan op 'Save'

Mocht je verder spaak lopen met het online zetten van je statistieken neem dan gerust contact op met support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag nog specifiek uitzoeken wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

schorum

Bericht door schorum » 17 mei 2017, 12:06

.htaccess is tijdelijk uitgezet en er is dus geen andere belemmering meer om de stats te zien.
De .htaccess heeft zoals hij was altijd aangestaan en heeft de stats ook altijd gewerkt.
Echter doet www.gompy.net/stats/ het nog steeds niet.
Ook de FAQ geeft geen oplossing, er is toch blijkbaar iets mis bij de instellingen van antagonist.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 18 mei 2017, 12:27

Beste Schorum,

Vervelend om te lezen dat het nog niet naar wens werkt.

Stuur gerust een e-mail naar support@antagonist.nl dan helpen we je graag uitzoeken welke instelling binnen je website of je pakket er voor zorgt dat het niet naar wens werkt. Gezien dit gaat om een specifiek probleem kan ik hierdoor geen algemeen antwoord geven.

Mogelijke oorzaken daarbij kunnen zijn:
- Blokkades in het .htaccess-bestand
- Afwijkende permissies van bestanden of mappen binnen je website of pakket
- Een andere instelling specifiek in je pakket of website
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie