Reseller opslagruimte erg beperkt

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
mthiecke

Re: Reseller opslagruimte erg beperkt

Bericht door mthiecke » 03 mei 2020, 13:52

Vimexx is zeker een goede alternatief.
Ze bieden ook een uitgebreider pakket voor stukken minder.
Ook is het registreren van domeinnamen 60% goedkoper.

Echter toch 1 nadeel ontdekt.
Ze hebben een restrictie op forward adressen naar Hotmail en gmail account ivm spam.
Dit vind ik echt een groot probleem, want al mijn gebruikers hebben wel een forward ingesteld staan.

Over de prestaties kan ik niks zeggen, want ben niet verder gekomen dan een poging te omzetten. :cry:

knireis

Bericht door knireis » 03 mei 2020, 15:40

Deze restrictie van Vimexx is ingegeven omdat zowel Hotmail en in mindere mate Gmail erg moeilijk doen met doorgestuurde mail. Het is veel beter om Hotmail of Gmail de mail zelf te laten ophalen uit je mailbox op je domein. Dat heeft echter als nadeel een kleine vertraging in de mail bezorging.

Ik (de topic starter) ben overgestapt op Neostrada en daar kun je nog wel je mail laten doorsturen naar Hotmail en Gmail, maar dat komt vaak niet aan of in de spambox. Laten ophalen is dan een goede oplossing. Maar sinds mijn overstap heb ik geen enkele issue meer met ruimtegebrek (heb op mijn reseller pakket daar onbeperkte opslag) en ik adviseer mensen gewoon de eigen mailbox te gebruiken via imap.

En ja, Neostrada heeft vorig jaar de tarieven op nogal abrupte wijze flink verhoogd, maar ze hebben in mijn ervaring nog steeds een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. En ik ben blij niet gewacht te hebben op Antagonist tot zij eens in actie komen om het resellerpakket aan te passen aan de eisen van deze tijd. Ik heb dit 3 jaar geleden al aangekaart en er is nog niets veranderd.

krazzer

Bericht door krazzer » 04 mei 2020, 06:23

Ik wacht, zoals anderen, ook al ruim 3 jaar op verbetering op dit vlak, vooral bandbreedte en opslag. Ik moet erg hoge prijzen rekenen naar mijn klanten toe voor hosting. Ik ben genoodzaakt maximaal 1 backup per week te maken omdat anders de bandbreedte vol raakt. Voor sommige klanten heb ik een externe mail oplossing moeten gebruiken omdat het anders niet past.

Ik moet regelmatig op zoek naar omslachtige oplossingen om het opslag probleem op te lossen. Dit maakt het hele proces voor mij en mijn klanten ongebruiksvriendelijker.
Wat er toe doet, is dat het resellerpakket oud aanvoelt. Er moet dus een modern alternatief (bij) komen met nieuwe limieten tegen een passende prijs. Daar zijn we al een tijdje mee bezig en eerlijk gezegd, heeft dat op momenten ook even stilgelegen vanwege andere prioriteiten.

Ik denk dat het nu tijd is om de prioriteit volledig op het resellerpakket te zetten!

snarf007

Bericht door snarf007 » 04 mei 2020, 08:02

@antagonist support. Dit draadje loopt al 2 jaar en er is een aantal keer een belofte gedaan dat er een update aan het reseller pakket aan zit te komen. Wel elke keer met onduidelijke tijdslijnen. Het zou klantvriendelijk zijn om wat inzicht te geven over de plannen en tijdslijnen.

gys1984

Bericht door gys1984 » 04 mei 2020, 10:34

Ook ik ben hier al meerdere malen tegenaan gelopen.

Mijn reseller heb ik een jaar of 10 geleden aangemaakt. Sinds dien telkens uitbreidingen erbij gekocht, omdat het aantal klanten/sites in gestegen.

Ik merk dat vooral de klanten die langer bij mij zitten, door de jaren heen meer schrijfruimte gebruiken. Logisch lijkt mij, zij ontvangen bijvoorbeeld gewoon e-mail. En willen graag ook (sommige) e-mailberichten bewaren.

Ik begrijp heel goed dat schrijfruimte geld kost. Echter is het in mijn opzicht niet redelijk om iedere keer een hele uitbreiding aan te moeten schaffen, terwijl ik de extra gebruikers niet nodig heb. Een optie om extra GB's aan te schaffen tegen een redelijk tarief, lijkt mij een prima oplossing.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Antagonist, maar dit is/wordt toch wel een dingetje. Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 07 mei 2020, 09:44

Hoi allemaal,

We waarderen jullie feedback, lezen het stuk voor stuk en noteren het. De wens voor vernieuwing en het geven van een duidelijke tijdlijn, is ons bekend en begrijpen we.

Zoals Jeroen aangaf, moet er een modern alternatief (bij) komen met nieuwe limieten tegen een prijs die daarbij past. Natuurlijk het liefst op zo’n kort mogelijke termijn. De realiteit is alleen dat het lang duurt. Langer dan iedereen hier en ook wijzelf zouden zien.

Een reden waarom, is omdat we merken dat de wensen van resellers enorm uiteen lopen. Met een snelle of tussenoplossing kom je er dan niet. Het uitbreidingsblok voor 50 GB extra opslag illustreert dat. Die introduceerden we gaandeweg om de wens van enkel meer opslagruimte tegemoet te komen, zonder gebruikersplekken en dataverkeer bij te hoeven kopen. Waar de één dat perfect vindt, meent de een ander dat het te duur is.

Hoewel je met één pakket niet iedereen tevreden kunt stellen, proberen we daar wel de beste middenweg in te vinden. Die doordachtheid kost tijd. Het gaat niet alleen om specificaties, maar ook om schaalbaarheid, toekomstbestendigheid, gebruiksvriendelijkheid en het voorkomen van portfolioversnippering. En natuurlijk een aanpassing in het tarief, want dat zal dan niet gelijk blijven.

We kunnen voorstellen dat het voor sommigen te lang duurt en zodoende daaruit hun conclusies trekken. Dat is hun goed recht. We kunnen de situatie alleen niet mooier maken, dan dat die is. Tot zover deze update. Discussieer gerust verder, want dat geeft enkel inzicht en helpt ons bij het maken van keuzes tijdens de productontwikkeling!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

twisterking

Bericht door twisterking » 07 mei 2020, 13:18

Joris de Leeuw schreef:
07 mei 2020, 09:44
Het uitbreidingsblok voor 50 GB extra opslag illustreert dat. Die introduceerden we gaandeweg om de wens van enkel meer opslagruimte tegemoet te komen, zonder gebruikersplekken en dataverkeer bij te hoeven kopen. Waar de één dat perfect vindt, meent de een ander dat het te duur is.

Er is toch alleen maar een uitbreiding van 5 GB opslag en 50 GB data mogelijk? Die uitbreiding van 50 GB opslag die genoemd wordt kan ik namelijk nergens terugvinden.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 07 mei 2020, 14:10

twisterking schreef:
07 mei 2020, 13:18
Er is toch alleen maar een uitbreiding van 5 GB opslag en 50 GB data mogelijk? Die uitbreiding van 50 GB opslag die genoemd wordt kan ik namelijk nergens terugvinden.
Schijfruimte blokken kunnen ook worden afgenomen per 50 GB en de kosten hiervoor bedragen 150 euro excl. btw voor een jaar. De 50 GB kun je vervolgens vrij verdelen onder de gebruikers in het resellerpakket.

Interesse in een upgrade blok van 50 GB? Stuur een e-mail naar support@antagonist.nl en wij stellen een vrijblijvende order voor je op. Op dit moment is het upgrade blok van 50 GB nog niet via Mijn Antagonist te bestellen, maar dat kan wel via onze support zoals ook eerder in deze discussie aangegeven.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

krazzer

Bericht door krazzer » 18 sep 2020, 09:27

Joris de Leeuw schreef:
07 mei 2020, 09:44
We kunnen voorstellen dat het voor sommigen te lang duurt en zodoende daaruit hun conclusies trekken. Dat is hun goed recht. We kunnen de situatie alleen niet mooier maken, dan dat die is. Tot zover deze update. Discussieer gerust verder, want dat geeft enkel inzicht en helpt ons bij het maken van keuzes tijdens de productontwikkeling!

We zijn inmiddels weer 4 maanden verder.
Valt er nu al meer te vertellen over de vorderingen?

Plaats reactie