Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
wfm
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:45

Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door wfm » 21 sep 2017, 11:40

Beste mensen,
Ik heb op het forum gezocht of dit eerder aangekaart is, maar heb niets gevonden.

Na het installeren van Outlook 2016 en het semi-automatische instellen van de verbinding met de antagonist mailservers, krijg ik 2x dezelfde foutmelding:
"Outlook beveiligingswaarschuwing: Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist.
Wilt u deze server blijven gebruiken? Ja/Nee
."
Als ik op Ja klik, dan komt de melding bij de volgende start telkens terug.
Ook nadat ik de volgorde neem "Certificaat weergeven > Certificaat installeren > Automatisch het certificaat selecteren op basis van het type certificaat > Installeren" komt de melding een volgende keer terug.
Er is ook een tweede keuze bij "Certificaat weergeven > Certificaat installeren", namelijk "Alle certificaten in het onderstaande archief opslaan" en vervolgens blader je naar de folder van een bepaald type certificaat, maar ik weet niet welke folder/type ik dan moet kiezen.

Elke keer als ik Outlook opstart, krijg ik dezelfde 2 foutmeldingen opnieuw. Very annoying.
Doe ik iets verkeerd of kloppen de certificaten gewoon niet?

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1129
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door Joris de Leeuw » 21 sep 2017, 12:17

Vervelend om te lezen dat je tegen meldingen aanloopt in Outlook 2016. Dit gedrag kan gebeuren indien je per abuis gebruik maakt van afwijkende gegevens. Vooral belangrijk is dat zowel voor ingaande als uitgaande mail onze centrale server 'mail.antagonist.nl' wordt gebruikt.

Hoe dit exact in Outlook 2016 dient worden ingesteld staat toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... utlook2016

Ter overzicht dien je dus de volgende gegevens te gebruiken:
- Gebruikersnaam: Je e-mailadres
- Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord welke specifiek hoort bij het e-mailadres

- Type account: IMAP
- Server voor inkomende e-mail: mail.antagonist.nl
- SSL ingeschakeld: Ja
- Poort: 993

- Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.antagonist.nl
- SSL ingeschakeld: Ja
- Poort: 587 (alternatief: 465)
- Authenticatie: Ja (wachtwoord)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

wfm
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:45

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door wfm » 21 sep 2017, 13:00

Dank! De automatische instelling van Outlook had mail.domeinnaam.nl ingevuld bij de servers i.p.v. mail.antagonist.nl. Probleem opgelost.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1129
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door Joris de Leeuw » 21 sep 2017, 13:25

Fijn om te lezen dat de melding in Outlook nu weg is. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

4careict
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2019, 09:36

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door 4careict » 17 okt 2019, 09:38

ik heb dit probleem ook en gebruik dezelfde instellingen als op jullie helpdesk site staat.ipv jullie domeinnaam is het die van mijn klant.
ik kon ook niet poort 143 of 25 gebruiken want dan kan die niet inloggen geeft hij aan.

wat kan ik nog meer proberen?

twisterking
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2008, 13:21

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door twisterking » 17 okt 2019, 15:35

4careict schreef:
17 okt 2019, 09:38
wat kan ik nog meer proberen?
"mail.antagonist.nl" gebruiken. Dat is de domeinnaam waar het certificaat voor geldt. Als je een andere domeinnaam invult (ook al loopt die ook bij antagonist) dan krijg je foutmeldingen.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1129
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Bericht door Joris de Leeuw » 18 okt 2019, 10:15

Hallo iedereen,

Wat twisterking aangeeft klopt inderdaad.

Je dient 'mail.antagonist.nl' te gebruiken om direct en beveiligd te kunnen verbinden met onze centrale mailplatform.

Welke instellingen je per mailprogramma dient te gebruiken hebben wij in handleidingen stap voor stap beschreven op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie