Gmail SSL

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Trilogy
Contacteer:

Gmail SSL

Bericht door Trilogy » 26 mei 2017, 18:00

Hallo,

Heb 4 mail accounts aangemaakt die ik allemaal naar gmail laat komen, alle 4 toegevoegd lange tijd geleden zonder problemen.

Nu vandaag moest ik wachtwoord van 1 account veranderen maar nu lukt de SSL connectie niet meer naar mijn mail server en krijg ik de volgende error.

Server returned error: "SSL error: ok Hostname "mail.tlg.be" doesn't match any SANs: "*.webhostingserver.nl", "webhostingserver.nl" Valid hostnames: *.webhostingserver.nl,*.webhostingserver.nl,webhostingserver.nl"

Zonder SSL lukt het wel dus probleem met het wachtwoord is het niet.

Ik blijf verloopig van de andere 3 af nu deze nog werken.

Enig idee wat hier fout gaat? Port 995 is geselecteerd bij het toevoegen maar na error gaat die default op 110.

Afbeelding

Bole

Re: Gmail SSL

Bericht door Bole » 27 mei 2017, 02:48

Er gaat iets mis met de serverinstellingen. Gmail probeert de mail binnen te halen op je eigen domeinnaam, en dat gaat niet goed in combinatie met ssl. Dat komt doordat de mailserver geen ssl certificaat heeft voor alle domeinnamen die antagonist host, en je daarom dus het standaard "webhostingserver.nl" certificaat gepresenteerd krijgt.

De oplossing kun je vinden in de instellingen op https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/overview: stel als server mail.antagonist.nl in en als poort 995. Je username laat je zo staan.

Laat maar weten of het lukt!

Trilogy
Contacteer:

Bericht door Trilogy » 27 mei 2017, 09:22

Ik had die mailinstelling al gezien maar dacht dat mail.antagonist.nl een voorbeeld was... :lol:

Werkt nu wel in ieder geval, bedankt voor de tip. :mrgreen:

Bole

Bericht door Bole » 27 mei 2017, 22:40

Top!

Loes86

Bericht door Loes86 » 15 dec 2017, 13:59

Als reseller zijnde is die oplossing niet echt een fijne oplossing. Mijn klanten hoeven immers niet te weten dat ik dit bij jullie inkoop. Is er nog een andere optie?
Mijn klant krijgt met mail.eigendomein.nl dus de melding dat gmail geen SSL verbinding kan maken. Maar ik geef liever niet mail.antagonist.nl door...
Iemand goede ideeën over hoe dit op te lossen is?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 dec 2017, 14:57

Je hebt de volgende opties om mail te verzenden/versturen via ons platform:

Centrale mailserver: mail.antagonist.nl (aanbevolen)
Direct via de server van je pakket: s123.webhostingserver.nl

Hierbij dien je s123 te vervangen door het daadwerkelijke getal van de server waarom de website/mail aanwezig is.
Webhostingserver.nl is daarbij de naam van het achterliggende platform en hierin komt dus niet de naam van Antagonist voor.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie