Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
moriarty

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door moriarty » 25 mar 2021, 12:03

alw-opti schreef:
25 mar 2021, 11:32
Moriaty, is het niet zo dat 20 blokken (zonder domeinnamen) 20 x € 239,40 per jaar (12 x € 19,95) gaan kosten? In jouw geval dus € 4788,00 per jaar (zonder domeinen)!?
Nee, volgens mij is dat te enthousiast gerekend. Ik bedoel dus 20 blokken van 1 domein (dus in de oude situatie 4 blokken van 5 domeinen, maar in de nieuwe situatie 1 basisblok en 15 blokken van 1 domein). Dus per maand 1x 19,99, 15x3,99 + 1 keer per jaar 19*9,05. Dus nieuwe situatie zou 1130,03 euro zijn per jaar. Tegenover 377,68 nu. Dus 300% van de huidige prijsstelling.

twisterking

Bericht door twisterking » 25 mar 2021, 13:42

Typisch een gevalletje van niet luisteren naar je klanten.

Volgens mij was er bij de resellers vooral behoefte aan meer ruimte voor email, de rest was voldoende. Ik gebruik het resellerpakket als hobby waar ik de websites van mijn sportvereniging en enkele teams op beheer, er is bij mij dus helemaal geen behoefte aan een uitgebreid pakket met allerlei toeters en bellen.

Het zou beter zijn geweest als er een aanpassing van het bestaande pakket was gekomen (met meer ruimte voor mail) en daarnaast het nieuwe pakket als premium voor de veeleisende resellers.

Aangezien ik de ene gebruiker die steeds een volle mailbox had inmiddels heb overgezet naar een eigen pakket (toen nog met onbeperkte opslag) blijf ik bij m'n huidige resellerpakket, zolang het nog gaat. Als ik verplicht wordt een nieuw pakket te nemen ben ik weg.

wpnerd

Bericht door wpnerd » 25 mar 2021, 15:24

De startbasis is 5 sites voor 20 euro, dus 4 euro per site. En daarna kun je per 1 site uitbreiden voor 4 euro per maand. Kortom: iedere site kost 4 euro per maand met 10GB opslag en 100GB data.
Ik heb zelf ongeveer een kwart van mijn sites zonder email (office 365), daar staat dus alleen een site op van 600MB en daar gaat niet veel meer bijkomen. Ik weet niet hoe dat met de meeste resellers is, maar ik was op zoek naar flexibel betalen voor meer opslag als dat nodig is.
Soms zitten er klanten bij die wat meer nodig hebben en daarmee ben ik nu heel voorzichtig. Voor verwachtte grootverbruikers sluit ik een apart hostingpakket af met veel meer opslag omdat anders mijn reselleraccount heel snel volloopt.
Ideaal zou (voor mij) inderdaad zijn: de oude situatie en de mogelijkheid om voor de grootverbruiker waar ik nu aparte hosting voor afsluit zo'n nieuwe reseller site van 4 euro te kunnen kiezen.
En to be honest, in de oude situatie kostte 1 site 0,83 per maand. Dat is ook wel weinig. Het slim pakket is ook ooit in de plaats gekomen voor het alles-in-1 basispakket en volgens mij zijn daar de prijzen toen ook wel omhoog gegaan, maar de techniek is er ook naar. Dus ik zou het fair vinden om de basisprijs iets te verhogen om dat gelijk te trekken.

1 reseller site oldstyle: x per maand - 1GB opslag - 100GB data - 1 CPU - 512 MB Ram
1 reseller site newstyle: 4 euro per maand - 10 GB opslag - 100GB data - 1 CPU - 512 MB Ram
1 reseller site XL: 6 euro per maand - 25GB opslag - 1TB data - 1 CPY - 1 GB Ram

Waarom niet een paar smaakjes binnen het resellerpakket voor de verschillende typen klanten die je daar tegenkomt?

knireis

Bericht door knireis » 25 mar 2021, 16:05

Volgens mij is het doel van resellen voor een provider dat je je product in bulk verkoopt zonder dat je er veel support op hoeft te leveren omdat dit in eerste lijn wordt opgepakt door de reseller. Daarom is het veelal ook een stuk goedkoper, support kost nu eenmaal veel geld.
Het nieuwe resellerpakket is min of meer hetzelfde als een slimpakket, iets goedkoper, maar ook lagere specs (512mb ipv 1GB) en is in mijn ogen dus ook geen reseller aanbod. Ik heb eerder het idee dat ze het resellen willen ontmoedigen, anders hadden ze er ook geen 3,5 jaar over hoeven te doen om met een nieuw pakket te komen.

wpnerd

Bericht door wpnerd » 25 mar 2021, 19:38

Eens, het lijkt veel op een Slim pakket met een beetje korting en ook minder specs. Support lijkt hierin volledig aan voorbij te gaan. Ik heb ook contact met Antagonist gehad en deze nieuwe opzet is definitief en gaat niet meer veranderen.
Voor mij is dit op de nieuwe manier geen optie. Dus nieuwe klanten zal ik ergens anders onder moeten brengen en de oude in de loop der tijd migreren vooruitlopend op het uitfaseren van het oude resellerproduct. Vraag is wel wat een goed alternatief is. Vimexx lijkt qua specs ok en voordelig, maar hoelang houden zij die prijzen nog laag? En wat is de kwaliteit? Ik vind het heel lastig om een goede partij te vinden omdat ik niet goed weet wat een partij biedt, dat is moeilijk af te lezen aan de praatjes op de website en ook reviews zeggen niet alles. Neostrada is onderdeel geworden van TWS, heeft zijn prijzen onlangs flink verhoogd, maar wel onbeperkte opslag, die inmiddels ook weer naar beneden is bijgesteld. En de prijzen op hun site zijn alleen voor de 1e maand en daarna het dubbele. Ik heb het niet zo op partijen die zo werken. Verder wordt Brixly regelmatig genoemd...

JeroenBV

Bericht door JeroenBV » 30 mar 2021, 08:22

Ik ben m'n 20+ reseller blokken ook niet echt blij met deze verandering. Laat het voor zolang het kan bij het oude, en daarna zie ik wel. Ik ben super tevreden over Antagonist en wil eigenlijk niet weg.

Ook het bericht dat ze zich aansluiten bij de one group geeft een beetje rillingen. Je zag het meer gebeuren dat op zichzelf staande partijen die het leuk deden maar na overname voor het grote geld gingen en de ziel uit het bedrijf weg was. Ik dacht dat Antagonist iets betekende in de trant van niet meegaan met de grote orde. Zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen met al die overnames in hosting land en je als relatief kleine club nog staande zien te houden, maar leuk is anders. Is een beetje vooruitlopen op de feiten, maar hoop dat Antagonist dit bespaard zal blijven en zich als een echte Antagonist blijft opstellen tegenover de grote jongens.

knireis

Bericht door knireis » 30 mar 2021, 10:17

Het is echt geen toeval dat er een nieuw resellerpakket komt een week voordat ze worden opgeslokt door een andere partij. Ze hebben echt geen 3,5 jaar hoeven nadenken over de wijziging van het resellerpakket om dan gewoon met een ordinaire prijsverhoging te komen. Want verder is het pakket nauwelijks aangepast.

ASS-Ware

Bericht door ASS-Ware » 30 mar 2021, 22:10

Je kan toch het oude pakket houden als je het hier niet mee eens bent?
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

cadsite

Bericht door cadsite » 31 mar 2021, 14:26

ASS-Ware schreef:
30 mar 2021, 22:10
Je kan toch het oude pakket houden als je het hier niet mee eens bent?
Dat kan tot de datum dat er al betaald is, maar wat gebeurt er na?
Betaal ik dan plots het viervoudige of blijf ik betalen wat ik nu betaalde?

moriarty

Bericht door moriarty » 31 mar 2021, 20:40

Vermoedelijk wilde de nieuwe eigenaar het prijsmodel gelijk trekken met het vergelijkbare pakket met one.com.

twisterking

Bericht door twisterking » 01 apr 2021, 11:47

cadsite schreef:
31 mar 2021, 14:26
Dat kan tot de datum dat er al betaald is, maar wat gebeurt er na?
Betaal ik dan plots het viervoudige of blijf ik betalen wat ik nu betaalde?

Voorlopig betaal je hetzelfde. Tenminste ik zie geen verhoging als ik nu m'n bestaande pakket wil verlengen.

jpcornelissen
Contacteer:

Bericht door jpcornelissen » 02 apr 2021, 13:56

Ik kijk hier na een opmerking in een hele mailwisseling over deze prijsverhoging met Ben Wilbers van support. Hij geeft aan dat de wijziging van het pakket is ingegeven door de vraag van resellers naar meer ruimte. Goed te lezen dat ik er veel meer resellers zijn die helemaal niet blij zijn met deze wijziging.

Ik vind het prima om voor grootgebruikers in mijn pakket een 'nieuw type' gebruiker van 3,99 per maand aan te maken. Dat valt prima aan de desbetreffende klanten uit te leggen. Waar ik wel moeite mee heb is dat ik dan eerst mijn startersblok van 5 gebruikers moet upgraden en daar 5x zoveel voor betaal én dat ik daarna alleen nog maar extra gebruikers voor 3,99 kan aanmaken.

Daarnaast legt het nieuwe resellerpakket óók meteen een aantal beperkingen op:
* max 500 e-mails per dag ipv onbeperkte
* max 100.000 inodes ipv onbeperkt. Omdat een inode 1 bestand is kan het zijn dat je de 10GB opslag niet eens kunt gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld een klant die met zijn website van 750mb al 43.063 inodes gebruikt. Dat is zelfs zonder imap e-mail waarmee ook een hoop bestanden/inodes verbruikt worden.

Ik ga dus niet upgraden. Voor hetzelfde geld koop 5x5 'oude' resellerblokken en heb ik 25GB extra ruimte. Of, als een klant teveel data gebruikt verkoop ik hem 5GB extra voor € 50,- per jaar.

Ik heb overigens meer resellerwensen dan alleen extra data. Ik wil de heavy users extra cpu/ram/data/redis kunnen bieden. Dat betekent dat ik wil uit kunnen breiden met:
* losse data-opslag/verkeer
* losse CPU's
* losse RAM's
* Redis Cache
* Antagonist backup (minder belangrijk zodra de Installatron problemen zijn opgelost)

Alles uiteraard toewijsbaar aan individuele gebruikers binnen het resellerpakket, zonder dat een upgrade nodig is naar het nieuwe resellerpakket.

Ik voel er weinig voor om individuele klanten op een eigen slim/plus/pro pakket te zetten. Dan zou ik de hele handel moeten verhuizen, en valt hun pakket niet meer onder mijn reseller paraplu in DirectAdmin.
John-Pierre Cornelissen
Horeca Webservice

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 09 apr 2021, 13:51

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Dit is trouwens de eerste keer dat we een grote vernieuwing voor resellers introduceren. Het is dus logisch dat er wat reuring is. Veranderingen zijn spannend, zeker in het begin.

Toch moeten we reëel blijven, want na ongeveer 15 jaar werd het de hoogste tijd om naast het oude Resellerpakket ook wat nieuws te bieden. Iets dat past bij deze tijd en bij de wensen van de huidige doelgroep.

Natuurlijk begrijpen we dat het heel prettig is om met een bestaand Resellerpakket voor een tientje per jaar een website te hosten met alle gemakken van dien. Maar voor ons is het geen reëel tarief om de huidige kwaliteit van onze diensten en service mee te waarborgen. Om je daarvan een beter beeld te geven, leggen we graag uit hoe het allemaal is ontstaan...

In 2005 introduceerden wij het Resellerpakket in ongeveer zijn huidige vorm. De hosting was toen gebaseerd op gedeelde webhosting. Deze simpele techniek werd in die tijd veel gebruikt, maar hield op een gegeven moment de vooruitgang tegen. Websites konden niet doorgroeien, hadden last van anderen en werden uitgesloten van nieuwe technieken.

Antagonist ontwikkelde zich ondertussen tot een toonaangevende webhost. Dit bood ruimte voor innovatie en een hogere kwaliteit dienstverlening. In 2015 stapten we daarom over naar een modern platform. Snelle SSD-opslag, gratis SSL, SSH-toegang, het automatisch opruimen van malware, en meer kwam erbij.

Het Resellerpakket hebben we al die tijd ongewijzigd gelaten. Althans de schijfruimte, het dataverkeer en de prijs. Onder de motorkap werd er gaandeweg flink vernieuwd. Zo kon je ook als reseller gewoon de nieuwste mogelijkheden gebruiken. Daar hebben we ons al die tijd belangeloos voor ingezet.

Uiteraard groeide (in eerste instantie) de wens voor meer schijfruimte. Logisch, want 1 GB voor een website en e-mail is tegenwoordig aan de krappe kant. Echter, voor ons is het onmogelijk om én het Resellerpakket actueel te houden, én het nog verder uit te breiden, én de prijs ongewijzigd laag te houden. Zodoende hebben we als eerste verbeterslag een nieuw pakket geïntroduceerd.

Het is groter qua opslag, maar dus ook qua tarief. Verder maakt het beter gebruik van onze gecontaineriseerde technologie en alle features die al eerder besproken zijn. Het grootste voordeel voor ons, is dat dit pakket potentie biedt om weer verder te gaan met innoveren. Het is ingericht voor de toekomst en er is ruimte om verdere ontwikkelingen toe te voegen.

Gelukkig er al een hoop feedback gegeven! Er kwamen al wat goede ideeën voorbij. Maar we moeten natuurlijk ergens beginnen. Daarom kunnen bestaande resellers gewoon hun huidige pakket houden en dat uitbreiden met (vooralsnog) de oude blokken. En is er voor wie er behoefte aan heeft, wat groters en nieuwers.

Verder heeft het aansluiten bij group.ONE geen invloed gehad op het nieuwe Resellerpakket. De ontwikkeling ervan vond ervoor plaats, evenals de lancering. Ook snappen we de kritische blik op overnames. Natuurlijk zijn er voorbeelden te vinden uit het verleden waar het niet goed is gegaan. Maar ook daarvoor geldt: in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Nogmaals, wij snappen heel goed dat men hoopt dat onze identiteit blijft bestaan. De meesten zijn al jaren bij ons klant en houden van onze kwaliteit, service en cultuur. Dat doen wij ook! Het is dan ook aan ons om ervoor te zorgen dat die blijft bestaan, of sterker nog: verder wordt verbeterd!

Let wel, de overname is vanuit ons geïnitieerd. Wij zijn al geruime tijd geleden gaan onderzoeken of het langzaamaan niet de tijd werd om een blok te vormen tegen onder andere de hyperscalers (zoals Google en Amazon). Zodoende zijn we na een intensief en zorgvuldig traject uitgekomen bij group.ONE. Zij denken hetzelfde over de toekomst als wij en delen de kernwaarden, missie en visie. Van beide kanten is er behoefte om elkaar verder te helpen. Daarom denken we dat het een goede stap in de richting is. Maar niemand kan in de toekomst kijken, dus je zult ons (opnieuw) moeten vertrouwen op deze avontuurlijk stap die wij hebben durven nemen. Ook dat is innovatie.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ASS-Ware

Bericht door ASS-Ware » 09 apr 2021, 14:22

Hoi,

Bedankt voor de uitleg.

Het resellerpakket gaat van 50 euro per jaar naar 249 euro per jaar, gaat dus 5 x zoveel kosten en daar krijgen we dan 10 x zoveel verleer en storage voor terug.
Als je meer storage wil en dan gelijk 5 x zoveel moet gaan betalen, dat is nogal een stap.

Just my 2 cents.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

Newbie

Bericht door Newbie » 09 apr 2021, 14:38

Joris de Leeuw schreef:
09 apr 2021, 13:51

Toch moeten we reëel blijven, want na ongeveer 15 jaar werd het de hoogste tijd om naast het oude Resellerpakket ook wat nieuws te bieden. Iets dat past bij deze tijd en bij de wensen van de huidige doelgroep.
Volgens mij is de roep om vernieuwing/uitbreiding niet iets wat na 15 jaar op kwam. Daarnaast is de stap inderdaad enorm. En had er best voor een tuissenstap gekozen kunnen worden.

Maar misschien is de conclusie dat degene die zich hier niet meer in kunnen vinden...dat zij niet meer de huidige doelgroep zijn voor Antagonist. :!:

Plaats reactie