2de account ontvangt geen email van buiten (versturen wel)

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Ukar

2de account ontvangt geen email van buiten (versturen wel)

Bericht door Ukar » 21 jun 2017, 11:19

Ik heb een tweede email account aangemaakt. Echter ongeacht van welke buiten email ik een bericht verstuur krijg ik een melding dat deze geweigerd wordt (oftewel niet ontvangen door mijn nieuwe account).

Ik moet erbij vermelden dat ik mijn eerste email account op Gmail inloggen ingesteld heb. Voor deze tweede email account is dat niet nodig (want dit kost immers extra geld bij google).

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: 2de account ontvangt geen email van buiten (versturen we

Bericht door Joris de Leeuw » 21 jun 2017, 12:37

Beste Ukar,

Dank voor je bericht! graag denk ik met je mee wat er aan de hand is.

Begrijp ik correct dat je nu gebruik maakt van de betaalde versie van Gmail? Namelijk G Suite? Dit dient namelijk niet worden verwarren met het gratis Gmail.

Indien je G Suite namelijk instelt voor jouw domeinnaam betekent dit dat al je mail loopt via het betaalde G Suite en dat je hierbij al je mail uitbesteed aan Google. Het is daarbij technisch gezien niet mogelijk een deel bij Antagonist en een deel bij G Suite uit te laten komen.

Je hebt dus de volgende opties:
Optie 1. Je laat al je mail inclusief van het tweede account via G Suite lopen
Optie 2. Je laat al je mail via Antagonist lopen. Dus ook de mail van het eerste account.

Zie voor nadere toelichting over het laten werken van je mail via G Suite of Antagonist ook:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email/setup/appsuite

Mocht je wensen dat we verder specifiek nog uitzoeken wat er aan de hand is kan je ook altijd gerust een e-mail sturen naar support@antagonist.nl
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Ukar

Bericht door Ukar » 21 jun 2017, 12:50

Joris bedankt voor je snelle reactie, daar was ik al bang voor. Ik gebruik idd GSuite van google.

Dus om de tweede account ook actief te gebruiken moet ik 4 eur extra betalen per maand of alles weer onderbrengen bij antagonist en dus niet meer de mogelijkheden van Gsuite hebben.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 04 jul 2017, 15:51

Waarom laat je niet gewoon je mail binnenkomen bij Antagonist en forward je de mail gratis naar een gratis GMail account?
Je kan zelfs je adres@eigendomein.ext als afzender instellen in Gmail.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Plaats reactie