Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
bever
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:49

Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Bericht door bever » 21 apr 2017, 21:57

Aangezien mijn website niet meer functioneerde via "Antagonist backups" (te vinden in het DirectAdmin paneel) getracht te herstellen. Het enige waar ik nu al drie kwartier tegenaan kijk is een ronddraaiend cirkeltje met de mededeling: "Bezig met herstellen: stap 1 van 3." Lijkt me dat de applicatie vastloopt want dit duurt wel erg lang. Ik heb een backup van 20 dagen geleden gekozen en ik heb een Plus Pakket.

Een andere ergernis is dat Antagonist nu met gratis ssl beveiliging komt terwijl ik daar een half jaar geleden voor moest betalen.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1219
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Bericht door Joris de Leeuw » 22 apr 2017, 07:39

Hallo Bever,

Graag ga ik punt voor punt in op je bericht!
Het enige waar ik nu al drie kwartier tegenaan kijk is een ronddraaiend cirkeltje met de mededeling: "Bezig met herstellen: stap 1 van 3." Lijkt me dat de applicatie vastloopt want dit duurt wel erg lang.
Het herstellen van een backup kan inderdaad enige tijd duren. Via zeer geavanceerde techniek bieden wij vanuit Antagonist de mogelijkheid dat je maar liefst terug kan naar 96 backups over vier weken zodat je een vorige situatie kan herstellen.

Hoe lang dit duurt is afhankelijk van het aantal bestanden in je pakket en hoeveel data je pakket heeft. Aan de hand van historische data wordt namelijk een vorige situatie geheel gereconstrueerd vanaf ons backupplatform vanaf een geografisch gescheiden locatie zodat je gekozen data weer terug is in de tijd.

Bij een enorme hoeveelheid bestanden kan dit een tiental minuten of langer duren en dien je dus even geduld te hebben.

Nadere toelichting over hoe onze periodieke backups werken is te lezen op: https://www.antagonist.nl/blog/2016/10/ ... -retentie/
u met gratis ssl beveiliging komt terwijl ik daar een half jaar geleden voor moest betalen.
Er zit een belangrijk verschil tussen betaalde en gratis certificaten. Bij betaalde certificaten is er sprake van meer validatie bij je certificaat en toont bij bijvoorbeeld 'Uitgebreide Validatie' certificaten ook expliciet je bedrijfsnaam in het certificaat en de adresbalk van je browser. Bestaande certificaten blijven dus gewoon geldig. Heb je dus een eigen of betaalde certificaat ingesteld, dan krijgt dat ook altijd de voorrang op gratis Basis SSL.

Meer toelichting over de verschillen hierin is te vinden op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/ssl/freevspaid
- https://www.antagonist.nl/help/nl/ssl/expiration

En wil je wel overstappen op gratis Basis SSL? Dan is het huidige certificaat laten verlopen het enige wat je hoeft te doen. Aangezien HTTPS nu de standaard is, ga je dan vanzelf over op Basis SSL.

Mocht je over het bovenstaande nog vragen hebben of spaak lopen met het terugzetten van een backup, neem dan gerust contact op met support@antagonist.nl. We helpen je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

bever
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:49

Re: Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Bericht door bever » 22 apr 2017, 16:30

Beste heer de Leeuw, bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord. In ieder geval verhelderend. Het prettige zou zijn als er een soort statusbar te zien was hoe het gesteld is met de vooruitgang van het herstelproces zodat je niet in het ongewisse blijft.

Laat ik voorop stellen dat het uiteindelijke probleem NIET bij Antagonist zit. Ik kon niet meer inloggen op mijn website die een cms van Modx draait. Het schijnt vaker voor te komen dat bij Modx geen toegang meer verkregen kan worden in de backend (de zg. manager). Voor een beschrijving zie:

https://bobsguides.com/blog.html/2014/0 ... x-manager/

Een aantal suggesties van die site geprobeerd maar die boden helaas geen oplossing. Vandaar dat ik me wendde tot de herstelprocedure zoals die in de DirectAdmin sectie te vinden is.

Gelukkig heb ik ook een oude backup van de database op m'n usb stick staan. Want ik zie dat de backup van Antagonist tot slechts 2 weken terug gaat. Zondag maar eens kijken of ik de zaak vlot kan trekken.

Nogmaals bedankt voor de gegeven informatie.

bever
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:49

Re: Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Bericht door bever » 23 apr 2017, 11:39

Om af te sluiten. Alles is nog in orde gekomen dankzij m'n eigen backup van de database. Daarnaast had ik 2 corrupte bestanden die de gegevens bevatten van de database verbinding. In het Modx bestand (modx/core/config/config.inc.php) waren de gegevens voor die verbinding verminkt. In het Wordpress bestand wp-config.php was dit ook het geval. Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1219
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Bezig met herstellen: stap 1 van 3

Bericht door Joris de Leeuw » 24 apr 2017, 11:17

Hallo Bever,

Fijn om te horen dat het herstellen alsnog met eigen backups is gelukt.

Betreffende het lang dienen wachten voordat een periodieke backup is herstelt heb ik dit intern neergelegd. Zodat we duidelijker kunnen maken dat er wel iets gebeurd en dat het terugplaatsen dus een tiental minuten tot langer kan duren.

Mocht je trouwens backups wensen van een website die nog verder terug gaan in de tijd kan je overwegen ook Installatron backups te gebruiken. Hoe dit werkt staat beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/websi ... ron/backup
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie