Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
ASS-Ware
Contacteer:

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door ASS-Ware » 25 feb 2018, 11:15

Waarom nou gaan dreigen met dit soort acties?
Gewoon afwachten.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

knireis

Bericht door knireis » 25 feb 2018, 11:17

Ik geloof niet dat ik dreig. Ik heb het al gedaan.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 26 feb 2018, 16:41

Knireis, dat je hebt besloten je websites bij een andere partij onder te brengen, vinden we natuurlijk jammer om te lezen. Echter, we respecteren uiteraard je keuze, je bent daar volledig vrij in.

Wel ben ik nieuwsgierig of je recentelijk nog contact hebt opgenomen met Support hierover? En zo ja, welk ticketnummer het dan betreft. Mocht je dat willen benoemen, dan alvast bedankt!

Meer in het algemeen: diegene die Antagonist een beetje kent, weet dat we het liever goed doen of we doen het niet. We leggen de lat hoog, net als jullie. Wachten en niets horen is niet leuk en verbeteringen zien we liever vandaag doorgevoerd dan morgen.

We snappen jullie feedback en zelf hebben we ook tal van ideeën. Op dit moment kunnen we jullie enkel vragen rustig af te wachten. Als er iets verandert, dan zullen we daarover vanzelfsprekend naar buiten treden.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

knireis

Bericht door knireis » 27 feb 2018, 17:00

Ik heb recentelijk hierover geen contact gehad met antagonist support. Maar ruim een jaar geleden ben ik al begonnen met dit bij support aan te kaarten. Zoals in de start topic te lezen is, zonder enig resultaat of toezegging. In de tussentijd heb ik wel dit topic in de gaten gehouden, daar blijkt echter ook geen vooruitgang uit.

Ik heb een behoorlijk aantal klanten met veel mail, die laat ik het nu doorsturen naar Gmail en vandaar kan men weer mailen als zijnde via hun eigen mailadres. Voor een gemiddelde gebruiker is dit onhandig en omslachtig. Dit levert veel gedoe op.

Binnenkort is de verloop datum van mijn account en aangezien ik niet nog een jaar wil/kan wachten op iets wat misschien wel of misschien niet komt, heb ik mijn conclusie getrokken. Niet zomaar want ik ben echt wel tevreden over antagonist en het verhuizen van accounts is ook een hoop werk.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 28 feb 2018, 13:34

Knireis, geen concreet plan hebben en wel toezeggingen doen, dat doen we liever niet. Daarmee zorg je enkel voor valse verwachtingen en teleurstelling achteraf, wat ons betreft.

Dat jij geen resultaat ziet nadat je iets hebt aangekaart, betekent niet dat we je feedback niet hebben gelezen, het niet zouden begrijpen of er niets mee zouden doen.

Waar je om vraagt, heeft meer voeten in de aarde dan je mogelijk op het eerste gezicht denkt.
Ik heb je hierover even gemaild, zodat we het hier verder met elkaar over kunnen hebben.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

snarf007

Bericht door snarf007 » 28 feb 2018, 16:45

Ik ben ook wel benieuwd wat er voor nodig is de diskruimte voor resellers te vergroten. Blijkbaar meer dan alleen diskruimte toewijzen?

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 28 feb 2018, 18:20

snarf007 schreef:
28 feb 2018, 16:45
Ik ben ook wel benieuwd wat er voor nodig is de diskruimte voor resellers te vergroten. Blijkbaar meer dan alleen diskruimte toewijzen?
Wellicht staat er meer dan alleen diskruimte op de agenda en moet men e.e.a. eerst testen etc.
Bye,
Arjan.

snarf007

Bericht door snarf007 » 28 feb 2018, 19:36

ASS-Ware schreef:
28 feb 2018, 18:20
Wellicht staat er meer dan alleen diskruimte op de agenda en moet men e.e.a. eerst testen etc.
Die had ik ook wel bedacht! :)
Zijn al een aantal keer aankondigen geweest dat de reseller pakketen aanpassing zouden krijgen. Helaas nog niet veel van gezien.
Een reseller pakket kan 5 domeinen hosten en heeft 5 GB aan storage. Dus dat is 1 GB per domein en is voor website en mail. Die 1 gb aan data zit zo vol met een paar mailaccounts.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 01 mar 2018, 11:49

Dan zou je kunnen overwegen om oudere mail offline te bewaren en alleen online te bewaren wat je geregeld nodig hebt.
Even roeien met de riemen die je hebt.
Er komt vast een oplossing.

Ik heb mijn mail in Exchange Online staan, wat meer voordelen heeft dan alleen grotere opslag, dat is mijn oplossing.
Bye,
Arjan.

krazzer

Bericht door krazzer » 02 mar 2018, 09:55

Ik host momenteel zo'n 20 websites, en ik kan beamen, zoals anderen, dat schuifruimte & bandbreedte een probleem zijn. Voornamelijk schijfruimte.

Als ik een nieuwe klant krijg, die zijn mail via outlook365 of via een externe partij laat lopen, maak ik een slaak van opluchting, want bij bijna alle andere klanten raakt de mailbox snel vol.

Als de mailbox van een klant volraakt, heb ik de volgende mogelijkheden:
  • Ik moet dan of hun pakket verhogen, maar dan raken de verhoudingen scheef, en ik moet de klant zijn kosten gaan verhogen, wat ik bijna niet durf te doen want 1GB is al heel weinig.
  • Ik moet de klant vragen of hij zijn mail kan opruimen, wat erg onprofessioneel overkomt.
  • Ik moet de mail ergens anders onderbrengen. Dit kost veel tijd, geeft de klant frustratie, want alles moet weer opnieuw ingesteld worden en zorgt voor fragmentatie in hoe ik mijn klanten beheer.
Ik loop hier regelmatig tegenaan. Ik lees hier dat ik eventueel contact zou kunnen opnemen, maar ik zie liever een structurele oplossing.

Toen ik in 2007 overstapte naar Antagonist, waren de huidige pakketten volgens mij net nieuw. Voor die tijd een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding. Maar in 2018 niet meer up-to-date.

Ik houd ook al tijden het forum in de gaten over vernieuwingen voor resellers, omdat daar een paar jaar geleden over gesproken werd. Omdat ik al jaren lang zeer tevreden klant bij Antagonist ben, ga ik er ook vanuit dat er (hopelijk snel!) verbetering in komt.

Xilonz

Bericht door Xilonz » 10 jun 2018, 14:31

Is hier al wat meer bekent over? Ik kan bij zo'n beetje alle andere grote webhosters voor 100-200 per jaar onbeperkte opslag en werkgeheugen krijgen. En dan ook nog meer CPU's toedelen aan een gebruiker.

Ik heb een beetje het gevoel dat jullie het reseller pakket laten doodbloeden, maar dat snap ik niet. Aan resellers ben je een stuk minder (dure) support uren kwijt lijkt me.

Wij zitten (helaas) nu bijna alweer aan ons maximum. En betalen al 2x zo veel als bij de concurrent. Op een gegeven moment kan ik het niet meer verantwoorden om bij een geweldige partij (qua support) als Antagonist te blijven hangen. Mochten jullie ooit een fatsoenlijk reseller pakket aanbieden stap ik zo weer terug over. :D

esemte

Bericht door esemte » 20 jun 2018, 10:05

Lumiga schreef:
19 jan 2018, 17:14
Beste Mede web-bureaus en Antagonist,

Ik ben sinds kort in het Antagonist verhaal gestapt. Ik ben al jaren een tevreden Partner van een andere Hoster maar wil graag naar Antagonist overstappen vanwege de snelheid. Alleen waar jullie tegenaan lopen zie ik ook. Ik moet zeggen dat het model dat bij die andere Hoster wordt gebruikt nooit voor problemen heeft gezorgd bij mij en ander partners. Daar werkt het technisch weliswaar iets anders en moet je minimaal 5 websites voor derden hebben voordat je partner mag worden, maar het komt er in ieder geval op neer dat je 15% korting krijgt op het kleinste pakket en 30% korting op de grotere pakketten. Het voordeel van dit partnerschap model is dat je gewoon kan communiceren met de pakketten die Antagonist op de website heeft staan. Dus geen verassingen voor de klant en je hoeft zelf ook geen beperkingen op te leggen en regels te gaan verzinnen.

In feite kan dit model in het reseller pakket werken maar ook zonder reseller pakket. Het gaat immers alleen om de korting die je als partner ergens moet terug krijgen. Ik zie het voor me dat je gewoon voor elke nieuwe klant een nieuw pakket afsluit. Of dat binnen een reseller pakket moet gebeuren of niet maakt mij technische niet veel uit.

Antagonist krijgt voor deze korting meer enthousiaste ambassadeurs en hoeft per website minder support te leveren omdat de eerste lijn support door onszelf wordt opgelost.

Ik ga in ieder geval eens een mail sturen naar Antagonist om hier van gedachten over te wisselen. Wellicht is het technisch mogelijk en kunnen we er allebei beter van worden.

Laat eens een bericht achter of dit voor jullie ook zou kunnen werken en/of wat de haken en ogen zouden kunnen zijn.

Lumiga
Wat een prachtig voorstel!! Op deze manier zou ik zelf eenvoudig 15% meer klanten naar Antagonist halen dan nu het geval is.

Monique-Cabmos

Bericht door Monique-Cabmos » 11 jul 2018, 13:49

+1 voor meer diskruimte in het resellerpakket

cysoon

Bericht door cysoon » 11 jul 2018, 17:17

Net aangemeld op dit forum en ook voor mij geldt:
+1 voor meer diskruimte in het resellerpakket :!:
Ben er nog niet mee begonnen, maar heb wel een offerte gestuurd naar een klant.
Daarbij had ik ook de gedachte van 1GB die is zo vol met email...
Echter heb ik wel vertrouwen in Antagonist dat het goed komt, maar geduld hebben is wat anders... :roll:

Erik Oldewening

Bericht door Erik Oldewening » 19 jul 2018, 07:22

Dit onderwerp heeft onze aandacht, intern wordt druk nagedacht over de vorm en inhoud van het resellerpakket. Later hier over zeker meer.

Voor de tussenliggende periode hebben wij voor veel van jullie mogelijk wel een oplossing. Het is sinds kort mogelijk om het resellerpakket uit te breiden met enkel schijfruimte, dus niet de verplichte upgrade blokken van 5 gebruikers en 5 GB schijfruimte. Schijfruimte blokken kunnen worden afgenomen per 50 GB en de kosten hiervoor bedragen 150 euro excl. btw. De 50 GB kun je vervolgens vrij verdelen onder de gebruikers in het resellerpakket.

Interesse in een upgrade blok van 50 GB? Stuur een e-mail naar support@antagonist.nl en wij stellen een vrijblijvende order voor je op. Op dit moment is het upgrade blok van 50 GB nog niet via Mijn Antagonist te bestellen.

Plaats reactie