Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
knireis

Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door knireis » 15 aug 2017, 13:03

Ik heb een resellerpakket en loop steeds vaker tegen het probleem aan dat de opslagruimte van de klant volraakt. Niet zozeer vanwege de website, maar wel door de email. We leven nu in het tijdperk van IMAP en dan is de 1GB die ik voor een klant tot mijn beschikking heb echt veel te weinig. Helemaal in vergelijking tot de 100GB die je bij een Slim pakket krijgt.

Ik heb hierover al eerder contact gehad met de helpdesk, maar behalve 'we onderkennen het probleem' is er nog geen oplossing in zicht. Ik ben heel blij met Antagonist, maar dit gaat zo niet langer.

Er zijn hier vast meerdere resellers op dit forum, hoe lossen jullie dit op? Ik kan nu wel een beetje schipperen want de ene klant gebruikt meer dan de andere en zo een beetje schuiven met de opslagruimte, maar het wordt tijd voor een betere oplossing. Ik heb ondertussen zo'n 45 websites ondergebracht bij antagonist en ik krijg teveel klachten.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door Joris de Leeuw » 15 aug 2017, 15:03

Beste Knireis,

Dank voor je input over het resellerpakket!

Het is daarbij belangrijk om te benoemen, zoals ook andere resellers aangeven, dat je op een Reseller-pakket voor € 0,97 excl. btw per maand gezien een website kunt hosten. Op bijvoorbeeld een Slim-pakket is dat € 6,24 excl. btw voor een website per maand gezien. Het Reseller-pakket is daarin aanzienlijk goedkoper.

Daarnaast valt een Reseller-pakket, gericht op doorverkoop, niet direct te vergelijken met Slim, Plus of Pro, gericht op particulier gebruik. Het zijn andere doeleinden, waar het immers oneerlijk zou zijn wanneer een particulier zakelijk wordt belast of andersom.

Je hebt daarbij als reseller altijd de vrijheid om naar eigen inzicht limieten toekennen en deze als product aan je klant te leveren. Je zit niet vast aan de standaard 1 GB per klant.

Indien je gebruikers van 1 GB niet meer van deze tijd vindt kan je gerust gebruikers aanmaken met 10 GB aan opslag. Merk op dat wij daarbij alleen kijken naar je totaalgebruik. Je kan dus altijd meer toewijzen dan dat er daadwerkelijk gebruik wordt.

Daarbij is het altijd mogelijk het resellerpakket voordelig uit te breiden met extra blokken mocht je meer schijrfruimte nodig hebben.

Mocht je met een resellerpakket toch nog specifiek spaak blijven lopen op schijfruimte gebruik en uitbreiding met onze resellerblokken volgens je niet de juiste oplossing zijn, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan kijken we graag wat we voor je kunnen betekenen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

knireis

Bericht door knireis » 15 aug 2017, 15:14

Ik begrijp ook wel dat ik extra blokken kan kopen, maar bijna 60€ voor 5GB opslag ruimte extra is best wel heel veel, dan is het voordeliger om een Slimpakket af te nemen, dan heb je 100GB.
Maar om klanten te laten overstappen op een Slimpakket lijkt me nu juist weer niet de bedoeling van een resellerpakket.

Dus ja ik wil best iets extra's betalen voor wat meer ruimte, maar met extra blokken raakt de 'waar voor je geld' ook uit balans.

twisterking

Bericht door twisterking » 15 aug 2017, 15:58

Ik zit met hetzelfde probleem, één klant (met meerdere websites) gebruikt 70% van m'n totale resellerpakket (+ uitbreiding) voor z'n email. Het resellerpakket zo gunstig mogelijk opgedeeld want de websites nemen niet zo veel ruimte in. En nog steeds moet ik ze regelmatig vragen de mailboxen te legen omdat de ruimte volloopt.
Ik heb de klant al aangeboden om hun hosting om te zetten naar een ander pakket, maar omdat ze dan veel meer gaan betalen voor alleen meer ruimte voor de email (zo ziet een consument dat...) willen ze dat niet.

Het gaat echt alleen over de email. Als daar meer ruimte voor zou zijn... :D

Kan me herinneren dat met de introductie van de nieuwe pakketvormen er ook is gesproken over aanpassingen m.b.t. de resellerpakketten. Helaas blijft het op dat gebied erg stil.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 aug 2017, 08:34

Hallo iedereen,

Mochten jullie ondanks het toevoegen van uitbreidingen nog specifiek schijfruimte tekort komen stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan kijken we graag wat er mogelijk is.

Merk daarbij op dat het Slim-pakket en het resellerpakket niet direct met elkaar vergelijkbaar is, mede doordat het Slim-pakket niet geschikt is voor doorverkooop. Reken daarbij maar eens uit hoeveel je kwijt zou zijn als je bijvoorbeeld 50 losse Slim-pakketten zou afnemen of bijvoorbeeld 50 websites in een resellerpakket plaatst. Dan ben je met het resellerpakket flink goedkoper uit. Ondanks dat sommige websites/gebruikers meer schijfruimte nodig hebben. Mocht je ondanks dit toch spaak lopen met schijfruimte stuur dan gerust een e-mail. We werken dan graag naar een oplossing.

Betreffende het aanpassen van de resellerpakketten zijn we hier inderdaad mooie plannen over aan het maken. We pakken hierbij alle input van onze resellers mee, zodat we aan de hand van de feedback een nog mooie resellerproduct kunnen maken. Zodra er meer concreet is zullen we dat zeker delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 16 aug 2017, 12:10

Laat ik mijn wensen dan ook maar kenbaar maken :-)
Meer diskruimte is inderdaad een wens die ik heb.
Gelukkig heb ik nog maar 1 klant die de volle 1GB gebruikt voor mail, die neemt nu 2 pakketten af van me, die ik heb samengevoegd (1 user, dubbele data).

Ook zou ik graag per 1 user willen kunnen uitbreiden ipv de standaard 5.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

snarf007

Bericht door snarf007 » 22 sep 2017, 11:26

+1 voor meer diskruimte op resellerpakket.

Newbie

Bericht door Newbie » 23 okt 2017, 10:24

+1 voor meer diskruimte :)

ZioN

Bericht door ZioN » 24 okt 2017, 11:19

Joris de Leeuw schreef:Hallo iedereen,

Merk daarbij op dat het Slim-pakket en het resellerpakket niet direct met elkaar vergelijkbaar is, mede doordat het Slim-pakket niet geschikt is voor doorverkooop. Reken daarbij maar eens uit hoeveel je kwijt zou zijn als je bijvoorbeeld 50 losse Slim-pakketten zou afnemen of bijvoorbeeld 50 websites in een resellerpakket plaatst. Dan ben je met het resellerpakket flink goedkoper uit. Ondanks dat sommige websites/gebruikers meer schijfruimte nodig hebben. Mocht je ondanks dit toch spaak lopen met schijfruimte stuur dan gerust een e-mail. We werken dan graag naar een oplossing.
Heel leuk die vergelijking van je met 50 slim pakketten maar dat gaat niet op, want zoals je zelf al zegt zijn ze niet direct vergelijkbaar.

Als we puur kijken naar de waarde van schijfruimte (daar gaat het in dit topic tenslotte over) dan is dit wel een beetje krom he. Uitgaande van 50 websites, waar je het zelf over hebt, met 100GB aan schijfruimte (slim):

50 x slim = 6,24 * 12 = 74,88 * 50 = 3.744 (prijzen van de site gehaald, ga er vanuit dat dit inc. btw is.)

Dan heb je maar liefst 50 * 100gb = 5000 GB.

Als ik het zelfde aantal GB's wil halen met reseller;
5000GB (totaal) / 5GB (per module/uitbreiding) = 1000 * 59,50 (prijs inc btw van een uitbreiding) = 59.500.

50x slim = 3744
1000x reseller uitbreiding = 59.500

En ja ik begrijp dat je met 1000 uitbreidingen VEEL meer websites kunt hosten. Maar als je kijkt naar wat je betaalt voor die 5TB opslag dan is dit absurd natuurlijk. Slim is dan bijna 16x goedkoper in verhouding. Bij gewone pakketten kan alles en gebeurt van alles, helemaal top! Maar bij resellers is het al jaren stil, en dat is best wel jammer.

Nogmaals, dit is een vergelijking puur op schijfruimte.

Jarre

Bericht door Jarre » 30 okt 2017, 11:11

Meer diskruimte +1 én meer bandbreedte +1. :wink:

Mijn €0.05:

We werken sinds 2010 met veel tevredenheid samen met Antagonist voor het hosten van onze klanten. Op dit moment hebben we zo'n 120 sites gehost in het reseller-pakket. Hiervoor koop ik jaarlijks extra dataverkeer in (in meerdere blokken van 500 GB per maand), maar nog steeds zit ik elke maand aan de grenzen van mijn dataverkeer. Dit komt simpelweg door een klein aantal grotere klanten die veruit het grootste deel van het totaal verbruiken. Deze klanten overzetten naar een Slim pakket buiten mijn reselleromgeving zou ik echt heel onhandig vinden (o.a. ivm. de offsite backups die we dagelijks maken).

En dan de diskruimte. In de afgelopen zeven jaar is er inderdaad nogal wat gewijzigd in de wijze waarop onze klanten e-mail gebruiken. IMAP is inderdaad de norm geworden (omdat mail op elk apparaat aanwezig moet zijn). Klanten verwachten gewoon dat ze hun e-mail op de server kunnen laten staan, ze komen vaak af van andere hosters waar dit geen probleem was. Daarnaast vragen ook de websites zelf (veel) meer opslagruimte. Grote(re) afbeeldingen en video's zijn de norm tegenwoordig (zeker als je dit vergelijkt met zeven jaar geleden).

Natuurlijk begrijp ik dat het via de helpdesk mogelijk is om upgrades van diskruimte en bandbreedte aan te vragen en dat werkt ook best, maar het neemt niet weg dat het reseller-pakket voor mijn gevoel al zeven jaar stilstaat qua ontwikkeling op dit vlak (maar bijv. ook m.b.t. de automatische backups, volgens mij is dat bij de losse pakketten ook beter geregeld, toch?). Het zou goed zijn om hier eens een serieuze stap vooruit in te maken! :)

Benny

Bericht door Benny » 12 nov 2017, 10:44

+1 voor meer diskruimte en +1 voor meer dataverkeer.

Ik probeer mijn gebruikers er nog steeds, overigens met steeds minder succes, van te overtuigen dat pop3 mail ook werkt :wink: Dit is echter niet vol te houden. Als alle gebruikers naar IMAP gaan heb ik echt een probleem met diskruimte.
In verband met o.a deze beperkte diskruimte maak ik al jaren off-site backups via ftp. Als ik de backupfrequentie verhoog naar wat ik eigenlijk wenselijk vind, ga ik zeker uit mijn dataverkeer limiet lopen.
Ben al jaren reseller maar kan me niet herinneren dat de diskruimte/dataverkeer limieten voor de resellers zijn aangepast.
Hoop op een snelle oplossing voor de resellers.

Lumiga

Bericht door Lumiga » 19 jan 2018, 17:14

Beste Mede web-bureaus en Antagonist,

Ik ben sinds kort in het Antagonist verhaal gestapt. Ik ben al jaren een tevreden Partner van een andere Hoster maar wil graag naar Antagonist overstappen vanwege de snelheid. Alleen waar jullie tegenaan lopen zie ik ook. Ik moet zeggen dat het model dat bij die andere Hoster wordt gebruikt nooit voor problemen heeft gezorgd bij mij en ander partners. Daar werkt het technisch weliswaar iets anders en moet je minimaal 5 websites voor derden hebben voordat je partner mag worden, maar het komt er in ieder geval op neer dat je 15% korting krijgt op het kleinste pakket en 30% korting op de grotere pakketten. Het voordeel van dit partnerschap model is dat je gewoon kan communiceren met de pakketten die Antagonist op de website heeft staan. Dus geen verassingen voor de klant en je hoeft zelf ook geen beperkingen op te leggen en regels te gaan verzinnen.

In feite kan dit model in het reseller pakket werken maar ook zonder reseller pakket. Het gaat immers alleen om de korting die je als partner ergens moet terug krijgen. Ik zie het voor me dat je gewoon voor elke nieuwe klant een nieuw pakket afsluit. Of dat binnen een reseller pakket moet gebeuren of niet maakt mij technische niet veel uit.

Antagonist krijgt voor deze korting meer enthousiaste ambassadeurs en hoeft per website minder support te leveren omdat de eerste lijn support door onszelf wordt opgelost.

Ik ga in ieder geval eens een mail sturen naar Antagonist om hier van gedachten over te wisselen. Wellicht is het technisch mogelijk en kunnen we er allebei beter van worden.

Laat eens een bericht achter of dit voor jullie ook zou kunnen werken en/of wat de haken en ogen zouden kunnen zijn.

Lumiga

macfocus

Bericht door macfocus » 17 feb 2018, 14:11

+1 voor meer diskspace in het reseller pakket.

marieke

Bericht door marieke » 25 feb 2018, 09:41

+1 voor meer diskspace in het reseller pakket.

knireis

Bericht door knireis » 25 feb 2018, 11:14

Ik merk nog weinig beweging mbt dit onderwerp bij Antagonist en heb besloten een groot deel van de door mij gehoste websites elders onder te brengen.

Plaats reactie