SMTP fout 550

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
NielsP

SMTP fout 550

Bericht door NielsP » 27 nov 2017, 09:02

Hallo,

Op mijn account draai ik obv verschillende domeinnamen verschillende websites. Voor een aantal domeinnamen heb ik de e-mail laten afhandelen door mijn Office365-omgeving van Microsoft. Dit heb ik gedaan door de DNS-servers van Microsoft te gebruiken en deze voor alles wat geen e-mail is naar de oorspronkelijke adressen te laten verwijzen, één en ander exact conform de daarvoor beschikbare handleidingen van zowel Antagonist als Microsoft.

Deze hele constructie werkt prima: de website (bij Antagonist) is correct te benaderen en de e-mail gericht aan dat domein komt keurig in Office365 binnen. Op één uitzondering na: zodra ik vanuit één van mijn andere bij Antagonist gehoste domeinen een mail stuur naar één van de 'omgeleide' domeinen dan krijg ik de foutmelding SMTP-fout (550): Ontvanger "xxxxx@yyyyyyy.nl" kan niet toegevoegd worden (No such recipient here).

Dit gebeurt dus allèèn wanneer ik via één van mijn eigen domeinen binnen hetzelfde hostingpakket mail probeer te versturen aan één van de domeinen waarvan de mail doorgestuurd wordt.

Blijkbaar kijken de eigen domeinen binnen één pakket (ook nog) naar een ander (intern?) DNS-mechanisme? Is dit zo en hoe kan ik dit alsnog goed werkend krijgen?

Dank en groet,
Niels

ToineE
Contacteer:

Re: SMTP fout 550

Bericht door ToineE » 27 nov 2017, 09:52

Ik volg deze even. Ik log namelijk net in om nagenoeg ditzelfde probleem te melden.
Gisteren heb ik een (derde) domein verhuisd naar mijn Antagonist Plus pakket.
Als ik de SMTP gegevens van Antagonist gebruik kan ik probleemloos mailen naar allerlei andere domeinen, behalve naar een van mijn andere domeinen. Dan krijg ik de melding:
An error occurred while sending mail. The mail server responded:
No such recipient here.
Please check the message recipient "xxxxxx@workingdownstairs.nl" and try again
Vreemd genoeg heb ik dat niet met het andere/derde domein naar dat pluspakket. Dat gaat dan weer prima.

gegevens:
Betrokken domeinen:
wdsites.nl (Gen problemen)
workingdownstairs.nl (Hier kan ik niet naar mailen)
ermens.net (Dit is het gisteren verhuisde domein)

- wdsites gebruik ik alleen via webmail en heb daar geen account van in mijn email client
- ermens.net staat als account in mijn email client, met SMTP en IMAP via Antagonist
- workingdownstairs handeld alle email af via Gmail, daar qua email geen Antagonist aan te pas. (DNS wordt ook elder gehost)

Wat me verder opviel: Kies ik voor ermens.net een andere SMTP server, dan gaat verzenden naar workingdownstairs probleemloos. Alleen als ik de Antagonist mailserver kies gaat het fout.
Ook merk ik dat ik vanaf de ermens.net webmail wél gewoon probleemloos naar workingdownstairs.nl kan mailen.

SMTP settings in mijn email client:

Server Name: mail.antagonist.nl
Port: 587
User Name: (Mijn email adres)
Authentication Method: Normal password
Connection Security: STARTTLS

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 27 nov 2017, 11:04

Het betreffende gedrag kan voorkomen als je per abuis 'lokale mailafhandeling' hebt aan staan. In dit geval probeert ons platform de mail binnen je pakket zelf te houden en blijft je mail van workingdownstairs.nl binnen Antagonist. Hierdoor gaat de mail die vanuit je website van workingdownstairs.nl wordt verzonden niet naar Google, maar probeert de server je mail lokaal bij ons op te slaan.

Dit is op te lossen door 'local delivery' (lokale mailafhandeling) voor specifiek workingdownstairs.nl uit te schakelen. In dit geval proberen we je mail wel naar Google te versturen.

Hoe je dit kan oplossen en wat lokale mailafhandeling verder betekent is toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... tschakelen

Mocht je hiermee spaak lopen stuur dan gerust een mail naar support@antagonist.nl.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

ToineE
Contacteer:

Bericht door ToineE » 27 nov 2017, 13:15

Yup, dat deed de truuk! Tnx!
Zo te lezen geldt voor Niels hierboven hetzelfde, aangezien ook hij bepaalde email via een andere server laat lopen.

NielsP

Bericht door NielsP » 27 nov 2017, 15:24

8) Ik zit even heel vreemd te kijken naar de (laatste) reacties op mijn vraag, niet in de gaten dat iemand zich met hetzelfde probleem heeft toe gevoegd... :P

Ik ga dit gelijk proberen zo, het klinkt inderdaad aannemelijk.

NielsP

Bericht door NielsP » 27 nov 2017, 15:30

Ik heb in eerste instantie alleen dit vinkje weggehaald bij het verzendende domein en even gewacht maar de foutmelding bleef hetzelfde. Daarna ook bij het ontvangende domein het vinkje weg gehaald, nu doet e.e.a. het direct. Dus dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn.

Dank!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 27 nov 2017, 19:22

Fijn om te lezen dat mijn toelichting het heeft opgelost!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie