Verbinden met MySQL SSL verbinding nodig?

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
petersmit076

Verbinden met MySQL SSL verbinding nodig?

Bericht door petersmit076 » 11 mei 2017, 12:05

Via Mode Analytics probeer ik een connectie op te zetten met een database.

Ik geef het volgende op:
Host: s166.webhostingserver.nl
Port: 3306
Database Name: XXXX
Username: XXXX
Password: XXXX

Ook heb ik de IP adressen van Mode Analytics toegevoegd in DirectAdmin.
Ik krijg nadat ik verbinding probeer te maken, de volgende melding:
Could not verify connection: com.mysql.jdbc.exceptions.jdbc4.MySQLNonTransientConnectionException: SSL Connection required, but not supported by server.
Ik dacht dat de antagonist servers SSL verbindingen wel ondersteunden? Of zie ik nog iets over het hoofd?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Verbinden met MySQL SSL verbinding nodig?

Bericht door Joris de Leeuw » 11 mei 2017, 14:38

Beste Peter,

Dank voor je bericht!

Het verbinden met een database binnen ons platform via SSL wordt op dit moment nog niet door ons platform ondersteund.

Mocht je op een veilige manier met de database willen werken kan je dit bij Antagonist doen via phpMyAdmin ( https://s166.webhostingserver.nl/phpmyadmin ), vanuit een website zelf die bij Antagonist over SSL werkt of door via SSH met het 'mysql' commando direct de database te beheren.

Specifiek het direct beheren vanaf een externe locatie van een MySQL database door het openen van een socket op poort 3306 wordt op dit moment nog niet door ons platform ondersteund.

Mocht er meer bekend zijn over het wel bieden van MySQL toegang over poort 3306 zal ik dit in de toekomst delen.

UPDATE: Op dit moment wordt inmiddels een beveiligde verbinding over poort 3306 door ons ondersteund.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie