Maximaal aantal websites

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Reno

Maximaal aantal websites

Bericht door Reno » 23 mei 2018, 16:04

Hey,

Dit is wellicht een vraag waar geen eenduidig antwoord op gegeven kan worden, maar ik vroeg me af hoeveel sites er ongeveer kunnen runnen op een PLUS-pakket.
Ik heb reeds zo'n pakket waar ik nu 5 domeinen aan gekoppeld heb. De sites zijn vooralsnog enkel lokaal (lees: in directe omgeving) bekend waardoor ze niet erg druk bezocht zijn. Wel runnen 3 van de sites op Wordpress.

Is er een indicatie, in de vorm van een grafiek o.i.d. (via DA??) waaraan ik kan aflezen of het tijd wordt om een pakket groter te nemen of niet? Voor nu is dat nog niet nodig, maar zou hier vooraf graag duidelijkheid over hebben voordat ik halsoverkop een beslissing moet maken.

Alvast bedankt.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Maximaal aantal websites

Bericht door Joris de Leeuw » 24 mei 2018, 10:22

Hallo Reno,

Op deze vraag is geen eenduidig antwoord inderdaad. Hoeveel websites jij in je Plus-pakket kan plaatsen is afhankelijk van hoe zwaar deze in elkaar zitten en hoeveel bezoekers deze krijgen.
Zo heeft de ene klant wellicht twintig lichtgewicht websites draaien in een Plus-pakket en de andere klant in een Plus-pakket één hele zware websit.

Bij elke pakket van Antagonist krijg je namelijk een bepaalde hoeveelheid rekenkracht (CPU) en werkgeheugen (RAM) ook wel resources genoemd. Dit mag en kan jij volledig gebruiken voor je websites.

Je dient er dus voor te zorgen dat je websites bij elkaar voldoende rekenkracht en werkgeheugen beschikbaar hebben.

Natuurlijk helpen wij je dit nauwlettend in de gaten houden via onze proactieve monitoring:
- https://www.antagonist.nl/blog/2016/05/ ... onitoring/

Dit zodat je weet wanneer je aan de grenzen van je pakket zit.

Merk op dat je met optimaliseren vaak nog enorm veel winst is te behalen. Denk hierbij aan het configureren van caching in je WordPress websites en het zorgen dat je op de nieuwste PHP-versie draait.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie