mysql aanroepen vanuit cronjob

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Benny

mysql aanroepen vanuit cronjob

Bericht door Benny » 01 mei 2017, 17:48

Voor een demosite wil ik de standaard database iedere nacht restoren via een cronjob in directadmin. Dit lukt me nog niet.
Een van de vragen waarop ik geen eenduidig antwoord vind: wat is het pad naar het mysql commando?

Verder ben ik benieuwd of het volgende commando gaat werken als ik het pad naar mysql duidelijk heb:

Code: Selecteer alles

<pad naar mysql>/mysql -u<username> -p<password> <databasename> < /home/<user>/domains/mydomain/backupfile.sql

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: mysql aanroepen vanuit cronjob

Bericht door Joris de Leeuw » 02 mei 2017, 07:58

Beste Benny,

Dank voor je bericht! Graag denk ik met je mee over je vraag.

Dit kan door het commando mysql te gebruiken of voluit te gebruiken /usr/bin/mysql
Zowel het korte mysql of het volledige pad is daarbij mogelijk te gebruiken om MySQL aan te roepen.

Testen of commando's goed werken inclusief de achtergenoemde parameters kan je doen door de volledige opdracht in te voeren in SSH.

Persoonlijk zou ik echter voor een PHP of Python script gaan die je via een cronjob aanroept en alle gewenste acties op je database uitvoeren zodat de website weer elke dag schoon is.

Hopende kan je deze tips en toelichting gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

emiel
Contacteer:

Re: mysql aanroepen vanuit cronjob

Bericht door emiel » 02 mei 2017, 08:57

Joris de Leeuw schreef:Persoonlijk zou ik echter voor een PHP of Python script gaan ...
Python!? Bij Antagonist?

Plaats reactie