Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
twisterking

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door twisterking » 19 jul 2018, 10:30

Fijn dat er al zeer lange tijd over wordt nagedacht en dat er nu een noodoplossing is. Maar waarom weer een limiet van 50GB?

Voor een pluspakket betaal je ook 150 euro per jaar, en dat is onbeperkte opslag. Bovendien is daar nog een domeinnaam inbegrepen.

Bij mij gaat het om een enkele gebruiker, die meerdere websites afneemt. Op één pakket/website loopt alleen door het mailgebruik de webruimte steeds vol. Is het niet mogelijk om iets te bedenken dat de opslag voor mailgebruik uitgebreid of onbeperkt wordt? Daar zit het probleem.

Ik ben met deze oplossing dus slimmer af door deze ene website over te zetten naar een pluspakket. Dat kan niet de bedoeling zijn van een resellerpakket.
Laatst gewijzigd door twisterking op 20 jul 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 19 jul 2018, 15:00

Erik Oldewening schreef:
19 jul 2018, 07:22
Dit onderwerp heeft onze aandacht, intern wordt druk nagedacht over de vorm en inhoud van het reseller pakket. Later hier over zeker meer.

Voor de tussenliggende periode hebben wij voor veel van jullie mogelijk wel een oplossing. Het is sinds kort mogelijk om het reseller pakket uit te breiden met enkel schijfruimte, dus niet de verplichte upgrade blokken van 5 gebruikers en 5 GB schijfruimte. Schijfruimte blokken kunnen worden afgenomen per 50 GB en de kosten hiervoor bedragen 150 euro excl. BTW. De 50 GB kun je vervolgens vrij verdelen onder de gebruikers in het reseller pakket.

Interesse in een upgrade blok van 50 GB? Stuur een e-mail naar support@antagonist.nl en wij stellen een vrijblijvende order voor je op. Op dit moment is het upgrade blok van 50 GB nog niet via Mijn Antagonist te bestellen.
Dat is ook weer wat teveel van het goede, vind ik.
Ik heb 3 blokken a 5GB, om daar nu 50GB bij te nemen a 150 euro, gaat mij wat te ver.
Waarom kan dat niet gewoon per 1 of 5GB?
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Erik Oldewening
Antagonist staff

Bericht door Erik Oldewening » 20 jul 2018, 08:19

Bedankt voor jullie reacties naar aanleiding van mijn bericht! Fijn om te zien dat jullie hierover actief meedenken. Graag reageer ik op een aantal punten die mij opvielen.

- Inzet van de opslagruimte.

De opslagruimte is uiteraard vrij te verdelen. Je hoeft het dus niet aan één gebruiker toe te kennen. Je kunt het ook inzetten om de opslagruimte voor meerdere gebruikers uit te breiden. Of een deel als reserve houden.

- De prijs van Slim en de limiet op opslagruimte daar.

Slim kost geen € 150,- per jaar, maar € 74,88 excl. btw.  De limiet op schijfruimte is daar niet onbeperkt, maar 100 GB.

Merk op dat je op een resellerpakket voor € 0,97 excl. btw per maand gezien een website kunt hosten. Op bijvoorbeeld Slim is dat € 6,24 excl. btw voor een website per maand gezien. Het resellerpakket is daarin dus aanzienlijk goedkoper. Beide pakketten hebben daarnaast één domeinnaam inbegrepen.

Een resellerpakket, gericht op doorverkoop, is daarnaast niet direct te vergelijken met Slim, Plus of Pro, gericht op particulier gebruik. Het zijn andere doeleinden, waar het immers oneerlijk zou zijn als een particulier zakelijk wordt belast of andersom.

Stel, je zou een Resellerpakket hebben met 100 GB opslagruimte, dan is het geen onlogische gedachte dat je dat gaat proberen te verkopen tot de laatste GB. Je hebt daarin immers geïnvesteerd. Is dat zelfs onbeperkt, dan kun je ook onbeperkt doorverkopen. Er zal dus ergens een limiet moeten zitten.

Bij een particulier is het prettig dat je 100 GB voor je bestanden van je website en e-mail hebt, maar de praktijk toont dat dit vrijwel nooit volledig wordt gebruikt. Daarnaast worden particulieren erop aangesproken, als ze de opslagruimte anders gebruiken dan het hosten van hun website en e-mail.

- Als 1 gebruiker binnen een resellerpakket veel ruimte inneemt.

Stel, de limieten voor één gebruiker binnen je resellerpakket zijn te beperkt. En je wilt niet uitbreiden met het standaard uitbreidingsblok of het blok met enkel opslagruimte. Het kan dan een overweging zijn om specifiek die gebruiker dan te verplaatsen naar een Slim-pakket. Slim op die manier inzetten is toegestaan.

Overigens niet toegestaan is om een Plus- of Pro-pakket in te zetten als resellerpakket. Met oogpunt op performance en veiligheid is dat ook niet verstandig. Alle resources worden daar over je sites gedeeld en je kunt gebruikers geen afzonderlijke toegang geven. Dit, in tegenstelling tot het resellerpakket, waar gebruikers eigen resources en eigen inlog krijgen.

- Kleinere blokken schijfruimte of een zelf te bepalen hoeveelheid.
Voor nu niet mogelijk. Voor kleinere uitbreiding in opslagruimte is er het standaard uitbreidingsblok met 5 GB schijfruimte, waar je daarnaast ook 50 GB dataverkeer en de mogelijkheid 5 extra sites te hosten krijgt.

twisterking

Bericht door twisterking » 20 jul 2018, 10:15

Erik Oldewening schreef:
20 jul 2018, 08:19
Stel, je zou een Resellerpakket hebben met 100 GB opslagruimte, dan is het geen onlogische gedachte dat je dat gaat proberen te verkopen tot de laatste GB. Je hebt daarin immers geïnvesteerd. Is dat zelfs onbeperkt, dan kun je ook onbeperkt doorverkopen. Er zal dus ergens een limiet moeten zitten.
Klopt maar gedeeltelijk, want bij een resellerpakket kun je per blok maximaal 5 domeinnamen, en dus klanten koppelen. Daar zit dus al een limiet. Dus die ruimte zal ook daar niet 100% benut worden.

De extra blokken die je dan koopt worden dan in feite een uitbreiding van het aantal gebruikers, en niet zo zeer een uitbreiding van schijfruimte en bandbreedte.

Op het oog lijkt het alsof de verhouding tussen kosten resellerpakket met 5 GB schijfruimte en de kosten van de losse pakketten met 100GB of zelfs onbeperkt schijfruimte een beetje scheef is gegroeid. Ik denk dat de meesten hier graag gewoon wat meer schijfruimte op hun resellerpakket willen, en dat hoeft geen 150 euro per jaar te kosten als een slimpakket met 100GB maar de helft kost.

Maar goed, we wachten rustig af wat Antagonist voor de resellers in petto heeft. Het zal vast goed komen! :D

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 10 aug 2018, 20:58

Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Al een tijdje heb ik mijn NL en EU domeinnamen bij een andere Nederlandse partij, veel goedkoper, en de hosting bij Antagonist.
Nooit problemen.
Nu kon ik bij die andere partij ook een resellerpakket afnemen, veel goedkoper, dus maar even geprobeerd.
Ik heb er alleen mijn privé spul staan, dus weinig risico.
Ik merk al snel dat niet alle mail aankomt of via forwarders wordt doorgestuurd.
Ondanks uitzetten van Spamassassin worden diverse mails gezien als spam, iets wat ik bij Antagonist nog niet eerder heb meegemaakt en de support is waardeloos.
Ik ga alles weer terugplaatsen op mijn Antagonist reseller pakket, dan maar wat kleinere pakketten, maar wel betrouwbaar.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Ergo

Bericht door Ergo » 13 aug 2018, 15:20

Naast bovengenoemde onderwerpen zou het het verhogen van CPU's en RAM binnen het pakket wenselijk zijn.
Deze zijn te laag om een behoorlijke site of applicatie op te laten draaien. De oplossing van Antagonist om een ander pakket te nemen verplaatst het probleem naar de reseller, die kan alles gaan overzetten.

hallway

Bericht door hallway » 04 sep 2018, 10:01

+1

Ik verwacht ook tegen de beperkingen van het resellerpakket aan te lopen die in dit topic worden omschreven.

Graag heb ik een resellerpakket wat qua inhoud wat meer bij deze tijd past. Zeker als je kijkt naar de mailboxen die steeds meer opslagruimte vragen.

JeroenBV

Bericht door JeroenBV » 17 jan 2019, 15:33

Tijd voor een schopje ;-)

Zeer gewaarde Antagonist boys en girls, ik, en met mij vast meerdere reseller-collega's zijn benieuwd hoe de vlag van de roadmap m.b.t. de resellers eruit ziet ;-)

B8 Europe

Bericht door B8 Europe » 01 feb 2019, 20:39

Ik sluit me hier graag bij aan

esemte

Bericht door esemte » 04 feb 2019, 15:49

Erik Oldewening schreef:
20 jul 2018, 08:19
Bedankt voor jullie reacties naar aanleiding van mijn bericht! .....
Ondertussen is deze thread al een keer jarig geweest en voorlopig nog geen verandering op dit vlak.

Vooruitzicht? Iemand?

(mijn vervaldatum komt namelijk in het zicht en verhuizen is een stevige optie aan het worden)

j.h.

Bericht door j.h. » 08 feb 2019, 10:34

Erik Oldewening schreef:
19 jul 2018, 07:22
Dit onderwerp heeft onze aandacht, intern wordt druk nagedacht over de vorm en inhoud van het resellerpakket. Later hier over zeker meer.
Is er al zicht op een update over het resellerpakket?

Jullie hebben kortgeleden Redis beschikbaar gemaakt, maar blijkbaar niet voor resellers. Ik ben tevreden met de kwaliteit van Antagonist, maar het resellerpakket gaat steeds meer achterlopen…

Ik zit momenteel nog vast aan een vooruitbetaald pakket, maar tegen het einde van die periode ga ik zeker eens rondkijken. Ik blijf graag bij Antagonist en wil best meer betalen dan bij euroknaller-hosters, maar niet voor een pakket uit het vorige decennium.*

* Dat is natuurlijk wat overdreven, er zijn zeker mooie recente updates (HTTP2, Let’s Encrypt, keuze uit verschillende PHP-versies, etc.). Maar zorg alsjeblieft dat het héle pakket van deze tijd is :-)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 08 feb 2019, 14:40

Hoi iedereen,

Ik begrijp jullie vragen! Het reseller-pakket heeft onze aandacht. We verwachten er dit jaar dan ook een grote slag in te gaan maken. Als er meer bekend is, dan zullen we dat vanzelfsprekend laten weten.

Wat Redis betreft, dat is inderdaad beschikbaar vanaf het Plus-pakket. In de huidige vorm heeft elk account op een reseller-pakket dezelfde resources als Slim (1 CPU en 512 MB RAM). Bij het Slim-pakket zit geen Redis, zodoende bij reseller-hosting ook niet.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

snarf007

Bericht door snarf007 » 08 feb 2019, 15:56

Hoi Joris, dat is een mooi bericht. Kun je ook wat zeggen over de tijdslijnen?

j.h.

Bericht door j.h. » 21 mar 2019, 12:39

Suggestie: Maak het mogelijk om een ‘normaal’ webhostingpakket (Slim/Plus/Pro) onder een resellerpakket te kopen.

Toelichting: Een aantal van mijn klanten/websites heeft veel capaciteit nodig, dus daar zou een Plus-pakket (met onbeperkte opslag en Redis) de moeite waard voor zijn. Maar qua beheer heb ik er geen zin in dat ik allemaal losse accounts heb. Zou het niet mogelijk zijn dat ik gewoon betaal voor het Plus-pakket, en dat deze onder mijn reselleraccount wordt gehandgen in DirectAdmin?

(Ik snap dat jullie ondertussen ook met een grote update voor resellers bezig zijn, maar wellicht is dit een handige tussenoplossing? Desnoods moet je dit handmatig aanvragen via de klantenservice o.i.d.)

Plaats reactie