Transmit 5.0 FTP verbindingsproblemen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
feek

Transmit 5.0 FTP verbindingsproblemen

Bericht door feek » 19 jul 2017, 18:29

Gegroet,

gisteren is een grote update van de prachtige Mac FTP App Transmit 5.0 uitgebracht.

Ik heb echter problemen om verbinding te krijgen met al mijn Antagonist accounts. Alle andere accounts (bij andere providers) werken zoals verwacht.

Ik heb nieuwe verbindingen aangemaakt, zowel met beveiligde FTP als onbeveiligde. Dit had geen soelaas.

Zijn er hier ook mensen met problemen? Uiteraard heb ik dit ook gemeld bij de ontwikkelaar van de App, maar het is wel toevallig dat ik alleen problemen heb bij de Antagonist accounts.

-- feek

kdbruin

Re: Transmit 5.0 FTP verbindingsproblemen

Bericht door kdbruin » 22 jul 2017, 10:42

Hier dezelfde problemen voor beide websites die ik hier heb draaien. Via bijvoorbeeld LFTP kan ik wel zonder problemen inloggen. De melding die ik hier krijg is:

Code: Selecteer alles

Server said: 

Error -130: remote directory listing failed
Dit is trouwens onafhankelijk van de keuze voor FTP of FTP met TLS/SSL. Ook de Passive mode heeft hier geen invloed op.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 24 jul 2017, 10:21

Vervelend om te lezen dat jullie problemen ervaren met het uploaden van bestanden via Transmit.

Zojuist heb ik Transmit versie 5.0 (45656) op mijn Macbook geinstalleerd, maar kan ik het gedrag niet direct reproduceren. Hierbij maakte ik gebruik van de Quick Connect functionaliteit via FTP.

Is het mogelijk dat een iets nieuwere versie van Transmit dit probleem oplost? Of dat het direct verbinden via Quick Connect wel werkt?

Het betreffende gedrag met een 'Error -130: remote directory listing failed' wordt daarbij meestal veroorzaakt doordat een firewall, beveiliging, router of andere blokkade voorkomt dat je correct via FTP kunt verbinden.

Het kan dus helpen tijdelijk de beveiligingen op je computer/router uit te schakelen om te kijken of dit het oplost.

Indien je spaak blijft lopen dan kan er altijd een mail naar support@antagonist.nl worden gestuurd. Graag ontvangen we dan ook screenshots van alle exacte gegevens die in Transmit worden gebruikt zodat we kunnen uitzoeken hoe dit probleem is te reproduceren.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

feek

Bericht door feek » 25 jul 2017, 06:27

Sorry voor mijn late reactie.

Het lijkt er op dat het met IPv6 te maken heeft.

Als je bij netwerkinstellingen de volgende instelling hanteert, is het wel mogelijk verbinding te maken.

Afbeelding

De Transmit helpdesk onderzoekt dit inmiddels. Ook de helpdesk van Antagonist kijk er naar. Als ik meer weet zal ik het hier plaatsen.

kdbruin

Bericht door kdbruin » 25 jul 2017, 07:31

Dank voor het uitzoeken. Ik was er gisteren niet aan toe gekomen om verder te testen.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 25 jul 2017, 08:34

Hallo iedereen,

Goed om te horen dat Feek de oorzaak heeft gevonden. Dit wijst er op dat een beveiliging, firewall of router per abuis enkel FTP verkeer via IPv4 toestaat en niet via IPv6.

Dit is vaak ook op te lossen door de beveiliging van je router en/of firewall na te lopen en ook voor IPv6 toe te staan dat FTP mag worden gebruikt (poort 21).

Hopende dat deze aanvullende tip nog kan worden gebruikt!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

feek

Bericht door feek » 25 jul 2017, 13:36

Dag Joris,

ik denk dat het juist geen router probleem! Router en provider (XS4ALL) zijn juist ingericht om IPv6 te gebruiken.

Ook omdat Transmit 4 wel alle verbindingen kon/kan maken (met de oorspronkelijke netwerkinstellingen en router instellingen) denk ik dat het juist een communicatie probleem is tussen Transmit 5 en de FTP-server.

Dus zomaar FTP instellingen wijzigen in een firewall / router lijkt me zo-wie-zo een slim advies wat veiligheid betreft.

Zodra ik meer weet plaats ik het hier.

feek

Bericht door feek » 26 jul 2017, 07:57

@kdbruin, mag ik je vragen welke internetprovider je hebt? Ik heb XS4ALL.

kdbruin

Bericht door kdbruin » 26 jul 2017, 09:13

feek schreef:@kdbruin, mag ik je vragen welke internetprovider je hebt? Ik heb XS4ALL.
Hier ook xs4all. Qua netwerk gebruik ik mijn eigen DHCP server voor IPv4 maar de default instellingen van de FRITZ!Box voor IPv6.

feek

Bericht door feek » 26 jul 2017, 15:27

Kijk, ik ga zo maar eens de helpdesk van XS4ALL bellen.

Welke Fritz!box heb jij?

kdbruin

Bericht door kdbruin » 26 jul 2017, 18:36

Een 7581 draaiend op de laatste firmware.

feek

Bericht door feek » 01 aug 2017, 04:35

Thnx @kdbruin, ik gebruik dezelfde router.

Overigens kreeg ik net een reactie van Panic (makers van TM):

… We are actually looking into this issue right now, our engineers are aware of a problem with IPv6 and Transmit 5. …

Dus laten we hopen dat ze binnenkort een oplossing hebben. Zal wel even duren, want ontwikkelaars hebben het doorgaans erg druk na een release van een grote update....

-- feek

feek

Bericht door feek » 06 sep 2017, 04:41

Het probleem lijkt opgelost te zijn in update van vannacht => TM 5.0.2

Zie hier

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 06 sep 2017, 15:06

Goed om te horen! :D
Met vriendelijke groet,