DNS-records instellen

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
antonve

DNS-records instellen

Bericht door antonve » 15 aug 2017, 22:54

Dag allemaal!

Van de week een nieuwe domein gekocht bij antagonist. Nu probeerde ik deze aan mijn huidig pakket te linken. (ook van antagonist). Domain aangemaakt op directAdmin, name servers overgenomen en ingegeven mij mijn antagonist > producten > nameservers
Nameservers
ns1.webhostingserver.nl
ns2.webhostingserver.nl
ns3.webhostingserver.nl
Website was bereikbaar, en ik kon er aan beginnen. Enkel merkte ik dat de mailserver niet juist ingesteld was. De mails verstuurd vanaf mijn website droegen niet mijn domein. Toen ik dat ging uitzoeken kwam ik het volgende tegen op mijn antagonist.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben simpel gezegd LOST. En de handleidingen word ik ook niet wijzer van. Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven wat, er precies aangepast moet worden en waar ik dat diet te doen?

Mvg, Anton

antonve

Re: DNS-records instellen

Bericht door antonve » 15 aug 2017, 22:58

P.S. Ik had de waarde van de eerste 2 regels (type: A) al aangepast naar die ik vond op directAdmin > DNS management.

Hopelijk lost dat mijn mail probleem op.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 aug 2017, 08:38

Beste Antonve,

Vervelend om te lezen dat je spaak loopt bij het bewerken van de DNS.

De DNS die je kan bewerken vanuit Mijn Antagonist is specifiek bedoelt als je een losse domeinnaam afneemt. Het is aanbevolen hier dan ook verder niet aan te zitten indien je domeinnaam in DirectAdmin staat.

Voor domeinnamen die gebruik maken van DirectAdmin in een hostingpakket kan je dit inderdaad bewerken via 'DNS Management'. Hoe je dit kunt doen is beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... vanced/dns

Mocht je spaak lopen met het bewerken van de DNS, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag met het instellen van de DNS.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

antonve

Bericht door antonve » 16 aug 2017, 10:47

Dat is het document wat ik bedoelde, waar ik dus niet wijzer uit word.

antonve

Bericht door antonve » 16 aug 2017, 10:47

Dat is het document wat ik bedoelde, waar ik dus niet wijzer uit word.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 aug 2017, 11:36

Mocht je er niet uit komen stuur dan gerust een mail. Het instellen van DNS is namelijk relatief technisch. Hier helpen we je dan ook graag mee.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie