Plugin PDO_dblib activeren

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
hiubwen

Plugin PDO_dblib activeren

Bericht door hiubwen » 30 aug 2017, 07:16

Dag allen,
Een vraag als gebruiker van een php 7.1 omgeving, maar relatieve leek op dit gebied: Ik wil verbinding kunnen maken met een externe mssql database. Ik zie via [Home, Advanced features, select PHP version] de mogelijkheid om de plugin 'PDO_dblib' in te kunnen schakelen. zowel deze plugin als 'pdo' zijn 12 uur geleden ingeschakeld, echter wanneer ik een test uitvoer, verschijnt de foutmelding ('Uncaught PDOException: could not find driver in /home/.......' in het log.

Aan de hand van deze documentatie zou ik zegggen: deze plug heb ik nodig: http://php.net/manual/en/ref.pdo-dblib.php.
De opdrachtregel welke ik uitvoer (php) is: $conn = new PDO("sqlsrv:Server=[servernaam],[poort];Database=[databasenaam]", "[gebruiker]", "[wachtwoord]");

Kan iemand mij/ mijn reseller hiermee verder helpen?
Alvast bedankt!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Plugin PDO_dblib activeren

Bericht door Joris de Leeuw » 30 aug 2017, 12:27

Beste Hiuben,

Dank voor je bericht!

Weet je zeker dat je de juiste module PDO_dblib en PDO in DirectAdmin bij 'Select PHP version' aan de RECHTER zijde hebt aangevinkt? Het inschakelen en uitschakelen van modules gaat namelijk direct. Je hoeft hier zeker niet op te wachten.

Mocht je de oorzaak niet kunnen achterhalen kan je dit het beste neerleggen bij je reseller, mocht je niet direct klant zijn bij Antagonist. Gezien de reseller over het beheer van je pakket gaat en welke functionaliteiten beschikbaar zijn.

Daarnaast kan je de reseller verzoeken met ons contact op te nemen mocht de oorzaak van dit probleem niet worden herleid.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

hiubwen

Bericht door hiubwen » 31 aug 2017, 20:56

Joris de Leeuw schreef:Beste Hiuben,

Dank voor je bericht!

Weet je zeker dat je de juiste module PDO_dblib en PDO in DirectAdmin bij 'Select PHP version' aan de RECHTER zijde hebt aangevinkt? .
links, rechts... 't blijft moeilijk voor me:)
Dat, + het aanpassen van de opdrachtregel naar :
"$conn = new PDO ("dblib:host=[serverIPadres]:[poortnummer];dbname=[database]", "[user]", "[password]");" heeft 't gefixed! Dank voor de snelle reactie Joris! Case closed!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 01 sep 2017, 07:12

Hallo Hiubwen,

Fijn om te lezen dat het is gelukt door de modules van PHP na te lopen. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie