Hi all,
Graag reageer op jullie (begrijpelijke) vragen rondom de status van het resellerpakket.
Allereerst kan ik zeggen dat er intern een voorstel is om het resellerpakket aan te passen. Denk aan: meer opslagruimte en bandbreedte, en ook het toekennen en verdelen van eigen CPU en RAM op resellerniveau. Dat laatste bestaat nog niet, dus dat zijn we aan het uitzoeken. Als we deze wijzigingen doorvoeren, dan gaat dat samen met een aanpassing in het tarief. Daar zijn we uiteraard voorzichtig mee.
Dan wil ik graag nog even ingaan op de specifiek gestelde vragen.
>> "Ik vraag me af of het te overwegen is om de reseller oplossing van standaard 5gb ruimte te vergroten naar 10gb per blok."
Dat overwegen we zeker. Een dergelijk idee is meegenomen in het interne voorstel.
>> "mag ik u vragen eens op te sommen wat Antagonist heeft gedaan/veranderd voor haar resellers"
Ondanks dat het resellerpakket zelf niet is veranderd, is onder de motorkap het pakket meegenomen met een groot deel van de updates die ook voor Slim, Plus en Pro zijn doorgevoerd. Denk aan: gratis SSL, SSH, veilige e-mailstandaarden, je eigen PHP-versie kiezen, LVE stats, Patchman etc. Ook is onze klantenservice verder uitgebreid met ruimere openingstijden, bereikbaarheid via social media en een live chat.
>> "Het verschil in de prijs/prestatie verhouding tussen reseller enerzijds en de slim- en plus-pakketten anderzijds is wel heel erg groot."
Voor Slim geldt max. 1 website; omgerekend is dat dus 74,88 euro per jaar per website. Bij Plus mag je zelf bepalen hoeveel websites je erop zet. In de praktijk ligt dat tussen de 1 en 3 websites; omgerekend is dat dus 49,96 euro per jaar per website (als je van 3 uitgaat). Bij een resellerpakket kun je 5 websites onderbrengen; omgerekend is dat iets minder dan 10 euro per jaar per website.
>>...hoe gemakkelijk is het dan om van reseller-pakket te upgraden/verhuizen naar slim- of plus-pakket?
Dat kan middels een interne verhuizing. Dat betekent dat je de inhoud van je oude pakket moet downloaden en vervolgens weer plaatst op het nieuwe pakket. Ben je hierin geïnteresseerd, dan kun je het beste contact opnemen met
support@antagonist.nl, zij kunnen je het volledige stappenplan uitleggen. Let wel, Slim, Plus en Pro zijn niet bedoeld om in te richten als resellerpakket voor wederverkoop. Het is dus niet toegestaan om opslag voor websites en e-mail door te verkopen aan derden. Uiteraard is het wel mogelijk om een user over te zetten op een los Slim-, Plus of Pro-pakket, of als je het resellerpakket voor je eigen website(s) gebruikt.
Uiteindelijk denk ik dat het 'm vooral in de opslaglimiet zit. Sinds de introductie van het resellerpakket is daar ook nooit wat aan veranderd. Daartegenover staat dat de prijs ook nooit is gewijzigd ondanks inflatie, een stijging van tarieven van toeleveranciers, loon en andere bedrijfskosten.
Wat er toe doet, is dat het resellerpakket oud aanvoelt. Er moet dus een modern alternatief (bij) komen met nieuwe limieten tegen een passende prijs. Daar zijn we al een tijdje mee bezig en eerlijk gezegd, heeft dat op momenten ook even stilgelegen vanwege andere prioriteiten. We zijn immers maar met een klein team. Zelf hoop ik dat we dit in het tweede en derde kwartaal van dit jaar zoveel mogelijk kunnen afronden.