Nameservers vanzelf terug gezet?

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
NielsP

Nameservers vanzelf terug gezet?

Bericht door NielsP » 11 apr 2018, 07:32

LS,

Voor een aantal van mijn domeinnamen laat ik de e-mail en DNS afhandelen door Office365. Dit heb ik in januari zo ingesteld, met onder andere de stap om bij mijn domeinnamen de DNS-servers van Microsoft op te geven als nameservers.

Deze constructie werkt perfect. Echter, bij een 'routinebezoekje' aan mijn Office365-omgeving deze morgen zie ik opeens dat één van mijn domeinnamen wellicht serviceproblemen geeft (bij slechts één van de meerdere domeinen dus). Wat blijkt: voor dat specifieke domein zijn binnen de Antagonist-configuratie opeens weer de oorspronkelijke Antagonist nameservers ingesteld!

Voor zover ik weet heb ik hiervoor geen opdracht gegeven/instelling gedaan of wat dan ook. Mijn vraag is dan ook: hoe kan dit opeens weer aangepast zijn? Kan dat toch vanuit Office635 geïnitieerd zijn, hoewel ik er vanuit ga dat er via die weg helemaal geen schrijfrechten zijn op de configuratie.

Nogmaals: alles werkte naar behoren en ik kreeg ook keurig de mail binnen via Office365. Maar aangezien het een zakelijke toepassing betreft kan ik het mij niet veroorloven dat door een 'spontane' reset van instellingen ik mail ga missen.

Uiteraard heb ik de nameservers inmiddels weer terug gezet naar de gewenste situatie dus nu staat het goed. Maar ik voorkom graag herhaling... ;-)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Nameservers vanzelf terug gezet?

Bericht door Joris de Leeuw » 11 apr 2018, 10:57

Beste NielsP,

Vervelend om te lezen dat er iets mis ging met je nameserverconfiguratie.

Nameservers worden niet automatisch aangepast. Indien je domeinnaam is ondergebracht kan je dit enkel handmatig doen via Mijn Antagonist.

Mocht je de oorzaak niet weten stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl met daarbij je domeinnaam vernoemd in de inhoud. Dan kunnen we gericht kijken wat er is gebeurd, gezien ik hier enkel een algemeen antwoord kan geven.

Wat daarbij standaard is mocht je Office 365 gebruiken dat wel onze nameservers worden gebruikt, maar specifieke DNS doorverwijst naar Microsoft. Mogelijk kan dit het nog verklaren?

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/setup/office365
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

NielsP

Bericht door NielsP » 11 apr 2018, 11:12

Hallo Joris,

Dank voor je reactie! Die constructie ken ik, maar daarvan was hier geen sprake. Ik heb binnen Antagonist de nameservers van Microsoft aangewezen en verwijs vanuit de Office365-omgeving voor WWW en FTP weer terug naar het adres van 'mijn' server. Dat werkte al die tijd goed en werkt voor mijn andere domeinen ook.

En inmiddels is de boel hersteld en klopt alles weer maar ik wil graag herhaling, of het nu door mij of door iets anders veroorzaakt werd, voorkomen ;-)

Ik stuur een mail naar het supportadres!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 apr 2018, 12:21

Beste Niels,

Dank voor je mail!

Mijn collega Erik heeft inmiddels reactie gegeven op je e-mail (ticket ID: LVG-157-25753) en toegelicht welke nameserver wijzigingen je nu en in het verleden hebt gemaakt.

Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn stuur dan gerust op zijn e-mail.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie