Geen respons van support op Exchange probleem

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
wfm

Geen respons van support op Exchange probleem

Bericht door wfm » 30 okt 2017, 12:34

Hee lui,
Heb gisteren een verzoek tot support gemaild [#FPP-941-22661], maar krijg maar geen antwoord op volgende probleem:
Draai Office 365 Personal op Win7 Pro. Wil mijn domein email via Outlook/Exchange laten lopen. De set up lukt niet.

De info op antagonist.help over Exchange omschrijft wat je moet doen als je een Office Business account hebt, en daarom (blijkt nu) kom ik bepaalde stappenb/keuzes niet tegen.
Heb vanmorgen met Microsoft gebeld en ondersteuning gehad - zonder resultaat: Microsoft zegt dat eerst de DNS-instellingen goed moeten staan (in DirectAdmin dus) voordat ik verder kan, en Antagonist schrijft ik eerst een TXT of een MX-token moet hebben voordat... :?

Ik ben redelijk thuis in allerlei Windows-zaken, maar rommelen aan DNS-instellingen laat ik liever over aan degenen die er ECHT verstand van hebben. Oftewel:
HELLUP!!

EDIT: @antagonist: Is het überhaupt wel mogelijk om bij antagonist met een Office 365 Personal account mijn email via MS Exchange te laten lopen? En zo ja: hoe??

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Geen respons van support op Exchange probleem

Bericht door Joris de Leeuw » 30 okt 2017, 13:44

Hallo wfm,

Je kan ook gerust gebruik maken van Office 365 Personal of een van de andere mailoplossingen van Microsoft mocht je wensen dat deze partij je mail afhandelt in plaats van Antagonist.

Mijn collega Erik heeft je inmiddels van een reactie op je ticket voorzien met advies wat je kan doen mocht je gebruik wensen maken van de mail van Microsoft in plaats van Antagonist.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

wfm

Bericht door wfm » 30 okt 2017, 13:48

Hoi Joris,

Helaas bestaat Erik's antwoord uit een geautomatiseerde respons waar ik geen stap verder mee kom.
Nogmaals: ik blijf hangen tussen wat MS zegt en wat jullie zeggen, en daarmee lukt het echt niet.
Geloof me dat ik even wat uitgebreidere hulp nodig heb.

PLEASE!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 30 okt 2017, 14:52

Beste Wfm,

Vervelend om te lezen dat je er met Erik zijn reactie nog niet bent uitgekomen. Al was zijn antwoord wel persoonlijk had hij je verkeerd begrepen en dacht hij dat je vraag specifiek over het configureren van Microsoft Exchange ging i.p.v. Office 365. Microsoft gebruikt namelijk een hoop verwarrende merknamen door elkaar heen voor vergelijkbare technieken. Hij heeft je zojuist van extra toelichting voorzien hoe je nu verder kan gaan.

Zoals Erik aangeeft kan je het beste deze stappen doorlopen zodat je niet handmatig de DNS hoeft in te stellen:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... _instellen

We hebben het activeren van Office 365 vanaf onze kant grotendeels geautomatiseerd zodat je enkel op een paar knopjes hoeft te drukken inplaats van allerlei ingewikkelde acties binnen de DNS dient uit te voeren.

Mocht je alsnog spaak lopen geef mijn collega Erik gerust een reactie. Dan helpt hij je graag nog verder op weg.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

wfm

Bericht door wfm » 02 nov 2017, 10:31

Dit topic kan gesloten worden.

Na een aanvankelijke hickup in de communicatie, word ik nu stapsgewijs begeleid door de medewerkers. Heel prettig! :)

Over and out.

Plaats reactie