Spamassassin en forwarders

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
musicfreak
Contacteer:

Spamassassin en forwarders

Bericht door musicfreak » 18 jul 2017, 15:55

Ik logde vandaag via webmail in op mijn hoofd IMAP account (debXXXXX@domein.nl). Tot mijn schrik zag ik er zo'n 600 berichten in de spambox zaten. Al deze mailtjes waren niet gericht aan het emailadres met mijn naam erin (naam@domein.nl), veel ervan waren aan een van mijn adressen gericht die ik als forwarders gebruik. Deze forwarders sturen de mail door aan naam@domein.nl.

Klopt mijn idee idee dat Spamassassin email aan een forwarder afvangt in de spam map van het hooft IMAP account? Is daar nog iets aan te veranderen? Het liefste zou ik deze spam terugvinden in de spam map van mijn naam@domein.nl adres.
Alternatief is dat ik mijn hoofd IMAP account ook link aan de mail apps op mijn Andoid telefoon en iPad, zodat ik de spam in de gaten kan houden.

Dennis Scholing
Antagonist staff

Re: Spamassassin en forwarders

Bericht door Dennis Scholing » 19 jul 2017, 08:04

Beste musicfreak,

Je idee klopt. Echter ligt het aan de instellingen van Spamassassin wat er gebeurd met alle spamberichten. Zie bijvoorbeeld de volgende handleiding: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... amassassin .

In geval van een forwarder worden alle spamberichten op het e-mailaccount van je DirectAdmin gebruiker opgeslagen, dit is verder ook niet anders in te stellen als je forwarders gebruikt.

Je kunt er wel voor kiezen om Spamassassin uit te schakelen, er wordt dan niet meer gefilterd op spam. Als je dit doet, dan worden alle spamberichten die voor je forwarder bestemd zijn, daar ook naartoe gestuurd. Je kunt Spamassassin uit zetten door binnen DirectAdmin bij 'Spamassassin' voor de optie 'Inbox (don't block it)' te kiezen.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag goed kunnen beantwoorden. Als je verdere vragen hebt dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,

Dennis Scholing
Antagonist staff

musicfreak
Contacteer:

Re: Spamassassin en forwarders

Bericht door musicfreak » 22 jul 2017, 04:59

Dank voor de reactie. Helder, ik weet nu hoe het werkt. Heb het devxxxx account aan mijn mail app op de telefoon toegevoegd zodat ik geen berichten mis die ten onrechte als spam zijn aangemerkt.

Plaats reactie