Vertaling WooCommerce buttons niet mogelijk

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Bobmweerd

Vertaling WooCommerce buttons niet mogelijk

Bericht door Bobmweerd » 15 jun 2017, 21:14

Hallo!

Voor mijn website maak ik gebruik van een Wordpress thema en voor de webwinkel de WooCommerce plugin. Alle inhoud is netjes in het Nederlands, alleen de buttons "Login/Register" en "My account" staan in het Engels. Via de plugin Loco Translate heb ik ook geprobeerd om de vertaling van deze knoppen te wijzigen. Helaas zonder resultaat. Heeft iemand enig idee wat/ waar/ hoe ik het e.e.a. in kan stellen?

Groetjes!

Jeroen

ruude4s

Re: Vertaling WooCommerce buttons niet mogelijk

Bericht door ruude4s » 21 jun 2017, 08:57

Het is even een gok op basis van de beschikbare informatie, maar de kans is groot dat deze buttons hun tekst uit het thema halen en niet uit de Woocommerce plugin. Dat betekent dus dat je voor de vertaling ook naar het thema zult moeten kijken.

Veel thema's zullen echter niet standaard over een Nederlandse vertaling beschikken, maar als het thema een beetje volgens de WP richtlijnen is gemaakt, dan kun je het vrij gemakkelijk zelf vertalen middels het gratis programma Poedit. Een thema zal dan een taalbestand bevatten (.mo en/of .pot), die je met Poedit kunt openen om er vervolgens een Nederlandse versie mee te creëren.

Met een beetje googelen zijn er verschillende handleidingen te vinden voor nadere details hierover.

Als het thema geen taalbestand bevat, is de tekst waarschijnlijk direct in de code opgenomen en zul je het ook daar moeten aanpassen. In dat geval is het wel aan te raden een zogenaamd child-thema aan te maken, om te voorkomen dat je vertalingen bij een thema update verloren gaan.

Plaats reactie