Spamafhandeling werkt niet naar behoren

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
ruphoff
Contacteer:

Spamafhandeling werkt niet naar behoren

Bericht door ruphoff » 22 mei 2017, 14:19

Hi,

Spam wordt, wat ik ook probeer, afgeleverd in een map "Spam" als submap van Inbox. En dat is absoluut onaanvaardbaar.

Zowel in Roundcube als in Thunderbird wis ik die ongewenste map, meek een map "Junk" aan op tipniveau en vertel Roundcube dat dit de spamfolder is. Het geheel trekt zich er niet van aan, en de ongewenste map wordt gewoon weer aangemaakt!

Dit is voor mij essentieel: hoe krijg ik spam afgeleverd in de PRECIES de map die IK wil?

CU,
Ruud
Vr.gr,
Ruud Uphoff
(uit trollystad)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Spamafhandeling werkt niet naar behoren

Bericht door Joris de Leeuw » 23 mei 2017, 10:01

Beste Ruphoff,

Graag leg ik je uit hoe je nu spam kan filteren. Op dit moment heb je qua filteren de volgende opties:

Optie 1. Doe niets met spam (spamfilter staat uit)
Optie 2. Laat spam in je inbox komen met onderwerp ***SPAM***
Optie 3. Laat de spam specifiek in de Spam-map komen van je inbox
Optie 3. Laat de spam specifiek in de Spam-map komen van het overkoepelende 'deb' e-mailaccount.

Nadere toelichting over de opties die je hierin hebt is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... amassassin

Op dit moment is het daarbij nog niet mogelijk Spam in andere afwijkende mapnamen te krijgen zoals een map met de naam 'Junk'. Het beste kan je in Thunderbird instellen dat deze ook de map 'Spam' gebruikt.

Hoe je kan instellen dat mail in Thunderbird in specifieke mappen wordt geplaatst zoals 'Spam' is toegelicht op:
- https://support.mozilla.org/en-US/kb/th ... m-messages

Hopende kan je deze toelichting gebruiken om je mailsituatie naar wens in te richten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ruphoff
Contacteer:

Bericht door ruphoff » 23 mei 2017, 13:10

Hi Joris,

Die map "spam" als submap van Inbox, is de oorzaak dat ik belangrijke scripts moeizaam moet gaan aanpassen. Ik kan 'm natuurlijk verbergen (niet abonneren) maar dan kan dat script geen spam meer analyseren.

De optie die je als 2 noemt, had ik al uitgetest, maar dat heeft het effect of het filter helemaal uit staat, d.w.z. dat spam ook niet in een bijlage wordt verpakt en ook niet word gemarkeerd met ***SPAM***. En zonder dat laatste werkt het niet. Ik heb de test net nog eens herhaald. Maar ik kan het filter dan bet zo goed uitzetten.
Vr.gr,
Ruud Uphoff
(uit trollystad)

ruphoff
Contacteer:

Bericht door ruphoff » 23 mei 2017, 13:26

Eh... 1000 excuses...

Ik beloof tests nooit meet met een duffe kop midden in de nacht uit te voeren. Het testbericht dat helemaal niet werd geblokkeerd had een bijlage van 167KB en dat wordt uiteraard daarom niet gefilterd.

Het probleem is daarmee opgelost.

Dank,
Vr.gr,
Ruud Uphoff
(uit trollystad)

Gerritb

Bericht door Gerritb » 23 mei 2017, 20:39

Lol, sportief Ruud! :-)

Plaats reactie