errors in log bestand

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
analogozar
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:37

errors in log bestand

Bericht door analogozar » 17 jul 2017, 13:33

beste ..,

Ik heb van een aantal gebruikers de melding gekregen dat ze service unavailable 503 error krijgen als ze een bericht willen plaatsen op mijn forum.

In de error log zie ik steeds deze meldingen terugkomen:

Code: Selecteer alles

Internal error on sending request(POST /wp-admin/admin-ajax.php HTTP/2.0); uri(/wp-admin/admin-ajax.php) content-length(52): SendRequest: prepare(): user_get_body(bodyLocalBuf, 102400): read from client failed, referer: https://www.sayswho.nl/forums/

Code: Selecteer alles

 get_client_block(102400) failed, referer: https://www.sayswho.nl/forums/reply/835/edit/
Ze komen iedere paar minuten voor. Ik neem aan dat de server het grote aantal bezoeken niet aankan, hoe is dit op te lossen?

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: errors in log bestand

Bericht door Joris de Leeuw » 24 jul 2017, 13:22

De betreffende melding geeft aan dat er iets technisch mis gaat binnen je website. Gezien je website dan niet correct een pagina kan generen toont een standaarde foutmelding.

De meest voorkomende oorzaak hiervan is dat je pakket staat op een PHP-versie waar je website (nog) niet goed mee overweg kan. Wat ik je daarom wil adviseren is de PHP-versie eens aan te passen naar PHP 5.6 of 7.0 om te te kijken of het dan wel werkt. Hoe je de PHP-versie kunt veranderen is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... /changephp

Mocht dit een probleem blijven wil ik je graag adviseren dit bij de bouwer van de website of de bouwer van de gebruikte plugin neer te leggen. Vaak is zo snel te achterhalen of dit een bekend probleem is met de gebruikte software.

Hopende dat je aan de hand van deze toelichting de oorzaak kan achterhalen!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

analogozar
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:37

Re: errors in log bestand

Bericht door analogozar » 06 aug 2017, 10:43

De betreffende melding geeft aan dat er een fout ontstaat op de server... Natuurlijk heb ik alle mogelijke oplossingen voor WordPress mbt deze error geprobeerd.

Na veelvuldig testen ben ik erachter gekomen welke plugin de problemen veroorzaakt. Na contact te hebben gehad met de maker van de plugin lijkt het erop dat jullie wat extra beveiligingen hebben op de server betreffende AJAX requests.

Ik heb dezelfde problemen met alle plugins die pop up notificaties geven (zoals mijn cookie bar).

Het lijkt er toch op dat de problemen veroorzaakt worden door instellingen aan jullie kant.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: errors in log bestand

Bericht door Joris de Leeuw » 06 aug 2017, 11:57

Goed om te horen dat je de oorzaak tot een plugin hebt weten te herleiden.

Dit gedrag wijst er meestal op dat er technisch iets mis gaat binnen de plugin en daarom de aanvraag niet kan worden verwerkt als je een pagina opent die deze plugin gebruikt.

De meest voorkomende oorzaak dat dit gebeurt is dat de plugin nog niet overweg kan met de gekozen PHP-versie in je pakket. Al werkt de nieuwste versie van WordPress wel met PHP 7 hebben sommige plugins hebben namelijk nog moeite met het nieuwere PHP 7.0 en PHP 7.1.

Heb je al geprobeerd de PHP-versie tijdelijk omlaag te zetten naar PHP 5.6? Zo kan je dit ieder geval als oorzaak uitsluiten en veel problemen zijn zo snel op te lossen.

Hoe je dit kunt doen is beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... /changephp

Binnen ons platform hebben we verder standaard geen beveiligingen die bepaalde aanvragen blokkeren. Als klant dien je namelijk zelf de keuze te hebben hoe je website werkt en deze is opgebouwd. Hierdoor kunnen bij Antagonist de meest complexe zelfgebouwde systemen draaien zonder dat je tegen een ongewenste beveiliging aanloopt.

Zou je eens kunnen kijken of je mogelijk gebruik maakt van een beveiliginsplugin in je website? Deze gooien bij sommige plugins roet in het eten.

Al begrijp ik dat het geen gewenste oplossing is kan je de plugin ook tijdelijk onzichtbaar maken of uitschakelen voor je bezoekers zodat ze iedergeval alle overige functionaliteit van je website kunnen gebruiken.

Mocht je ondanks dit de oorzaak niet direct kunnen herleiden stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan denken we graag nog specifiek verder met je mee over de oorzaak.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

analogozar
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:37

Re: errors in log bestand

Bericht door analogozar » 07 aug 2017, 17:36

Wat dom dat ik daar niet aan gedacht heb :shock: ! Beveiligingsplugin! Ik gebruik inderdaad de hide my wp security plugin, die heb ik maar uitgezet. Dankjewel :)

Nu al 1,5 uur error vrij :lol: , fingers crossed :D

Hebben jullie nog ergens tips staan over het beveiligen van WP sites?

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: errors in log bestand

Bericht door Joris de Leeuw » 07 aug 2017, 18:55

Hallo analogozar,

Goed om te lezen dat je de mogelijke oorzaak hebt gevonden!

We hebben zeker nog extra tips voor het beveiligen van WordPress. Wat wij al (automatisch) voor je doen en wat je nog zelf kunt doen hebben we in een blogartikel beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2016/07/ ... wordpress/

Als alternatief wil ik je WordFence adviseren. Gezien ik nog niet eerder heb gehoord van klanten dat ze dit soort problemen er mee hadden.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie