Standaard/onontbeerlijke IMAP-mappen??

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
wfm

Standaard/onontbeerlijke IMAP-mappen??

Bericht door wfm » 20 sep 2017, 10:13

Beste mensen,
Ik begrijp de werking van IMAP-mappen niet. Zowel via antagonist(webmail) als in Outlook 2016 zie ik een enorme hoeveelheid mappen die qua Engelse of Nederlandse benaming dezelfde functie lijken te hebben, maar waar al dan niet emails in staan. Sommige mappen in webmail staan standaard aangevinkt, andere kan ik zelf aanvinken?? Afbeelding webmail: Afbeelding (Ik zie de afbeelding niet verschijnen, maar ik ben nieuw hier dus misschien moet dit nog door de moderator goedgekeurd worden?)
Bovendien worden verzonden berichten vanuit Outlook niet in de (blijkbaar) standaard 'Sent items'-map bewaard, maar in 'Verzonden items'. (En in webmail heet die 'Sent items'-map weer 'Verzonden'.....).

Welke mappen zijn wel of niet onontbeerlijk/moet ik op geabonneerd zijn om ALLE inkomende en verzonden emails op en vanaf ALLE apparaten (pc/ipad/iphone) identiek te hebben? (Dus ook: welke mappen kan ik negeren/kan ik me voor afmelden?)

Hellup!
Bvd!

wfm

Re: Standaard/onontbeerlijke IMAP-mappen??

Bericht door wfm » 20 sep 2017, 12:56

Ik moet de deur uit/weg van pc, maar stel alle uitleg en oplossingen zeer op prijs en antwoord zsm!
Tot later.

Erik Oldewening

Bericht door Erik Oldewening » 20 sep 2017, 17:34

Bij gebruik van IMAP kun je zelf, of je e-mail clients mappen aanmaken op onze server. Standaard gebruiken de verschillende e-mail clients vaak verschillende mappen voor het opslaan van bijvoorbeeld verzonden berichten. Zo kan het voorkomen dat je meerdere folders krijgt waar verzonden berichten in staan.

De oplossing hiervoor is om je e-mail clients in te stellen dat altijd dezelfde folder gebruikt moet worden. Per e-mail client moet dit op een andere plek gewijzigd worden. Het beste kun je hiervoor Google raadplegen en bijvoorbeeld zoeken op: Outlook change imap folder send items

wfm

Bericht door wfm » 20 sep 2017, 20:06

Dank @Erik Oldewening. Sorry voor late reactie, maar ben net pas terug.

Ik heb natuurlijk al gekoekeld, maar de info die ik online vind is of onvolledig of verwarrend.
Niet de mailserver van Antagonist bepaalt dus in welke mappen welke mail komt, maar mijn emailclient. Nu begrijp ik waarom er zoveel verschillende, schijnbaar dezelfde mappen te zien zijn in webmail: die zijn dus aangemaakt door allerlei clients in de afgelopen jaren bij eerdere mislukte imap-avonturen.

Dat moet ik eerst maar eens uit gaan zoeken.... :?

Plaats reactie