PHP-settingen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
waanders

PHP-settingen

Bericht door waanders » 03 mei 2017, 08:55

Ik heb problemen met het importeren van demo-content voor een WordPress-theme, ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeelding

Nu krijg ik van de ontwikkelaar het volgende te horen: "Please contact your web hosting provider about this issue and ask them to increase the parameters, that are red, per our recommendation. After that, you should be able to import the demo content successfully".

Kan ik dat zelf aanpassen?

Groeten, Jethro

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: PHP-settingen

Bericht door Joris de Leeuw » 03 mei 2017, 15:20

Beste Jethro,

Ja, de betreffende limieten kan je dankzij de containierisatie van ons platform zelf aanpassen en geheel naar wens instellen. Hierdoor kunnen vele systemen bij Antagonist zonder problemen werken zonder dat je tegen beperkingen aanloopt die je bij sommige webhosters ziet.

Zo kan je de geheugenlimiet (memory_limit) waar je nu tegenaan loopt aanpassen op de volgende manier:

1. Ga naar DirectAdmin
2. Ga onder Advanced Features naar Select PHP version
3. Kies voor Show PHP Settings
4. Pas memory_limit aan van 96M naar bijvoorbeeld 128M
5. Druk onderaan op Save
6. De wijziging wordt doorgevoerd en PHP heeft meer werkgeheugen ter beschikking.

De max_input_vars en max_execution_time is aan te passen door de volgende code bovenin het .htaccess bestand van je website te plaatsen:

Code: Selecteer alles

php_value max_input_vars 2000
php_value max_execution_time 180
Deze kan je bereiken in de volgende stappen:

1. Login in DirectAdmin met je gebruikersnaam en je bijbehorende wachtwoord.
2. Ga onder Your Account naar de File Manager
3. Blader door naar public_html
4. Druk bij het .htaccess bestand op edit of maak een nieuw .htaccess-bestand aan met de create file-knop.
5. Maak je gewenste wijziging bovenaan op losse regels.
6. Druk op Save om je wijzigingen op te slaan

Hierna werkt je pakket met alle nieuwe limieten en zal de melding van het WordPress thema niet meer tonen.

Merk op dat deze instellingen en limieten bewust staan ingesteld bij Antagonist om te voorkomen dat een incorrect werkende PHP-script alle resources van je pakket op kan slokken. Het is dus aan te raden enkel de limiet aan te passen als een thema, zoals in dit geval, het vereist.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie