Pagina 1 van 1

Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 21 sep 2017, 11:40
door wfm
Beste mensen,
Ik heb op het forum gezocht of dit eerder aangekaart is, maar heb niets gevonden.

Na het installeren van Outlook 2016 en het semi-automatische instellen van de verbinding met de antagonist mailservers, krijg ik 2x dezelfde foutmelding:
"Outlook beveiligingswaarschuwing: Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist.
Wilt u deze server blijven gebruiken? Ja/Nee
."
Als ik op Ja klik, dan komt de melding bij de volgende start telkens terug.
Ook nadat ik de volgorde neem "Certificaat weergeven > Certificaat installeren > Automatisch het certificaat selecteren op basis van het type certificaat > Installeren" komt de melding een volgende keer terug.
Er is ook een tweede keuze bij "Certificaat weergeven > Certificaat installeren", namelijk "Alle certificaten in het onderstaande archief opslaan" en vervolgens blader je naar de folder van een bepaald type certificaat, maar ik weet niet welke folder/type ik dan moet kiezen.

Elke keer als ik Outlook opstart, krijg ik dezelfde 2 foutmeldingen opnieuw. Very annoying.
Doe ik iets verkeerd of kloppen de certificaten gewoon niet?

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 21 sep 2017, 12:17
door Joris de Leeuw
Vervelend om te lezen dat je tegen meldingen aanloopt in Outlook 2016. Dit gedrag kan gebeuren indien je per abuis gebruik maakt van afwijkende gegevens. Vooral belangrijk is dat zowel voor ingaande als uitgaande mail onze centrale server 'mail.antagonist.nl' wordt gebruikt.

Hoe dit exact in Outlook 2016 dient worden ingesteld staat toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... utlook2016

Ter overzicht dien je dus de volgende gegevens te gebruiken:
- Gebruikersnaam: Je e-mailadres
- Wachtwoord: Het bijbehorende wachtwoord welke specifiek hoort bij het e-mailadres

- Type account: IMAP
- Server voor inkomende e-mail: mail.antagonist.nl
- SSL ingeschakeld: Ja
- Poort: 993

- Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.antagonist.nl
- SSL ingeschakeld: Ja
- Poort: 587 (alternatief: 465)
- Authenticatie: Ja (wachtwoord)

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 21 sep 2017, 13:00
door wfm
Dank! De automatische instelling van Outlook had mail.domeinnaam.nl ingevuld bij de servers i.p.v. mail.antagonist.nl. Probleem opgelost.

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 21 sep 2017, 13:25
door Joris de Leeuw
Fijn om te lezen dat de melding in Outlook nu weg is. :)

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 17 okt 2019, 09:38
door 4careict
ik heb dit probleem ook en gebruik dezelfde instellingen als op jullie helpdesk site staat.ipv jullie domeinnaam is het die van mijn klant.
ik kon ook niet poort 143 of 25 gebruiken want dan kan die niet inloggen geeft hij aan.

wat kan ik nog meer proberen?

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 17 okt 2019, 15:35
door twisterking
4careict schreef: ↑
17 okt 2019, 09:38
wat kan ik nog meer proberen?
"mail.antagonist.nl" gebruiken. Dat is de domeinnaam waar het certificaat voor geldt. Als je een andere domeinnaam invult (ook al loopt die ook bij antagonist) dan krijg je foutmeldingen.

Re: Outlook 2016: certificaat kan niet worden gecontroleerd

Geplaatst: 18 okt 2019, 10:15
door Joris de Leeuw
Hallo iedereen,

Wat twisterking aangeeft klopt inderdaad.

Je dient 'mail.antagonist.nl' te gebruiken om direct en beveiligd te kunnen verbinden met onze centrale mailplatform.

Welke instellingen je per mailprogramma dient te gebruiken hebben wij in handleidingen stap voor stap beschreven op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start