Wordmove gebruiken om Cowboy praktijken te vermijden.

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
RamonKey

Wordmove gebruiken om Cowboy praktijken te vermijden.

Bericht door RamonKey » 08 mei 2017, 22:43

Beste Antagonist liefhebbers,

Ergens in september 2015 kwam ik voor het eerst in aanraking met Wordmove.
Zoals de makers het zelf beschrijven:
Wordmove is a gem that lets you automatically mirror local Wordpress installations and DB data back and forth from your local development machine to the remote staging server.

SSH connections are fully supported, while FTP support is planned to be discontinued when new features will be introduced.

Think of it like Capistrano for Wordpress, complete with push/pull capabilities.
En is hier te vinden https://github.com/welaika/wordmove

Aangezien dit mij de perfecte oplossing leek om lokaal te werken met mijn Wordpress Thema's om ze vervolgens op de productieserver te pushen, ben ik ermee aan de gang gegaan. Helaas bleek al snel dat het met FTP niet ging werken. Ik heb het toen dan ook naast me neergelegd totdat SSH beschikbaar werd gesteld. Nou ben ik een total noob met SSH maar, heb toch geprobeerd om Wordmove op deze manier aan de praat te krijgen. Maar helaas, weer geen succes. Mijn vraag is dan ook of er iemand al reeds gebruik maakt van Wordmove in combinatie met SSH en zo ja of deze mij de oplossing kan aanreiken? Of misschien is er een vergelijkbaar script waar ik gebruik van kan maken om Wordpress files en db te pullen en pushen van en naar productieserver?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Ramon

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Wordmove gebruiken om Cowboy praktijken te vermijden.

Bericht door Joris de Leeuw » 09 mei 2017, 14:14

Hallo Ramon,

Ik zie dat je deze vraag ook al had gesteld als reactie op mijn SSH blog-artikel.

Je bent dus welkom te mailen naar support@antagonist.nl met verdere foutmeldingen en meldingen waar je tegenaan loopt. Dan denken we graag met je mee wat er aan de hand is.

Je mag natuurlijk ook meldingen en foutmeldingen hier delen zodat andere gebruikers van ons forum ook een mogelijke oplossing kunnen aandragen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie